Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 4 stycznia 2016

Ciasto kokosowe z jabłkami

Po świątecznych sernikach i makowcach zapragnęłam czegoś prostego. Ot, zwykłego ciasta, które robi się szybko i pysznie smakuje. Nie chciałam spędzać godzin w kuchni, ale chciałam ciasta. Wymyśliłam więc sobie bardzo proste ciasto z kokosem i jabłkami,zatopionymi w cieście, dzięki temu ciasto wygląda dość ciekawie. Szybkie, bardzo smaczne,o wakacyjnym zapachu kokosa. A jeżeli dodamy do tego filiżankę, nie lepiej solidny kubek gorącej czekolady i dobry film, to już w ogóle można zapomnieć o mrozach. Taką zimę właśnie uwielbiam. Jeszcze nieco śniegu i byłoby idealnie. Ale nie narzekam, mam w końcu fantastyczne ciasto, z którymi żadne mrozy nie są mi straszne.


Składniki:
125 gramów masła
5 łyżek cukru
3 duże jajka
200 ml mleka
350 gramów mąki
4 łyżki wiórków kokosowych
Łyżka proszku do pieczenia
3 twarde jabłka
Ekstrakt waniliowy
Cukier puder do posypania

Masło i kasza manna do formy

Masło ucieram z cukrem i ekstraktem waniliowym. Gdy masa jest puszysta czas na jajka,gdy ładnie połączą się z maślaną masą dolewam mleko. Przesiewam mąkę z proszkiem do pieczenia, dodaję wiórki kokosowe i łączę z maślano-jajeczną masą.
Tortownicę smaruję masłem, posypuję bułką tartą, wylewam ciasto.
Jabłka obieram, kroję na połówki, z wiechu delikatnie nacina,układam jabłka na cieście. Placem piekę przez 35 minut w 185 stopniach.
Po ostudzeniu posypuję cukrem pudrem.











68 komentarzy:

  1. Oj zjadłabym z chęcią takie ciacho :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja poproszę kawałek do herbatki

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam tego ciasta, musi świetnie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może i nasze mroźne dni takie ciasto by ociepliło :) Mamy śnieg za oknem i zdecydowanie nie jesteśmy z tego powodu zadowolone...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie ten śnieg przygarnę :)

      Usuń
  5. Takie połączenie musiało być bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, wygląda pysznie :)
    Kokos z jabłkami to ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kokos i jabłka - bardzo ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie łączyłam jabłek z kokosem - jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią zjadłabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój M jadłby aż by mu się uszy trzęsły :D

    OdpowiedzUsuń
  11. do porannej kawki jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Własnie piję herbatkę, poproszę kawałeczek

    OdpowiedzUsuń
  13. u nas rano trochę prószył śnieg, było pięknie:) przy kubku herbaty z takim ciastem mogłabym pokochać mrozy:)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie przepadam za kokosem, ale na to ciacho bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie dziś troszkę śniegiem poprószyło :))) Takie ciasto to mogłabym jeść i jeść <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę, u mnie mróz na zielono :)

      Usuń
  16. Ciasto z jabłkami to ciasto w sam raz dla mnie!;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto kokosowe z jabłkami - piszę się na to! Pyszne połączenie smaków :-).

    OdpowiedzUsuń
  18. Dawni ciasta z jabłkami nie piekłam i nie jadłam. Ostatnio to przeważnie piernikowe i z makiem. Chętnie zjadłabym np. szarlotkę. Ale mi narobiłaś apetytu na takie ciasto. Wspaniale wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jabłko i kokos? Zawsze! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Proste, pięknie się prezentuje i pewnie jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Co za przysmaki nam tu serwujesz. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  22. Co za połączenie kokos ulubiony dodatek mojego męża a jabłka dla mnie 😊

    OdpowiedzUsuń
  23. Przypomina mi wspaniałe babcine ciasta...

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne ciasto, kokosowe klimaty są zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Od razu zgłodniałam...ę sobie zrobić coś do jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Brzmi bardzo pysznie, raz na jakiś czas cisto nie zaszkodzi :)
    zapraszam do mnie www.jakubprzybylski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...