Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 23 lutego 2016

Obiad w jednym kolorze czyli ryba i dyniowe puree

Dzisiejszy dzień sponsoruje kolor pomarańczowy. Pomarańczowe jest dyniowo-ziemniaczane puree, oraz panierka do rybnego kotleta. Puree jest bardzo zdrowe, kotlecik zaś, hmm, miałam wielką ochotę na rybę w panierce. Wolałam zrobić ją sama, niż kupić gotowca z zamrażarki. Mój kotlecik jest smażony przez 2 minuty, następnie pieczony, więc myślę,że całkiem przyzwoitym zamiennikiem dla paluszków rybnych i innych takich wynalazków,smażonych w głębokim tłuszczu. Zapewniam,że panierka jest chrupiąca, ale w ogóle nie nasiąknięta tłuszczem. Połączenie ryby z dynią jest wspaniałe, i żałuję,że wcześniej nie zrobiłam takiego dania. Tym razem zainspirowała mnie dynia zobaczona w warzywniaku. Nie miałam ani zbyt wielkiej ochoty na zabawę w krojenie i obieranie,wyręczyłam się mrożonką. Puree wyszło rewelacyjne,delikatne w smaku,ale jednocześnie z charakterem. Ziołowa panierka do ryby zdobyła zaś serca domowników. Sama nie wiem, która część obiadu była lepsza? Jedno jest pewne,wygrał kolor pomarańczowy.


Składniki na 5 porcji:
Puree:
Dynia-kilogram pokrojonej
2 ziemniaki
3 ząbki czosnku
Duża szczypta chilli
Mała łyżeczka gałki muszkatołowej
Sól
Świeżo mielony pieprz

Rybny kotlet:
Filety  z mintaja - 5 sztuk
1 jajko
1 cytryna
2 łyżki mąki pszennej
Dwie łyżki bułki tartej
Duża łyżka mąki kukurydzianej
Czubata łyżeczka słodkiej papryki
Po łyżeczce suszonej bazylii i tymianku
Sól
Pieprz
Oliwa do smażenia

Obieram ziemniaki i kroję w drobną kostkę, obieram też czosnek i ząbki kroję na pół. Dynię, ziemniaki i czosnek gotuję w niewielkiej ilości wody do miękkości-około 20 minut. Odcedzam nadmiar wody, warzywa doprawiam przyprawami i ugniatam na gładkie puree.


Filety skrapiam sokiem z cytryny,doprawiam lekko solą i pieprzem. Rozkłócam jajko, w drugiej miseczce łączę bułkę tartą z mąką kukurydzianą z przyprawami. Kotlety rybne panieruję najpierw w jajku,potem w mące, a na końcu w bułce tartej. Podsmażam na mocno rozgrzanej oliwie przez minutę z każdej strony. Następnie przekładam je do piekarnika i podpiekam przez 10 minut w 170 stopniach.
Na talerz wykładam puree, układam na nim rybne kotlety.



51 komentarzy:

  1. Co jak co ale to puree to chyba byśmy jadły i jadły a garnek po nim wylizały do czysta :D Uwielbiamy połączenie dyni i ziemniaków :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie!

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Puree wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki pomarańczowy kolor w sam raz na pochmurną pogodę za oknem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dyniowe purre musze w końcu spróbować zrobić, bo się zabieram i zabrać nie mogę ;p
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł. Smacznie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Puree z dyni z batatów lub marchwi w połączeniu z ziemniakami... Bajka

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny i apetyczny pomysł na jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne połączenie :) Kolor optymistyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychotka, u mnie tez dzisiaj rybka:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny obiadek, narobiłaś mi chęci na rybkę

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem wielbicielem puree w różnych wariantach:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam tak zrobioną rybkę. :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszny pomysł. Rybka i puree super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  16. Też za mną chodzi pomarańczowe danie, hahaha! Częstuję się Twoim:)

    OdpowiedzUsuń
  17. popieram robienie domowych kotlecików rybnych, pracy przy nich nie za wiele, ale są smaczniejsze i zdrowsze, niż gotowe paluszki. I puree z dyni rozchmurza pogodę swoim kolorem;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na taki obiadek chętnie się wproszę

    OdpowiedzUsuń
  19. Na taki obiadek chętnie się wproszę

    OdpowiedzUsuń
  20. Dyniowego puree jeszcze nie jadła, a dynię bardzo lubię - trzeba spróbować :) obiad pyszny i zdrowy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak lubisz dynię to spróbuj koniecznie:)

      Usuń
  21. Oj zgłodniałam od samego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mniam, musiało być pyszne. Nie wpadłabym na dyniowe puree do ryby ale to świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a chciałam jakiejś odmiany i połączyłam takie puree i rybę;)

      Usuń
  23. Taki obiadek...mniam, mniam. Idealny dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale mi narobiłaś apetytu na taki obiadek! U mnie dzisiaj też musi być ryba!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...