Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 11 października 2015

Drożdżówka ze śliwkami na leniwy weekend

Czymże byłby październikowy weekend bez zapachu drożdżowego placka ze śliwkami? Chyba najbardziej październikowe ciasto jakie znam. Owszem, nie jest to ciasto do zrobienia w 5 minut, raczej się nie nada w roli ekspresowego ciasta dla nieproszonych gości, albo w roli ciasta, które natychmiast ma zaspokoić apetyt na słodkości. Im więcej czasu damy drożdżówce, tym będzie smaczniejsza. Jeżeli jednak tak jak ja, mamy katar i weekend spędzamy w domu to śmiało możemy pokusić o przygotowanie drożdżowego placka. Taki kawałek po obiadowym rosole ma magiczne moce. Co prawda przeziębienie nie znika jak za pomocą czarodziejskiej różdżki, ale nie oszukujmy się, kiedy zje się solidny kawałek ciasta a na dodatek popije wszystko kakao od razu choruje się milej. Więc zabieramy się do zagniatania, ciasto na niedzielę czas szykować.


Składniki:
50 gramów drożdży
150 gramów masła
Szklanka mleka
500 gramów mąki
2 jajka
Pół szklanki cukru 
Skórka starta z jednej cytryny
Ekstrakt waniliowy
Około 15-18 śliwek
Cynamon-łyżeczka
Masło i bułka tarta do blachy

Kruszonka:
50 gramów masła
80 gramów mąki
1/3 szklanki cukru
2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią


Szykuję zaczyn-do 4 łyżek letniego mleka dodaję pokruszone drożdże, 2 łyżki cukru i tyle samo mąki. Ucieram i zostawiam na kwadrans w ciepłym miejscu.
Roztapiam masło, dodaję do niego mleko. Do zaczynu dodaję resztę mąki, jajka, skórkę z cytryny, ekstrakt z wanilii i masę maślaną. Zagniatam ciasto,wyrabiam je aż będzie gładkie i elastyczne. Zostawiam je na minimum 45 minut w ciepłym miejscu. Gdy ciasto podwoi objętość wykładam je na blachę do pieczenia wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą.

Śliwki myję, kroję na połówki. Układam owoce na cieście, skórką do dołu, posypuję cynamonem. Zagniatam luźną kruszonkę i posypuję nią ciasto. Zostawiam drożdżówkę na pół godziny. Dobrze rozgrzewam piekarnik, piekę placek przez 35-40 minut w 175 stopniach.






Jesienne słodkości!

71 komentarzy:

  1. Super drożdżóweczka. Na jesienne weekendy idealna :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności ^^
    Zapraszam:
    http://nackany-zeszycik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. az mam ochotę na kawkę z ciache m^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Oh, ale bym wpadła do Ciebie na taką drożdżóweczkę, pyszności:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za kruszonką, ale cała reszta bardzo mi się podooba, a ciasta ze śliwkami to jedne z moich ulubionych ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za kruszonką, ale cała reszta bardzo mi się podooba, a ciasta ze śliwkami to jedne z moich ulubionych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruszonka zdecydowanie jest najlepszą częścią ciasta:)

      Usuń
  7. och, jak pysznie! wspaniała drożdżówka, no i te śliwki...
    zdrowiej!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam placek drożdżowy z dodatkiem owoców, często też decyduję się na śliwki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm wygląda przepysznie! Ja na weekend piekłam tylko szarlotkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bym tylko dodała cynamon do kruszonki, ale i tak musiało być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałam tyle cynamonu do śliwek, że już nie dodawałam do kruszonki-mam w domu jedną osobę, co niezbyt lubi nadmiar cynamonu,czego nie potrafię zrozumieć:)

      Usuń
  11. Też miałam zamiar taką robić, może w tym tygodniu mi się uda:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne drożdżówki, idealne do niedzielnej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie slodkosci ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za wizytę u mnie :) Wpadam z rewizytą a tu co? drożdżowe ze śliwką - mniam - poproszę kawałek do kawusi na dobry początek dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam ochotę na taki jesienny deserek z mleczkiem, choć nie wiem czy śliwka z mleczkiem to dobry pomysł :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same śliwki pewnie nie,ale jedna w cieście nie zaszkodzi:)

      Usuń
  16. kooocham takie smaki <3 the best ever! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Najlepsze na świecie jest drożdżowe!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj tak, takie ciasto do sama słodycz i przyjemność.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepadam za drożdżowymi ciastami, śliwki pasują tutaj doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pysznie :) Na drugie śniadanie, do kawy jak znalazł!

    OdpowiedzUsuń
  21. nie ma nic lepszego od domowych drożdżówek :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam takie smaki. Śliwki i jabłka to dla mnie smaki jesieni :)

    http://wet-streets.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam wszelkie ciasta drożdżowe czy drożdżówki, a najbardziej lubię kruszonkę, zawsze wyjadam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  24. ja strasznie lubie wszystkie drożdżowe ciasta:) ale unikam jak ognia, linie trzeba trzymać:P

    OdpowiedzUsuń
  25. Fantastyczny leniwy weekend! :) Chętnie bym się załapała na takie wspaniałe drożdżówki! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo lubię śliwki właśnie zapieczone/duszone :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wygląda zupełnie jak ciasto ze śliwkami mojej Babci :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam ciasta ze śliwkami! Każde!

    OdpowiedzUsuń
  29. wygląda obłędnie, uwielbiam takie domowe drożdżówki :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Drożdżówka ze śliwkami to smak jesieni :) Z takim ciachem można chorować ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...