Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 14 listopada 2015

Kuskuski

Bardzo lubię wszelkiego rodzaju placuszki. Aż czasem mi wstyd,że aż tak je lubię. W każdym razie lubię placuszki i lubię eksperymenty placuszkowe. Tym razem wymyśliłam sobie,że stworzę placuszki z kuskusu. Tylko raz przygotowałam tę kaszę na słodko, z kokosem. Pamiętam,że miałam ciężki dzień w pracy, wymyśliłam sobie,że kuskus z bakaliami na mleku kokosowym i porcją wiórek doda mi sił na cały dzień. Jakoś tak sypnęło mi się od serca, i trzy dni z rzędu jadam taką kaszę poranną. Skutecznie zniechęciło mnie to do słodkich eksperymentów. Okres karencji jednak minął i czas na kaszę na słodko, ale inaczej. Kasza skrywa się w formie placuszków. dodatkowo w środku kuszą banany i żurawina. Zapach jaki towarzyszy nam podczas smażenia jest cudowny, trudno się opanować by od razu nie zacząć jeść. Placuszki smażą się szybko i nic a nic nie rozpadają. Są sycące, pyszne i pasują zarówno na śniadanie,obiad,czy kolację. 


Składniki:
3/4 szklanki kuskusu
250 ml mleka
1 jajko
5 łyżek mąki pszennej
Łyżeczka proszku do pieczenia
Ekstrakt waniliowy
Cynamon
Banan
Garść żurawiny
Masło klarowane do smażenia


Podgrzewam mleko, dodaję wanilię i żurawinę,zalewam kuskus mlekiem,zostawiam do ostudzenia. Do napęczniałej kaszy dodaję jajko, mąkę i przyprawy. Dokładnie mieszam całość, na końcu dodaję banana pokrojonego na cienkie plasterki.
Rozgrzewam masło na patelni, smażę placuszki około 2 minut z każdej strony, podaję z bananem i żurawiną. 




58 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie - fajną mają strukturę wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajne, chętnie wypróbuję ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No po prostu super :-) zjadłabym takiego placuszka z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne! Też lubię wszystkie tego typu placuszki i myślę, że nie ma się czego wstydzić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie powinno Ci być wstyd, że lubisz placuszki, to tyko oznacza, że je pysznie przyrządzasz :D Te wyżej wyglądają wybornie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. placuszki wyszły dobre,dzieci zjadły z apetytem bo inne i smaczne...polecam

    OdpowiedzUsuń
  7. Próbuję przestać ślinić się na widok zdjęć, ale nie umiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kuskuski? A wyglądają jak racuchy. :D
    Wyślij mi choć z trzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to właśnie są racuszki, tyle,że z kuskusem:)

      Usuń
  9. Ciekawy pomysł z wykorzystaniem kuskusu do placków :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie robimy placki z dyni ale takie to też byśmy sobie zjadły :D

    P.S. Zapraszamy do udziału w naszym konkursie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis! Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealne weekendowe śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Placuszki z kuskusem. Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie słodziutkie:) Wyglądają bardzo apetycznie:))

    OdpowiedzUsuń
  15. naaajgorzej jak się do czegoś zniechęcimy :(
    Dobrze, że ci przeszło! uczyniłaś takie mega placuchy! <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Też lubię wszelkie rodzaje placuchów :D
    Musiały być pyszne :>

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają zachęcająco, może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Placuchów z kuskusu to ja jeszcze nie próbowałam. Super, wyglądają pysznie :).

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaki ciekawy pomysl, nie wpadlabym na to. Pozdrowienia z Eifel, Edyta :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Apetyczne kuskuski - fajna nazwa i danie! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. skąd masz takie fajne pomysły, placuszkowa dziewczyno;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak mnie naszło w drodze na zakupy:)

      Usuń
  22. Kuskuski super :) Wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. omg! muszę spróbować! I jak wdzięcznie je nazwałaś! :)http://virgo1982.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...