Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 3 listopada 2015

Babeczki jabłkowe z kroplą rumu

Nowy tydzień zaczynam na słodko. W końcu warto się rozpieszczać i sprawiać drobne przyjemności. Nie znoszę listopada, postanowiłam więc z przekory powitać go miło i przyjemnie. Mam nadzieję,że ten miesiąc będzie tak samo dobry jak te babeczki. Ten zapach rozgrzewa i niezwykle kusi. Babeczki są mięciutkie dzięki dodatkowi jabłka. A rum idealnie pasuje na wieczór, już listopadowy. Także kubek kakao, babeczki, i dobry film łamane na książka. Po tym intensywnym weekendzie przyda się taka chwila oddechu i spokoju z pyszną babeczką w  tle. Do tego duży kubek herbaty z imbirem i witamy sympatycznie listopad.



Składniki:
100 gramów masła
2 jajka
300 gramów mąki pszennej
2 łyżki miodu
150 ml mleka
2 małe jabłka
3 łyżki brązowego cukru
Po pół łyżeczki cynamonu i gałki muszkatołowej
2 łyżki rumu


W rondelku roztapiam masło z miodem i przyprawami,gdy wszystkie składniki się połączą,zdejmuję z kuchenki. Dodaję mleko, chwilę studzę. Następnie wbijam jajka. W drugiej misce łączę mąkę, brązowy cukier, i proszek do pieczenia. Łączę obie masy,dodaję rum i pokrojone w kostkę jabłka. Rozgrzewam piekarnik, do foremek na muffinki wylewam ciasto-do 1/3 wysokości. Babeczki piekę 25 minut w 180 stopniach.



67 komentarzy:

  1. Fajne te babeczki, pysznie wygladają

    OdpowiedzUsuń
  2. ah ta kropelka rumu myślę, że robi robotę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektórzy pewnie jeszcze by je takim rumem popili :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają smakowicie, ciekawa jestem jak ze smakiem :) Ostatnio robiłam czekoladowe, więc myślę że na razie mam babeczkową przerwę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba to słodkie zaklinanie listopada :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też nie lubię listopada u mnie listopad = przeziębienie ! I tak właśnie go rozpoczęłam. A taką babeczkę z chęcią bym teraz zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrówka dużo, u mnie nieustanny katar:)

      Usuń
  7. wyobrażam sobie ich zapach... i smak:)
    a listopad nie jest taki straszny i z każdym dniem przybliża nas do wiosny;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś listopad wiąże się u mnie ze złymi wspomnieniami,może teraz będzie inaczej?:)

      Usuń
  8. U mnie co weekend są takie domowe babeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam zamiar zrobić na weekendzie jakieś babeczki :) Z rumem oj ciekawie :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Też nie lubię listopada. Takie babeczki (z rumem) zdecydowanie poprawiłyby mi humor :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawiają humor,oj poprawiają:)

      Usuń
  11. Nie lubię alkoholu w słodkich wypiekach, więc pewnie by mnie nie zachwyciły :) Ale bez rumu zapewne by smakowały cudownie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie piję alkoholu nic a nic, tutaj chodzi tylko o nutkę aromatu:)

      Usuń
  12. Mmm ale kusisz nooo :) jabłka uwielbiamy.. ale mnie to ten rum korci... :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie rum poprawia jeszcze bardziej nastrój jedząc takie smakowite babeczki:))

    OdpowiedzUsuń
  14. bożku, ale cudo.. <3 zjadłabym, ale niestety w tym okresie nie mogę :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Kusząca propozycja na babeczki. Poproszę jedną w taki razie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zakrapiane babeczki, oj wybuchowe połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. może być dobre, szkoda, że sam nie mam talentu kulinarnego i nie mogę ich sam przygotować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. akurat muffinki robią się niemal same, im mniej się człowiek przyłoży tym lepsze wychodzą:)

      Usuń
  18. Chętnie skusiłabym się na taką babeczkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Szkoda że nie mam piekarnika :) myślę że wyszłyby pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są prościutkie, więc wyszłyby na pewno:)

      Usuń
  20. jamie pyszności :D nigdy nie jadłam wypieków z rumem

    OdpowiedzUsuń
  21. Babeczki są super :) Wyglądają przepysznie :) Ja uwielbiam listopad, pewnie dlatego, że się urodziłam właśnie w listopadzie ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to na pewno masz powody do lubienia tego miesiąca:)

      Usuń
  22. Ja sobie zawsze mówię, że listopad szybko minie. W końcu już pod koniec opanuje go świąteczna atmosfera i będzie jakoś tak przyjemniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już widać świąteczne reklamy:)

      Usuń
  23. Mmmm...muszą być obłędne w smaku

    OdpowiedzUsuń
  24. No przecież listopad po to jest, by były babeczki właśnie i książki! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Z takimi babeczkami nawet listopad nie straszny ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...