Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 5 marca 2016

Łagodny kurczak kokosowo-imbirowy

W sobotę lubię poszukać nowych smaków, pobawić się nieco w kuchni-szczególnie jeżeli pogoda nie zachęca do spacerów i wszelakich aktywności. Tak więc wymyśliłam sobie obiad o nieco egzotycznym smaku. Kurczak w sosie kokosowo-imbirowym. To danie jest bardzo aromatyczne i pełne różnych smaków. Nie oszczędzałam na przyprawach, łączyłam różne rodzaje i z ciekawością czekałam na końcowy efekt.  Jako, że nie jestem wielką fanką bardzo pikantnych potraw, zrobiłam wersję łagodną, owszem jest tu chilli,ale całość wspaniale złagodziło mleko kokosowe i wiórki z kokosa. Do tego imbir, było ciasto imbirowe, to nic dziwnego, że dodałam go do dania głównego. Mamy więc tutaj kurczaka,pomidory, paprykę, kokos w trzech formach-jako mleczko, wiórki i olej. Mamy masę przypraw, a jako podkreślenie orientalnego charakteru ryż basmati. Po prostu pysznie, zróbcie koniecznie.


Składniki:
Podwójna pierś z kurczaka ( około 70 dg)
Duża cebula
2 małe papryki
3 średnie pomidory
2 duże ząbki czosnku
5 cm imbiru
2 łyżki wiórek kokosowych
1/2 szklanki mleka kokosowego
Po niecałej łyżeczce:
cynamonu, kardamonu, kminu rzymskiego, nasion kolendry,kurkumy,słodkiej paprki
Duża szczypta chilli
Łyżka pasty tamaryndowej
Sól
Świeżo mielony pieprz
Olej kokosowy

Do podania-ryż basmati, kolendra




Zaczynam od wymieszania wszystkich przypraw razem w małej miseczce.
Rozgrzewam olej kokosowy. Siekam cebulę w średnią kostkę, drobno siekam też czosnek i podsmażam na oleju. Kurczaka myję, suszę, kroję w kostkę i dodaję do zezłoconej cebulki, posypuję przyprawami, podsmażam całość około 10 minut.
Kiedy mięso się podsmaża kroję paprykę w paski, a pomidory w kostkę, dodaję do mięsa, które powinno być lekko złociste. Dosypuję wiórki kokosowe, dolewam też mleko kokosowe, dodaję pieprz i nieco soli. Duszę całość 15-20 minut.
Po tym czasie przekładam danie na talerze, podaję z ryżem.





Duży wybór superfood's znajdziecie w sklepie Sklep Agnex

Superfood w Twojej kuchni

56 komentarzy:

  1. Bardzo fajne rozgrzewające danie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kurczaka pod każdą postacią, więc na pewno wykorzystam Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje smaki. Robię podobnego tyle, że curry w kokosie właśnie. Ja także lubię w sobotę poeksperymentować kulinarnie ;) Takie egzotyczne smaki kocham. Zawsze to przełamuje rutynę w kuchni i na talerzu :) Smakowicie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie aromatyczne danie! Brzmi bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super danie, bardzo aromatyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super danie, bardzo aromatyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. To zdecydowanie moje ulubione smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam! Ja dzisiaj na obiad kurczak ze szpinakiem i papryką :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jadłam kiedyś kurczaka w mleczku kokosowym w azjatyckiej restauracji. Był pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie połączenia. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe jesteśmy jak ten kokosowy smak połączył się z mięsem :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię połączenie kurczaka z kokosem, więc smakowałby mi to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Brzmi bardzo smacznie. Jakie aromaty :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje ulubione smaki!

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. O rany, Ciebie można czytać wyłącznie na świeżo po zjedzeniu. Inaczej zawsze kończy się tak samo = ledwo przeczytałam i obejrzałam zdjęcia, a już zgłodniałam! :/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bajecznie smaczne połączenie :) Palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niemal zawsze, jak tylko mogę, unikam potraw z kokosem, ale takie danie, tak myślę, sprawiłoby, że bym się do niego przekonała. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Smacznie to danie wygląda ;)

    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepis stworzony jakby dla mnie. Uwielbiam połączenie kurczaka i smaku kokosa. Przepis zapisuję i na pewno wypróbuję. Bardzo inspirujący :)

    OdpowiedzUsuń
  20. zjadłybyśmy z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kocham wszystko, co ma w sobie pierś z kurczaka. Yummy

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam takie aromatyczne dania, niekoniecznie bardzo ostre :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...