Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 14 marca 2016

Serowe knedle z truskawkami

Serowe knedle po prostu uwielbiam. Sama nie wiem kiedy zaczęły gościć na naszym stole? W każdym razie jestem wdzięczna losowi, że któraś z mamy znajomych podzieliła się  z nią jej sposobem na pyszne knedle. Zazwyczaj robię ja standardowo ze śliwkami, ale na truskawkową wersję zawsze mam ochotę. Robiłam je wielokrotnie latem, ale zrobienie ich zimową porą,ma chyba w sobie więcej uroku. Takie serowe knedle są proste do zrobienia,szybkie, a jakie pyszne. Użycie mrożonych truskawek jest moim zdaniem dużo lepsze niż świeżych. Owoce podczas gotowania po prostu się rozmrażają, a nie gotują. Dzięki czemu zostają soczyste, jędrne i pełne truskawkowego smaku. Słodki obiad na dobry początek nowego tygodnia? Jestem za. Tymczasem wrócę chwilowo do weekendu. Jeżeli będziecie w okolicach Trójmiasta i najdzie Was ochota na pyszne jedzenie, to polecam Wam Przystanek Zdrowie . Co prawda ja musiałam się ograniczyć jedynie do wspaniałego złotego ryżu, i piersi z kurczaka bez dodatków, ale falafele, afrykańskie pierożki i swojskie gołąbki, a także soki z imbirem zyskały wielką akceptację moich towarzyszy. To miejsce w sam raz na szybki posiłek,w miłej atmosferze. Najlepiej smakuje po spacerze nad morzem.


Składniki:
Kilogram twarogu -najlepiej śmietankowego
2 duże jajka
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki masła
Parę kropli domowej esencji waniliowej
Skórka  z jednej cytryny
Około 40 mrożonych truskawek

Do podania:
Cukier Trzcinowy

Twaróg dokładnie rozgniatam-najlepiej użyć śmietankowego, który jest bardzo delikatny. Białka oddzielam od żółtek. Białka ubijam na sztywną pianę, żółtka ucieram z masłem,dodaję do twarogu. Do masy dodaję esencję waniliową i startą skórkę z cytryny. Czas na pianę z białek,delikatnie mieszam serowe ciasto. Na końcu dodaję mąkę, bardzo dokładnie mieszam składniki. Ciasto wstawiam na minimum godzinę do lodówki.
Po tym czasie z ciasta odrywam po kawałku,lekko rozciągam,na środek kładę po jednej truskawce-bez rozmrażania, formuję knedle. Gotuję je przez 6 -7 minut. Podaję z cukrem.






40 komentarzy:

  1. To musimy koniecznie wpaść do Ciebie na takie knedle bo chyba nigdy nie jadłyśmy ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Z trsukawkami nigdy nie jadłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam śliwkowe, niezłe były, ale takimi tez bym nie pogardziła.
    Do tego masełko i cynamon.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm! Już długo nie jadłam knedli, chyba muszę spróbować takich z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Knedle jadłam tylko ze śliwkami, ale jestem pewna, że z truskawkami też są pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też najczęściej robię ze śliwkami. Jednak te truskawkowe czy morelowe należą do jednych z moich ulubionych wersji. No i najlepsze knedle na świecie to są właśnie te serowe - nie do pobicia. Ach, skradłabym Ci całą porcję :D Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo ale nabrałam ochoty na takie knedelki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka :) A u mnie domowe falafele były wczoraj ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam knedle :-) oj całe wieki ich nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam mniam, Że też jestem takim leniuchem i nie chce mi się przygotowywać takich pyszności

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawno nie jadłam, narobiłaś mi apetytu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo apetyczny przepis, czy może być zwykły twaróg zmielony? Ale masz fajnie, mieszkasz nad morzem :)) Jak będę znowu w Gdańsku poszukam tego miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że może być zwykły ;) Ja używam śmietankowego bo jest bardzo delikatny i wystarczy go rozgnieść:)

      Usuń
  13. Knedle to mój smak dzieciństwa :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Dawno takich nie robiłam, muszę kiedyś ugotować na obiad... Może nawet z jagodami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o , z jagodami to świetny pomysł;)

      Usuń
  15. mmmm zapachniało nam latem :) koniecznie musimy zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja raz zabrałam się za robienie knedlików kompletna porażka wogóle mi nie wyszły ale jeść bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  17. Knedle kojarzą mi sie z dzieciństwem... mmm zawsze je lubiłam :) Fajny przepis, nie sadziłam, że to takie łatwe ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniami i mam pomysł na piątkowy obiad :) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnio jadłam knedle w Czechach ale w wersji wytrawnej z grzybowym sosem. :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...