Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 29 lutego 2016

Improwizowane klopsiki w paprykowo-pomidorowym sosie

Ostatnio okazało się, że jeden ze współpracowników mojego taty od dawna choruje na cukrzycę. Postanowił więc podzielić się kartonem książek o zdrowym gotowaniu dla diabetyka. Tatko książki dał mi i kazał szukać inspiracji. Znalazłam wspaniałe danie, zrobiłam zakupy i nie mogłam się doczekać kiedy go spróbuję. Narobiłam rodzinie apetytu, i zabrałam się do pracy. I taka byłam zaoferowana tym by obiad wyszedł cudowny,że zrobiłam wielki błąd. Do papryki dodałam puszkę pomidorów. Bo szybciej,bo mnie kłopotliwie,bo mniej pracy i co? Zamiast nadzienia do pieczeniu zrobił mi się sos. Mój brat poradził mi- odparuj. No faktycznie, łatwo powiedzieć, odparuj, a trudniej to wykonać. Dumałam tak nad tym nadzienio-sosem, aż się poddałam. Albo nie, po prostu wymyśliłam inną potrawę z tych samych składników. Nieco się bałam reakcji rodziny, czy to w ogóle będzie smaczne? Ale bez obaw, danie przyjęto z dużym entuzjazmem. Na pewno je powtórzę,bo jest proste, pyszne i sycące. A do tego takie moje. Jeżeli nie wiecie co zrobić z mielonym mięsem serdecznie polecam improwizowane klopsiki w pysznym sosie.


Składniki:
Sos:
3 ząbki czosnku
1 duża cebula
2 kolorowe papryki
Puszka krojonych pomidorów
Sól
Pieprz
Kminek rzymski
Zioła prowansalskie
Pół szklanki bulionu warzywnego ( domowego)
Łyżka oleju

Klopsiki:
650 gramów mięsa mielonego
2 łyżki bułki tartej
Jajko
Sól
Świeżo mielony pieprz
Słodka papryka-łyżeczka
Majeranek-łyżeczka
Łyżka oleju

Do podania ryż


Siekam drobno czosnek i cebulkę, podsmażam na oleju na złoto. Papryki dokładnie myję, i kroję w kostkę-niezbyt drobną, dodaję do rondla. Gdy warzywa zmiękną dodaję puszkę pomidorów oraz przyprawy. Duszę całość około 15 minut, po tym czasie dodaję bulion, i gotuję razem około 10 minut,

Zabieram się za klopsiki. Do mięsa dodaję bułkę tartą i jajko. Doprawiam solą, świeżo mielonym pieprzem,papryka i majerankiem. Z masy formuję małe klopsik. Na rozgrzanym oleju podsmażam klopsiki około 2 minut z jednej strony.
Podsmażone klopsiki dodaję do sosu i na małym ogniu gotuję całość przez 30 minut.
Podaję z ryżem.



51 komentarzy:

  1. taka improwizacja w kuchni bardzo się mnie podoba;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem skąd te obawy, ja często robię pulpety (dziecko je uwielbia) a zmieniam jedynie skład sosu,dodając różne warzywka i przyprawy, tak aby nudą nie powiało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pulpety mam w domu często ;0 A obawy były bo miało być zupełnie inne danie:)

      Usuń
  3. Czasem w takich sytuacjach awaryjnych nie można się denerwować tylko spokojnie wymyślić coś innego i zawsze wyjdzie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię kuchnię improwizowaną :) A klopsiki wyglądają baaardzo apetycznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdybym mogła, to bym wszmaała. Swego czasu uwielbiałam klopsiki. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Klopsiki prezentują się super :) A z takim sosem są przepyszne. Jak widać, nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super kotleciki :-) pysznie się komponują z sosem :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super kotleciki :-) pysznie się komponują z sosem :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Spod Twojej ręki cokolwiek by nie wyszło to i tak będzie pyszne, nawet w pełni improwizowane. A sos na czosnku i cebulce to mój ulubiony z miejsca, jakikolwiek by nie był ;) Nie dziwię się, że Rodzinka przyjęła danie z entuzjazmem! Pamiętasz jeszcze starą, blogową znajomą? :) Wróciłam na dobre do blogowego świata, bardzo stęskniłam się za wszystkimi Twoimi kuchennymi inspiracjami, na których samą myśl ślinka cieknie. Pozdrawiam ciepło, buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie,że pamiętam moją imienniczkę:)

      Usuń
  10. Lubię klopsiki :) A te wyglądają wyjątkowo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale zjadłbym dzisiaj takie klopsiki! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Może i improwizowane, ale genialne :D

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam klopsiki, a zwłaszcza te z Ikeii :D właśnie szukałąm jakiegoś ciekawego przepisu na nie

    OdpowiedzUsuń
  14. I wtedy właśnie wychodzą najlepsze obiadki :D Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam klopsiki z takim sosami

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam tego rodzaju klopsiki w dobrym sosie. :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Oby więcej takich Twoich improwizacji. Wyglądają bardzo apetycznie, a do tego tak zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszne są takie imrpowizowane obiadki:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda yummmie!

    http://www.simplethingsbyjok.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Mniam, wyglądają apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mniam! Smakowitości! U mnie konkurs! Zapraszam na melodylaniella.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...