Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 6 września 2015

Francuskie jagody

Udało mi się kupić przepiękne jagody, tak piękne i tak ostatnie, że od razu zabrałam się za pieczenie. Czasu niestety miałam dość mało by zrobić przepyszne jagodzianki, zamiast nich powstały lekkie,chrupiące i pyszne ciastka francuskie z jagodowym nadzieniem. Troszkę szkoda mi było tak pięknego weekendu na spędzenie go w kuchni. Stąd też powstały te błyskawiczne ciastka, i w plener. Nad morzem turystów coraz mniej, a popołudniowe spacery znów stały się prawdziwą przyjemnością.

Składniki:
Ciasto francuskie-gotowy płat dobrej jakości
Jajko
2 łyżki cukru
Nadzienie:
Szklanka jagód
Skórka z połowy cytryny
Sok z połowy cytryny
Ekstrakt waniliowy
2 łyżki cukru pudru
Łyżka mąki ziemniaczanej 


Jagody przebieram, bardzo dokładnie myję i osuszam. Ścieram skórkę z cytryny, wyciskam sok i dodaję do owoców. Dodaję cukier, parę kropli ekstraktu waniliowego i mąkę ziemniaczaną-bardzo dokładnie mieszam całość.
Ciasto francuskie kroję na 6 kwadratów, zawijam brzegi do środka. Na środek ciastek wykładam solidną porcję nadzienia. Roztrzepuję jajko z cukrem, mieszanką smaruję ciastka, a następnie piekę je przez kwadrans w 175 stopniach.


55 komentarzy:

  1. tak przygotowane ciasto francuskie bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No nieźle, teraz jagody to jak skarb! O em dżi, tak bardzo zazdroszczę mieszkania nad morzem! Co ja bym dała za bliskość niebieskiej toni i szum fal na codzień...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to latem rzadko bywam nad morzem, za tłoczno. Teraz mogłabym za to nie schodzić z plaży;)

      Usuń
  3. Fajne, szybkie ciasteczka:)) Wyglądają bardzo apetycznie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam jagody i wszelkie wypieki jakie można z nich stworzyć. Twoje ciastka wyglądają przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniałe ciastka! :) obok jagodowych nie przejdę obojętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wypróbowane - pycha! :)

    Polecam również dżem jagodowy (mamine słoiki rządzą) - w zimowe poranki będzie niezastąpiony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja głównie mrożę jagody, ale pomyślę o dżemie-o ile dorwę jeszcze jagody;)

      Usuń
  8. Jak ma być szybko i smacznie ciasto francuskie jest idealne. Z chęcią jedną bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. u nas już koniec jagód, ale mam zamrożone, myślę, że też można będzie wykorzystać do tak szybkich ciasteczek;)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm pychotka, z jagodami też są dobre bułki drożdżowe, swego czasu robiłam, także polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jagody dobra rzecz a z ciastem drożdżowym to super opcja

    OdpowiedzUsuń
  12. Wystarczy hasło jagody i lecimy jak pszczoły do miodu :D Szybko i bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda, że jagody w tym roku...jakieś drogie. Przynajmniej te nasze rodowite były. Pewnie przez suszę. Ale ciatka wyglądają...idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogie są, to fakt. Rok temu były dużo tańsze, ale miały lepszą pogodę...

      Usuń
  14. Ja zjem wszystko co z jagodami, uwielbiam je;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Łaaaaa.... mało miałam jagód w tym roku :/ A zjadłoby się, zwłaszcza takie cuda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też niewiele ich było niestety...

      Usuń
  16. Ułaaa francuskie na bogato <3 Smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne! Lubię takie szybkie w przygotowaniu i smaczne ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie bomba :)) Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mamma Mia! Ale pyszności jagodowe!

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj, dawno nie jadłam wypieków z ciastem francuskim. Twoje ciasteczka są fantastyczne. Chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyborne :)
    Wieki już nic z ciasta francuskiego nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń
  22. Prosto i smacznie, tak lubie najbardziej...:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...