Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 18 listopada 2015

Gruszkowy placek

Czy też nachodzi Was czasem ciasteczkowy potwór? No po prostu nagle atakuje i nie ma zmiłuj, trzeba iść piec ciasto, po prostu trzeba. Tylko jakie ciasto upiec kiedy nastaje wieczór i zakupy raczej, nie zdecydowanie odpadają. Jakie ciasto upiec kiedy nie ma się nadmiaru czasu ani energii-pamiętajmy,że jest wieczór. Może maksymalnie proste ciasto z gruszkami? Ciasto to dosłownie parę składników, pięć minut pracy, pół godziny pieczenia i już, gotowe. Miękkie, puszyste, bardzo delikatne, a jednocześnie mocno gruszkowe. Naprawdę pyszne. Także koniec z wymówkami, kiedy atakuje nas ciasteczkowy potwór pokonać go można dosłownie w parę chwil. Sprawdzi się zarówno na codzienną potrzebę słodkości, jak i podczas niedzielnego deseru, zachwyci też gości. Ja osobiście dawno nie jadłam tak pysznego ciasta, które jest tak banalnie proste.


Składniki:
4 duże jajka
5 łyżek cukru
1,5 szklanki mąki pszennej
Łyżeczka proszku do pieczenia
Łyżka ekstraktu waniliowego
2 duże gruszki
Ewentualnie mleko
Cukier puder do posypania

Masło i bułka tarta do formy


Jajka ubijam z cukrem i wanilią na jasny krem. Dodaję delikatnie mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia-gdyby masa była za gęsta można dodać trochę mleka. Formę natłuszczam masłem, posypuję bułką tartą, wylewam połowę ciasta.

Gruszki myję i obieram, kroję  na plasterki-niezbyt cienkie, układam na cieście, polewam pozostałą częścią ciasta. Piekę placek przez 30 minut w 180 stopniach.
Posypuję cukrem pudrem.






49 komentarzy:

  1. Mnie również dopadł ciasteczkowy potwór i właśnie się pieką kawowe muffinki. :D A wiesz, że w tym roku nie jadłam chyba gruszek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś za gruszkami wyjątkowo nie przepadam, ale szczególnie miałam dziwną ochotę:)

      Usuń
  2. Ja właśnie mam taką fazę i strasznie ubolewam nad tym, że mam zepsuty piekarnik :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie słodkości -zwłaszcza jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, jesienią takie ciasta smakują wyjątkowo:)

      Usuń
  4. Za gruszkami średnio przepadam, ale placek bym zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A to coś innego! Na innych blogach aż dymi od szarlotek i jabłeczników a u ciebie coś z gruszkami! fajnie to wygląda coś innego i pewnie równie dobrze smakuje! Zapiszę sobie przepis bo będzie to dobra alternatywa dla jabłecznika!
    Pozdrawiam Cię i zapraszam w wolnej chwili również i do mnie:
    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie się prezentuje i jestem pewna, ze jest pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda świetnie, gruszki mają cudny smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda super puszyście - tak jak lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  9. O jakie puszyste ciacho :) Świetne do kawy!

    OdpowiedzUsuń
  10. w tej postaci z gruszkami jeszcze nie jadłam.. ale ono wygląda obłędnie! Wysokie, puszyste, no niczym baaardzo dobry biszkopt! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama byłam zdziwiona,że takie proste a takie pyszne, a gruszki świetnie pasują:)

      Usuń
  11. a co, gdy jest 8-ma rano, wchodzę tu i widzę ciasto? Nie ma zmiłuj, też dopadł mnie ciasteczkowy potwór:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wybacz mojemu potworkowi za atak:)

      Usuń
  12. Wspaniale wygląda. Jeśli z gruszkami to już jestem chętna

    OdpowiedzUsuń
  13. mnie najczęściej dopada czekoladowy potwór:) ale będę musiała spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mamy czasem wrażenie, że ciasteczkowy potwór zamieszkał z nami na stałe :D Takie ciasto jest wręcz idealne na takie kryzysowe momenty :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam takie samo wrażenie-mieszka ze mną na stałe:)

      Usuń
  15. Oj znam ciasteczkowego potwora! Regularnie mnie odwiedza ;) A ciacho boskie, cudnie ci urosło :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kupiłabyś mnie tym ciastem, bo bardzo lubię gruszki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapowiada się naprawdę prosto, a jak spojrzałam na ostatnie zdjęcie, to ślinka mi pociekła.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł na ciacho z gruszkami- ostatnio właśnie zastanawiałam się co z nich uczynić:) Twoje ciacho wygląda baaardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacyjny pomysł, ciasta z gruszkami są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale puszysty, z pewnością przepyszne ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Och wygląda tak kusząco, że gdybym mogła to bym się na nie rzuciła od razu:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda przepysznie - muszę koniecznie wypróbować ten przepis :)

    Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

    OdpowiedzUsuń
  23. Pysznie wygląda i pewnie też smakuje. :)
    Tylko u mnie jak gruszka, to jeszcze imbir i cynamon muszą być. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda na cudownie mięciutkie :)
    Mnie też taki potwór dopada (zdecydowanie za często), ale ostatnio po prostu go usypiam... ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...