Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 6 października 2015

Filety z kurczaka w cieście otrębowym

Zawsze kiedy nie wiem co ma być na obiad, co zrobić tym razem, a mam ochotę na coś mięsnego wybieram filet z kurczaka. Bo tak uniwersalne mięso, że można przygotować z niego setki, jak nie tysiące smakowitych dań. Teraz co prawda nie miałam zbyt dużo ochoty na wielkie eksperymenty-czytaj poprzeziębieniowe osłabienie, ale zawsze staram się wprowadzić jakąś odmianę, nawet w standardowych kotletach. Więc dziś proponuję kotlety w naleśnikowym cieście z otrębów. Pysznie, bardziej zdrowo i chrupiąco. Czyli jak lubię. Jako,że nie miałam ochoty na obieranie kartfoli-a zdarza się to rzadko, gotowe kotlety podałam z kuskusem i pomidorami. Szybko i smakowicie. Idealny obiad  w ciągu tygodnia.

Składniki:
Podwójna pierś z kurczaka
2 ząbki czosnku
Oliwa bazyliowa
Sól
Pieprz
Jajko
Pół szklanki mleka
4 łyżki otrębów owsianych
Olej rzepakowy
Do podania kuskus i pomidory

Filety myję, kroję na 4 kotlety. Miażdżę czosnek, łączę  z solą, pieprzem i oliwą. Mięso marynuję przez minimum pół godziny.
Jajko roztrzepuję, dodaję mleko, i otręby-dokładnie całość mieszam. Kotlety panieruję w cieście, smażę na rumiano na rozgrzanym oleju.







58 komentarzy:

  1. Pomidorki dopełnieniem wszystkiego mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowity obiadek:)) Można też to podać z ryżem albo z kaszą jaglaną:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł na panierkę super :)) Pyszny obiadek :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł na to ciasto otrębowe jako panierka;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Otrębowa panierka - świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Otrębowa panierka - świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  7. prosto ale smacznie- i to się liczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takiej ciekawej panierce to my mięska jeszcze nie jadłyśmy :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też zazwyczaj wybieram filet z kurczaka :) Pyszne danie, takiej panierki nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze kurczak się sprawdza najlepiej ;-) a jak w takim składzie mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi i wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszny obiad :) Muszę wykorzystać takie ciasto z otrębów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo ciekawy pomysł na inną odmianę kotletów:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię w każdej postaci mięsko drobiowe :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie też najczęściej wygrywa pierś kurczaka, bo daje dużo możliwości. Fajny pomysł z tymi otrębami :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Także często używam panierki z otrębów. Pycha (:

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam piersi z kurczaka to zdecydowanie moje mięso, jem je najczęściej.
    Super z tymi otrębami, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajne ciasto i zdrowe w formie panierki ala. Jeszcze takich nie jadłam :-) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  19. Smacznie wygląda i pewnie jeszcze lepiej smakuje. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Smacznie wygląda i pewnie jeszcze lepiej smakuje. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też, jak nie wiem co zrobić, kupuję kurczaka :) Zawsze uda się z niego przygotować coś pysznego :)
    W takim cieście jeszcze nie próbowałam go przyrządzać :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...