Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 21 lutego 2016

Jaglane placuszki z siemieniem i wiśniami

Mamy niedzielny wieczór, idealny czas by pomyśleć o poniedziałkowym śniadaniu. Albo i niedzielnej kolacji. Nie od dziś wiadomo, że jeżeli w poniedziałek uraczymy się wspaniałym śniadaniem,to nowy tydzień wyda nam się jakby przyjemniejszy, wejdziemy w niego pełni optymizmu. A w tym tygodniu dobry humor jest mi wyjątkowo potrzebny. Także ja na pewno moje niedzielne śniadanie, powtórzę w poniedziałkowy poranek. Moja placuszkowa propozycja jest zdrowa, sycąca i apetyczna. Mamy tutaj płatki jaglane, siemię lniane, mąkę pełnoziarnistą, bardzo zdrową kurkumę a na dodatek przepyszną wiśniową konfiturę. Takie połączenie jest po prostu przepyszne. Koniecznie spróbujcie i zaczarujcie swój poniedziałkowy poranek.
A na dokładkę podzielę się z Wami paroma wspomnieniami z dzisiejszego wydania festiwalu Smakuj Trójmiasto-edycja azjatycka. Do ostatniej chwili zastanawiałam się iść czy też nie, ze względu na niedawną chorobę i brak sił,ale ostatecznie skusiłam się i nie żałuję. Chociaż mam parę uwag, za dużo stoisk, za mało miejsc do degustacji, za dużo ludzi-co nie powinno być zarzutem. Garnizon okazał się zdecydowanie za mały. Mam nadzieję,że wiosenne spotkanie będzie bardziej dopracowane. Skusiłam się na sushi, wersja wegetariańska skradła moje serce, zaś ta z surową rybą, cóż, fanką nie zostałam. Moja siostra kusiła lodami, o smaku wędzonej herbaty z rodzynkami i awokado z sezamem. W ofercie było również wasabi czy liczi. Lody kusiły, i z wielkim bólem odmawiałam raz za razem. Cóż, zdrowie ważniejsze. Zrobiłam za to zapas herbat, te z mango i z granatem mają za zadanie przyśpieszyć letnie dni.

Składniki:

5 łyżek płatków jaglanych
2 łyżki mielonego siemienia lnianego
3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
1 jajko
3/4 szklanki mleka
Łyżeczka proszku do pieczenia
Łyżeczka kurkumy
Laska wanilii (albo ekstrakt)

Do podania wiśniowa konfitura

W garnuszku gotuję mleko z kurkumą i wanilią, gdy zacznie się gotować dodaję płatki jaglane,zestawiam z ognia i zostawiam do ostudzenia.
Następnie do płatków dodaję jajko, mąkę z proszkiem do pieczenia i siemię lniane. Całość dokładnie mieszam, zostawiam masę na 5 minut.


Rozgrzewam patelnię do smażenia naleśników i smażę niewielkie placuszki. Podaję je na ciepło z  wiśniową konfiturą.
Miejsce imprezy
Sushi z surowym łososiem, dużą porcją imbiru i wasabi

Azjatyckie lody, wędzona herbata okazała się hitem

Pyszne sushi z awokado, bambusem i sporą ilością marynowanego ogórka


63 komentarze:

  1. Bardzo fajny, lekki pomysł na placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Placuszki wyglądają świetnie i na pewno tak smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi sis podoba Twój przepis. Skorzystam. Może niekoniecznie na jutrzejsze śniadanie, ale na słodki podwieczorek to i owszem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszystkie tego rodzaju placuszki, czy to z kasz, zbóż, warzyw czy innych dobrodziejstw. :D Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze koniecznie spróbować bo wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na placuszki się bardzo chętnie skuszę :D, ale za wiśnię podziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. domowa wiśniowa konfitura-wielbię ją:)

      Usuń
  7. Niekoniecznie zgadzam się z Twoim tworzeniem co do poniedziałkowego śniadania. Mimo to, placuszki możesz podesłać. Chętnie zjem. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam lubię coś z rana potworzyć:)

      Usuń
  8. Apetyczne. Już wiem, co zrobię z moich jaglanych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. często robię podobne pomijajac siemie kotrego nie znosze :)

    w zyciu nie zjadlabym lodow o smaku wasabi, bo samo wasabi mnie odrzuca :)
    a sushi nie urzeka

    wiec z tego wszystkiego placki najlepsze :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym nie zjadła takich lodów:) Sushi niezbyt lubię,choć to wegetariańskie było smaczne, ale fanką nie będę wielką;)

      Usuń
    2. to widzę, że mamy coś wspólnego :) ja jak już jestem w azjatykiej knajpce to zamawiam coś bezpiecznego o ma rybę, albo kurczaka w 5 smakach warzywa do tego ryż:)

      Usuń
  10. Fajna taka impreza:) Ostatnio sushi jadłam w Walentynki i już mi za nim tęskno:) Placuszki obowiązkowo porywam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne placuszki, zdrowe i na pewno smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Placuszki koniecznie do wypróbowana, a lody również chętnie spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety lody były jednorazowe-na czas festiwalu,ale mam nadzieję,że pan Deker jeszcze kiedyś pozwoli mi spróbować wędzonej herbaty:)

      Usuń
  13. Muszę się rozejrzeć za dobrą herbatą, ostatnio jakoś nic mi nie podchodzi. Placuszki pycha.

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę się rozejrzeć za dobrą herbatą, ostatnio jakoś nic mi nie podchodzi. Placuszki pycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio miałam podobny herbaciany problem, teraz zauroczyłam się tym różanym mango,boska:)

      Usuń
  15. Pyszny i zdrowy sposób na śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  16. placuszki wszamałabym, aż by mi się uczy trzęsły! :) Świetne połączenie, muszę się pokusić :)
    Intrygują mnie te lody! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam:)
      Lody w opinii siostry były najlepszymi jakie jadła w życiu:)

      Usuń
  17. Nie przepadam za kaszą jaglaną, ale w plackach może bym sie skusiła

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie przepadam za kaszą jaglaną, ale w plackach może bym sie skusiła

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobrze, że dziś taka ładna pogoda była. Od razu lepiej i wesel człowiekowi. Takie placuszki chętnie zjem na obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super placuszki. Takie robię co jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
  21. Lody - mistrz! A takie placuszki na śniadanie, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  22. apetyczne placuszki! Po takim śniadaniu cały tydzień będzie z górki:)
    lody "wędzona herbata" - chętnie bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  23. Mniam..zdrowe fajne placuszki, ja bym takie chętnie zjadła

    OdpowiedzUsuń
  24. Placuszki śniadanie a na obiad to ba taki festiwal byśmy się z chęcią wybrały :D Lody o smaku wędzonej herbaty są szczególnie intrygujące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo żałuję,że nie mogłam ich spróbować,ale może zrobię w domu?:)

      Usuń
    2. Jak zrobisz i siostra potwierdzi, że to ten smak to pokazuj śmiało :D

      Usuń
  25. ciekawe smaki:) ja ostatnio mam tylko na takie ochote a jak na złość musze obejść sie smakiem....

    OdpowiedzUsuń
  26. pyszny pomysł na placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Takim lodom bym nie odmówiła w największej chorobie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...