Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 12 marca 2016

Pasta jajeczna z suszonymi pomidorami

Zbliża się Wielkanoc i widać większe zapotrzebowanie na potrawy z jajkiem. Moja propozycja nie jest typowo świąteczna. Jest całoroczna, ale jajeczna. Oczywiście warto znaleźć dla niej miejsce na świątecznym stole,bo ta pasta jest po prostu przepyszna. Powstała jak zwykle-przez przypadek. Zaplanowałam nieco inną pastę, ale nie znalazłam w lodówce tego czego szukałam, napotkałam za to na spory słoiczek suszonych pomidorów. Szybko zmieniłam więc plany i zaczęłam szykować pastę z pomidorami. Efekt? Smak wakacji. Pastę zrobicie w parę minut. Oczywiście nie mówię tutaj o czasie potrzebnym do ugotowania jajka,ale umówmy się,  nie musimy w jego gotowanie włożyć nadmiaru pracy. Tak więc parę składników,aromatyczne przyprawy,parę mocnych ruchów przy ugniataniu i już, kanapkowa pasta gotowa. W sam raz do weekendowych kanapek.


Składniki:
4 jajka ugotowane na twardo
6-7 suszonych pomidorów plus łyżka oleju spod pomidorów
3 ząbki czosnku
Łyżeczka suszonego oregano
Garść posiekanej natki pietruszki
Łyżka majonezu
Łyżka greckiego  jogurtu
Sól
Świeżo mielony pieprz

Jajka obieram, kroję bardzo drobno. Miażdżę czosnek, pomidorki kroję w drobną kostkę,dodaję do jajek razem z przyprawami. Łączę majonez z jogurtem,dodaję do reszty składników. Teraz można całość potraktować blenderem, albo użyć tłuczka do kartofli i dokładnie rozetrzeć składniki. Ja użyłam tłuczka, bo lubię czuć kawałeczki składników w paście. Podaję z pieczywem.





38 komentarzy:

  1. nawet nie wiesz jak ja uwielbiam takie pasty! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo świetny pomysł z tymi pomidorami suszonymi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bosko. Lubię pasty, mam też taką swoją ulubioną z suszonymi pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasami właśnie przez przypadek wychodzi coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znakomita! Bardzo lubię pasty jajeczne, a Twoja zapowiada się bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tego pełnoziarniste pieczywo (najlepiej ze słonecznikiem) i jesteśmy w raju :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Może i propozycja całoroczna, ale ja z chęcią bym właśnie ją właśnie podała na wielkanocny stół. Pasta jajeczna zawsze w moim domu jest pożądana, a w takiej wersji jeszcze nie robiłam, ale u nas wszyscy przepadają za suszonymi pomidorami. Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię wszelkiego rodzaju pasty więc na pewno wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszności śniadaniowe! muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze chyba nigdy nie jadłam jajecznej pasty, ale wygląda bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wszelkiego rodzaju pasty , jak i suszone pomidory. :) Zdecydowanie muszę spróbować tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. w piątek robiłam pastę jajeczną, ale była z orzechami:) następnym razem koniecznie spróbuję z pomidorami;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam pastę jajeczną. Z suszonymi pomidorami? Przekonuje mnie to!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio szukałam przepisów na pasty jajeczne - ten wypróbuję przy najblizszej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam pasty, a Twoja wygląda przepysznie :):)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...