Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 9 lutego 2016

Słoneczne ciasto pomarańczowe

Nie wiem jak u Was, ale poczułam silną potrzebę przywołania wiosny. Męczy mnie aktualna pogoda, ciężko określić zima to czy bardziej wiosna, a może jesień? Jestem prostym człowiekiem, kiedy jest zima powinno być mroźno i śnieżnie. To co widzę za oknem-przygnębiająca szarość,wprowadza mnie w stan kiedy odliczam nie dni, a minuty to wiosennych dni. Oczywiście wiem jak poprawić sobie ponury nastrój i wprowadzić nieco słońca do życia. Oczywiście ciastem. Najlepiej ciastem o pięknym słonecznym kolorze i wspaniałym zapachu wakacji. Ciasto jest proste, nie ma wymyślnych składników, za to zapewnia wspaniały efekt. Powiem Wam w sekrecie,że nigdy nie jadłam tak bardzo pomarańczowego wypieku. A jak pachnie, tak, kiedy się piecze czujemy się jak  w pomarańczowym gaju. Zapach, smak, wspaniała konsystencja-chrupiąca skórka, i bardzo wilgotny środek. Po prostu wspaniałe ciasto. Jeżeli brakuje Wam nieco słońca, musicie je upiec koniecznie.


Składniki:
3 jajka
2 pomarańcze
100 ml oleju
1/3 szklanki mąki pszennej
2/3 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
Łyżka proszku do pieczenia
1/3 szklanki cukru kokosowego cukru kokosowego
Parę kropli ekstraktu waniliowego
2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej

Dodatkowo:
Masło i kasza manna do formy
Cukier puder do posypania ciasta


 Dokładnie szoruję pomarańcze i parzę je wrzątkiem. Ścieram skórkę , a następnie wyciskam sok-warto dodać nieco miąszu. Jajka ucieram z cukrem kokosowym na puch, dodaję sok i skórkę z pomarańczy. Mąki łączę z proszkiem do pieczenia, dodaję kandyzowaną skórkę pomarańczową. Do masy jajecznej dodaję olej i wanilię, następnie dodaję suche składniki. Całość dokładnie mieszam.
Keksówkę smaruję masłem, wysypuję kaszą manną. Piekę ciasto przez 60 minut w 170 stopniach. Po wystudzeniu posypuję cukrem pudrem.




56 komentarzy:

  1. Takie ciasta jeszcze nie piekłem, ale wygląda naprawdę pysznie, więc będę musiał spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis. Podoba mi się ten zamiennik tradycyjnego cukru na cukier kokosowy. Bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie wynalazki więc na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny intensywny kolor :) Zaraz u Ciebie będę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie! koniecznie muszę spróbować zrobić

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się w 100% procentach, ciasto najlepsze na zimowe przygnębienie

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślałam, że to ciasto dyniowe, a tu taka niespodzianka!!! Piękny kolor. Koniecznie do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale ma piękny kolor :D Jeszcze ciepłe ciasto byśmy wcinały :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie mogłam się opanować i jadłam ciepłe:)

      Usuń
  9. Aż się głodna zrobiam. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe ciacho. U mnie pięknie świeci słoneczko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie niestety słoneczne jest tylko ciasto:)

      Usuń
  11. dołączam do głosu wołającego wiosnę;) i kawałek ciasta poproszę, bo kusi mnie kolorem i pachnie przez monitor;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wilgotny środek wygląda zachęcająco. ^^
    Co do wiosny, to w weekend widziałam już bazie. O.o

    OdpowiedzUsuń
  13. wypróbuję przepis w wolnej chwili:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie apetyczne:)) Świetne na taka pogodę:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny kolor! U mnie też pomarańczowo:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolor niesamowity i dlatego chętnie bym spróbowała to zapewne pyszne ciasto;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny kolor, ciasto pierwsza klasa

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny kolor, ciasto pierwsza klasa

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepadam za cytrusowymi wypiekami, pyszne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowny kolor:) Częstuję się;)

    OdpowiedzUsuń
  21. na pewno jest pyszne i bardzo aromatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Musi być fantastyczne, lubię tego rodzaju aromatyczne wypieki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zrezygnowałabym ze skórki pomarańczowej, ale całość wygląda genialnie :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Z chęcią zjadłoby się takie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam takie ciasto, rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pomarańcze mam wiec dziś pieke:)

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie ostatnio cudownie słonecznie, ale takiego ciasta i tak bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...