Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 13 września 2015

Naleśniki waniliowo-czekoladowe z serkiem i malinami

Pisałam,że uwielbiam naleśniki? Kocham je aż za bardzo. Na szczęście nie zawsze mam czas by je przygotować, bo moja wyglądałaby dość monotonnie. Na weekendowe leniwe śniadanie, albo słodki obiad, czy też kolację pełną radości polecam dwukolorowe i dwu smakowe naleśniki wypełnione waniliowym serkiem z dodatkiem malin. Jako,że łasuch ze mnie pozwoliłam sobie podzielić ciasto na dwie części i dodać do jednej z nich rozpuszczoną czekoladę. Po męczącym tygodniu każdemu bowiem należy się porcja słodkiej rozpusty. Puszyste i pyszne naleśniki ze słodkim nadzieniem czekają.

Składniki:
Naleśniki:
2 jajka
80 ml mleka
100 ml wody mineralnej
200 gramów mąki pszennej
Łyżka oleju
Ekstrakt waniliowy
2 rządki czekolady deserowej
Szczypta soli

Nadzienie:
Serek waniliowy naturalny
Ekstrakt waniliowy
Maliny


Roztapiam na parze czekoladę. Oddzielam białka od żółtek. Do żółtek dodaję mleko, wodę mineralną i olej-ubijam całość trzepaczką. Delikatnie dodaję mąkę i dokładnie ubijam by nie było grudek. Do ciasta dodaję parę kropel ekstraktu waniliowego. Teraz czas odlać 3 łyżki ciasta do osobnej miseczki, dodaję roztopioną czekoladę i dokładnie mieszam całość.
Rozgrzewam mocno patelnię do naleśników, wylewam na nią jasne ciasto, a ciemnym przy pomocy łyżeczki robię na wierzchu kleksy. Smażę naleśniki z dwóch stron na rumiano.
Gorące naleśniki smaruję serkiem wymieszanym z ekstraktem waniliowym, posypuję malinami i składam na pół. Dekoruję resztą serka i owocami.


45 komentarzy:

  1. Wspaniałe. Ja naleśniki mogę jeść codziennie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. chętnie bym Cię odwiedziła i spałaszowała takiego naleśniczka
    www.puffa.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. takie naleśniczki zniknęły by u mnie w 3 sekundy! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham naleśniki pod każdą możliwą postacią :-) Więc i te z chęcią bym zjadła! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och! Piszę się na taką rozpustę!!! Muszą wybornie smakować!

    OdpowiedzUsuń
  6. O kurczę... A ja miałam nie jeść słodyczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama przywiozła mi dziś zapas słoików z jabłkami i malinami - przeczuwam genialne śniadania :)

      Usuń
  7. Jestem za naleśnikami w każdej postaci, mniam...:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne naleśniki z zygzakami :D My przepadamy za naleśniorami z powidłami :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie się prezentują :)
    Ja też dziś jadłam naleśniki - jednego z farszem warzywnym z soczewicą, drugiego z twarożkiem, a trzeciego z czekoladą gorzką - pyszne były :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka łatwa i pyszna rozpusta. Uwielbiam naleśniki. Z takim waniliowo - owocowym farszem szczególnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pychota! Takie naleśniki na sobotnie lub niedzielne śniadanie, rozpusta i niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. i ja uwielbiam naleśniki;) wanilia i czekolada - pyszne połączenie smaków, a w dodatku takie naleśniki pięknie wyglądają;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny miałaś obiad, naleśniki palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z czekoladą, pyszne i takie ładne! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam naleśniki :)
    Zapraszam do mnie :)
    Świetny blog musze częściej zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Naleśniki na słodko są najlepsze, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Strasznie kuszące naleśniczki! Mniam...

    OdpowiedzUsuń
  18. Naleśniki wyglądają przepysznie (:

    OdpowiedzUsuń
  19. Na każdy obiad, śniadanie i kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham naleśniki, ale nie umiem robić... Na szczęście mam C., którego wcale nie trudno do smażenia przekonać ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...