Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 29 kwietnia 2016

Kapusta i pulpety czyli gołąbkowa potrawka

Ostatnio chodziły za mną gołąbki. Dosłownie słyszałam kapuściane kroki za sobą i to przez cały dzień. Ale nie oszukujmy się, po bardzo pracowitym dniu nie ma się ochoty na  szykowanie pracochłonnego dania. A takim właśnie są gołąbki. Nie chcąc rezygnować z unikalnego smaku duszonej kapusty i mielonego mięsa, postanowiłam wykombinować nieco inną wersję gołąbków. Dużo szybszą i dużo prostszą. A to ma znaczenie kiedy złapie Was ochota na gołąbki w pracowitym tygodniu. Moja gołąbkowa potrawka zyskała uznanie w rodzinie. Smakowała wybornie, danie jest sycące, śmiało można zrobić go na dwa dni, bo dnia następnego całość smakuje nawet lepiej. Kolejny raz przekonałam się, że w prostocie tkwi wielka siła.  Bardzo polecam Wam taką wersję gołąbków, zaskoczycie rodzinę i samych siebie.


Składniki na 5 porcji:
500 gramów mięsa mielonego z łopatki
200 gramów mięsa mielonego wołowego
1 cebula
2 łyżki kaszy manny
2 ząbki czosnku
2 łyżki posiekanego koperku
Duża szczypta słodkiej papryki
Dwie szczypty majeranku
Świeżo mielony pieprz
Sól
Główka młodej kapusty
0,75 litra warzywnego bulionu-najlepiej domowego
3 listki laurowe
Duża szczypta kminku
3 ziela angielskie
Duża łyżka suszonej włoszczyzny
Sól
Pieprz
Łyżka masła
Łyżka mąki



W garnku podgrzewam bulion.
Zabieram się za przygotowanie pulpecików. Siekam drobno cebulkę, czosnek wyciskam przez praskę, dodaję do mięsa. Doprawiam przyprawami, łączę z kaszą manną. Dokładnie wyrabiam masę i formuję średniej wielkości pulpeciki. Przekładam je do bulionu i gotuję około 15 minut.
Kapustę myję siekam, dodaję do pulpecików. Czas dodać przyprawy- ziele angielskie, suszoną włoszczyznę, liście laurowe, kminek, sól i pieprz. Duszę całość aż kapusta zmięknie-około 25 minut.
Na patelni roztapiam masło, dodaję do niego mąkę, szykuję jasną zasmażkę, dodaję ją do potrawki, podgrzewam całość około 5 minut.
Gotową potrawkę podaję z pieczywem albo ryżem.


51 komentarzy:

  1. Też za mną chodzą takie pyszne gołąbki :) Ale jak najbardziej zjadłabym też potrawkę w deseń gołąbków niekoniecznie nimi będącą. Smakowicie to wygląda powiem Ci. Ostatnio ciągle jadłam pulpety, tak mi zasmakowały, ale wcale mi się nie znudziły :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gołąbki jak gołąbki, bo prezentują się pysznie ale ten chlebek z ziarnami! O mniam cudowne połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiesz jak ogromną fanką takich pulpetów jestem. :-) Coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
  4. A mój mąż jeszcze wczoraj wspominał, że gołąbki za nim chodzą ;) a u Ciebie taka fajna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widać grupowo spacerują te gołąbki:)

      Usuń
  5. Ale sprytne danie - moje ukochane gołąbki w wersji mniej pracochłonnej. Wypróbuję z pewnością.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię gołąbki i jak tylko jestem w domu rodzinnym, mama mi je przygotowuje....bo dla mnie są zbyt pracochłonne;) Bardzo fajna propozycja! Może sama siebie zaskoczę (albo mamę) i przygotuję szybszą ich wersję. I każdy będzie zadowolony;) Tak czy inaczej wyglądają bardzo apetycznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe danie, chętnie spróbowałabym jego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zjadłabym gołąbeczka :) są pyszne :) zapraszam na kuleczki jaglane! nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajne danie, bardzo lubię takie pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne danie, bardzo lubię takie pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach te gołąbki... Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze wolałam gołąbki w takiej właśnie wersji :D

    OdpowiedzUsuń
  13. takie obiadki to ja lubię i to nawet bardzo :) a to prawda - w prostocie tkwi siła! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam gołąbki ^^, a to świetna alternatywa dla nich :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie "uproszczone" gołąbki to ekstra pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszności :)
    zapraszam blogbeautymix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. I kolejny przepis, który muszę koniecznie wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  18. I kolejny przepis, który muszę koniecznie wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  19. To coś dla mnie - kocham gołąbki, ale brakuje mi cierpliwości i czasu na ich przygotowywanie...

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniale się prezentują, aż zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jako, że nie trawię ryżu w gołąbkach (zawsze wyjadam kapustę, sos i kawałki mięsa) - chętnie spróbuję tej wersji :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...