Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 12 listopada 2015

Scones z czekoladą

Lubię mieć wolny dzień w środku tygodnia, święto, firma zamknięta, można pospać dłużej. Pospać dłużej? Nie, można wstać jak zwykle i przygotować na listopadowe śniadanie coś pysznego. Tak właśnie zrobiłam wczoraj, wstałam jak zwykle i zamiast do pracy poszłam popracować w kuchni. Na tapecie miałam scones z czekoladą. Dlaczego? Bo jest listopad, bo pada, bo wieje. Bo czekolada w gorącej bułeczce cudownie pachnie i rozjaśnia nawet najgorszy listopadowy dzień. Tak więc z samego rana zaczęłam mieszać składniki, siekać czekoladę, formować bułeczki i piec. Zaparzyłam dobrą herbatę, poczytałam rozdział książki i bach, bułeczki gotowe. Jeszcze tylko mleko i śniadanie gotowe. Pyszne bułeczki szykuje się naprawdę szybko, jedyny minus-znikają zdecydowanie za szybko. Nim się człowiek obejrzy na talerz z bułeczkami rzuca się cała rodzina i po scones z czekoladą zostaje wspomnienie. I zdjęcie.

Składniki na 8 średnich bułeczek:

300 gramów mąki pszennej
100 gramów masła
3/4 szklanki mleka plus łyżka
4 łyżki tartej  gorzkiej czekolady
2 łyżki brązowego cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Ekstrakt waniliowy
Szczypta soli


Łączę mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Masło kroję w drobną kostkę, dodaję do suchych składników, wyrabiam ciasto. Dodaję mleko, wanilię i cukier. Wyrabiam ciasto, na koniec dodaję czekoladę, jeszcze raz zagniatam. Ciasto formuję w kształt prostokąta-powinno być dość grube i wycinam nożem bułeczki. Smaruję je odrobiną mleka, Przekładam bułeczki na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia i piekę 15 minut w 180 stopniach.




54 komentarze:

  1. Oj podrzuć jedną taką pyszną bułę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takimi smakowitymi bułeczkami to każdy chciałby taki wolny dzień uczcić :) No i z czekoladą <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Super śniadanie :) Mimo, że słodkie - zjadłabym z wielkim apetytem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam zapach czekolady w wypiekach, scones w takim wydaniu prezentują się przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekolada od rana to najlepsze co może być na świecie:)

      Usuń
  5. Muszą być pyszne, lubię scones:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki bułeczki fajnie smakują do zup kremów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe :) Ja też takie chcę!!! Jeszcze siedzę przed kompem na "głodniaka".

    OdpowiedzUsuń
  8. akurat scones na śniadanie przygotować na świeżo uwielbiam- robi się je w try migi, a jak pachnie w całym domu <3 mega ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nawet jak mam wolne, to lubię wstawać możliwie wcześniej, bo kiedy śpię pół dnia, to mam wrażenie, że marnuje dzień ;). Apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię scones, więc wyobrażam sobie jak cudownie musiała smakować wersja z czekoladą ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzeczywiście to bardzo fajny pomysł :) Nie mam nic przeciwko takim słodkim bułeczkom.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja uwielbiam dłużej pospać:) a taka słodka bułeczka szybko by mnie obudziła:)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo lubię scones, te z czekoladą muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj no taka bułeczka na śniadanie idealna :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm jakie cudne! Narobiłaś mi ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z czekoladą musiał być obłędnie pyszne :)
    Nic mnie nie zmusi, żeby w dzień wolny wstać tak, jak do pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak jakoś mam naturalnie, ale przynajmniej można zrobić takie smakołyki z rana:)

      Usuń
  17. Jakby ktoś mi takie na śniadanie zaserwował, też bym się rzuciła :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety jeszcze nie robiłam i nawet nie próbowałam :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...