Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 22 września 2015

Jaglanka z kokosem i bananem

Letnia pogoda nie odpuszcza, chociaż poranki są dość chłodne. Wizja wyjścia spod kołdry staje się coraz mniej ciekawa. Wychodzę więc kiedy wiem,że czeka mnie ciepłe i pyszne śniadanie. Takie jak to, kasza jaglana, szalenie zdrowa i pyszna. Do tego letnie aromaty, kokos i banan. Szczypta cynamonu i odrobina miodu, pychota. Po takim słodkim i sycącym poranku ma się ochotę na udany dzień. Maksymalnie kremowa kasza jaglana o smaku kokosa, a do tego karmelizowany banan. Pychota.

Składniki:
Kasza jaglana-szklanka
Szklanka mleka kokosowego
Duża garść wiórek kokosowych
Szczypta cukru z prawdziwą wanilią
Szczypta soli
Banan
Łyżeczka masła
Łyżeczka miodu
Szczypta cynamonu



Kaszę prażę w suchym, rozgrzanym garnku, kiedy zacznie orzechowo pachnieć,zdejmuję ją z ognia i przepłukuję pod zimną wodą. Tak przygotowaną kaszę zalewam wodą, dodaję sól i gotuję aż kasza wchłonie wodę. Następnie wlewam mleko kokosowe, wiórki i cukier z wanilią. Gotuję aż kasza całkowicie wchłonie mleko.
Rozgrzewam masło, banana myję, obieram i kroję w plasterki. Do masła dodaję miód i cynamon, wrzucam plasterki banana i smażę aż staną się złociste.
Kaszę przekładam do miseczek, na wierzchu układam plasterki banana.

56 komentarzy:

  1. Wygląda super ale ten karmelizowany banan brzmi arcypysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam takiej jaglianki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Trzeba ją właśnie podprażyć, wtedy znika ta goryczka, mi z początku też nie posmakowała:)

      Usuń
  4. O tak, na takie śniadanie warto wstawać :) Świetne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie kochana, jaglankę bardzo lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie mieszaniny a ten banan w takiej formie musiał być cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Poproszę porcyjkę na śniadanko :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. takiej jaglanki jeszcze nie jadłam, musi być pyszna i rozgrzewająca!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie jadłam :) im częściej tu zaglądam, tym stwierdzam, że nie jadłam większości rzeczy, które istnieją :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham jaglankę :) Następnym razem zrobię kokosową <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Banany raczej preferuję same w sobie, ale poza tym przepis jest super, idealny dla mnie. :>

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam kaszę jaglaną! Bardzo smakowita jaglanka!

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam kaszę jaglaną! Bardzo smakowita jaglanka!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla takich śniadań warto wwstawać, nawet jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie jadłam nigdy jaglanki! ale brzmi zachęcająco, muszę wreszcie spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lenka, to jest pyszne. Tak mnie zachęciłaś, że jutro zrobię sobie taką jaglankę na śniadanie. Bo moja kasza leży i czeka od dwóch dni, żeby coś dobrego z nią zrobić Dzięki za podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  18. znakomita na śniadanie! dla mnie bez miodu - wystarczy słodycz banana;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt jest słodko, ale miód tak fajnie daje karmelowy posmak;)

      Usuń
  19. Z jaglanką nie mogło nie smakować .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo apetycznie wygląda Twoja jaglanka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Gdyby nie wiórki pewnie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszności! Ostatnio mam trochę więcej czasu na śniadania, więc z pewnością wypróbuje :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ostatni tydzień przetrwałam właśnie dzięki jaglance :) Można powiedzieć że jaglanka ratuje życie

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja na śniadanie preferuję owsiankę, ale może skuszę się też na jaglankę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...