Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 28 listopada 2015

Kluski śląskie

Lubię odkrywać nowe smaki, próbować nowych połączeń i dań, ale nad wyraz cenię sobie klasykę. Nic mnie nie tak uspokaja jak kuchenne robótki przy tradycyjnych daniach. Kiedy lepię, kleję, wałkuję, wycinam czuję się jak w niebie. Kluski, pierożki... Ubóstwiam w każdej formie., Nie ma nic smaczniejszego  niż prawdziwie tradycyjny obiad-oczywiście  od czasu do czasu, bo nie ma co ukrywać tradycyjne dania nie są najbardziej dietetycznymi daniami. Nie są to też dania, które robi się w kwadrans. Sama nieczęsto mam ochotę by po dniu pełnym pracy przez dwie godziny szykować  kluskowy obiad. Ale dziś z okazji soboty postanowiłam pobawić się w wytwórcę klusek. Najbardziej lubię klasyczne kluski śląskie podane po prostu ze skwarkami. Bardzo prosto, bardzo swojsko i pysznie.



Składniki:
Kilogram kartofli
2 jajka
Mąka pszenna
2 łyżki mąki ziemniaczanej
Łyżka masła
Sól
Pieprz

Gotuję obrane kartofle, lekko solę wodę, studzę. Ugniatam kartofle z masłem. Dzielę masę na 4 części, w miejsce jednej części wsypuję mąkę pszenną i kartoflaną. Teraz czas na jajka,sól i pieprz. Zagniatam  gładkie ciasto, odrywam kawałki wielkości orzecha włoskiego, lekko spłaszczam, w środku robię dziurkę. Kluski najlepiej się formuje kiedy ręce są suche i lekko posypane mąką. Najlepiej gotować je na bieżąco,świeżo po przygotowaniu.








43 komentarze:

  1. Uwielbiam takie obiady, przypominaja mi się obiady u babci, która robi przepyszne kluski śląskie :) Sama niestety niezbyt mam czas i ochotę aby je sama robić, dlatego zwykle wpraszam się do niej na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja babcia robiła tylko kopytka, w sumie bardzo podobne są, ale szczerze to chyba bardziej lubię kluski :)

      Usuń
  2. Uwielbiam kluski śląskie. Podawane z cebulką lub sosami. Najlepszy polski obiad :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te kluski. Nie zostało Ci kilka dla mnie? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kluseczki kojarzą mi się z dzieciństwem ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie kluski i wpraszam się na obiadek

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham wszystko co mączne czy ziemniaczane więc chętnie bym zjadła! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dodatek klusek śląskich do mięsa i sosu to bajka. Uwielbiam takie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj uwielbiam a wieki nie robiłam. Pychotki :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kluski śląskie uwielbiam, ale ze skwarkami ich nigdy nie jadłam (i zapewne nie zjem :D). Najbardziej lubię jeść je bez niczego albo w sosie grzybowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kluski śląskie jadłyśmy raz w życiu i bardzo nam smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Smak dzieciństwa na całe życie. Z sosem - pycha! Aż mi smaka narobiłaś :p

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam, szczególnie z cebulką i olejem lnianym :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja najbardziej lubię kluski z mięsem w środku :D

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszności, uwielbiam kluski :D U nas podaje się kluski z gotowaną kapustą kiszoną :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają cudownie. Szkoda że u mnie w domu takie potrawy jadam tylko ja 😞

    OdpowiedzUsuń
  16. a wiesz, że też lubię lepić, wałkować, wycinać:) i kluski śląskie lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nawet jak zostanie mi niewiele ziemniaków z obiadu, to przerabiam je na śląskie czy kopytka, bo lubimy i to bardzo. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj tak, takie kluseczki to smak dzieciństwa i same miłe wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Akurat wczoraj miałam kluski na obiad, pycha :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...