Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 10 września 2015

Cukinia między kruszonką

Owoce pod kruszonką. jabłka, śliwki, brzoskwinie i truskawki-uwielbiam. Bo proste, bo szybkie, bo świetne na ciepło, miło ugoszczą nieprzewidzianego gościa a do tego nadmiar kruszonki. Nie wiem co takiego jest w tej kruszonce, ale nigdy nie przejdę obok niej obojętnie. Tym razem zrezygnowałam z oczywistej oczywistości,. czyli mamy wrzesień zróbmy śliwki pod kruchą kołderką. Ja wykorzystałam cukinię. W zasadzie używając sypialnych porównań cukinia jest jak człowieczek między prześcieradłem a kołderką. Dolna, krucha warstwa jest niezbędna, bez niej cukinia była jakby ugotowana w swoim sosie, a i kruszonką traciła na kruszowatości. Ciekawi jesteście jak smakuje taka cukinia? Jak jabłko. Podsmażona na maśle, otulona cynamonem tak skutecznie imituje jabłka,że niewtajemniczeni nie poznają się na tym,że jedzą cukinię. Oczywiście będą się pytać co to za nowa odmiana jabłek i zachwalać ciekawy smak. Tak więc cukinia między kruszonką to pomysł na dziś. 
Składniki:
Spód:
200 gramów mąki krupczatki
100 gramów masła
50 gramów cukru
Ekstrakt waniliowy
Masło do wysmarowania formy
Nadzienie:
2 średnie cukinie
2 łyżki masła
3 łyżki brązowego cukru
Pół łyżeczki cynamonu
Kruszonka:
100 gramów mąki pszennej
4 łyżki płatków ryżowych
50 gramów masła
1/3 szklanki cukru brązowego
duża szczypta cynamonu


Przygotowuję spód. Z podanych składników zagniatam kruszonkę, wysypuję ją na blachę do pieczenia, posmarowaną wcześniej masłem. Ugniatam kruszonkę tak by stworzyć jednolite ciasto. Podpiekam spód przez 10 minut w 170 stopniach.
Gdy ciasto się piecze zabieram się za cukinię. Obieram ją, kroję w półplasterki, wrzucam na rozgrzane masło. Dodaję cukier i cynamon, podsmażam całość przez 5 minut, aż cukinia przyjmie lekko brązowawy kolor od cynamonu.
Wyjmuję z piekarnika spód, chwilę studzę,w  międzyczasie szykuję kruszonkę z podanych składników. Powinna być dość luźna. Na podpieczonym spodzie układam cukinię razem z masłem, posypuję całość kruszonką i piekę około 15 minut w 180 stopniach.
Deser można jeść na ciepło-wtedy nabieramy go łyżką. Albo po ostudzeniu można pokroić go na porcje. Świetnie smakuje z lodami pistacjowymi.



54 komentarze:

  1. Ciekawy sposób aby wykorzystać cukinię jak jabłko :D Też nie wiemy co jest takiego w kruszonce ale jesteśmy od niej uzależnione :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruszonka uzależnia zdecydowanie:)

      Usuń
  2. Jej, skąd wytrzasnęłaś ten pomysł? W życiu bym na to nie wpadła - super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak jakoś wpadło :) Uznałam,że skoro dodaje się ją do ciast różnych to i pod kruszonkę się nada:)

      Usuń
    2. W życiu nie słyszałam o cukinii w cieście. Marchewka owszem, ale cukinia?! :D

      Usuń
    3. Tak, tak ;) Jej się nie czuje, a daje dużą wilgotność. Głównie dodaje się ją do ciast wilgotnych, podobnych jak marchewkowe ;)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł! Ja ostatnio miałam startą cukinię na placuszki a córcia zobaczyła i zachwycona sama do siebie mówi "O, będą placuszki z jabłkami" - więc zrobiłam placuszki na słosko z cukinią i były pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie cukinia smakuje świetnie i na słodko i na wytrawnie :)

      Usuń
  4. Uwielbiam cukinię - jest lekka, zdrowa i smaczna :)

    https://www.izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cukinia i kruszonka - dziwnie jakoś ;)
    www.puffa.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Wywołałaś u mnie ślinotok. Tak smakowicie opisałaś tę kruszonkę i cukinię, że trudno się opanować. Porównania doskonałe a deser fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ależ masz pomysły! sama chętnie spróbowałabym i nie wiem, czy domyśliłabym się, że to cukinia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę ciężko się domyślić,że to cukinia;)

      Usuń
  8. Bardzo apetyczny przepis :-) z chęcią bym spróbowała jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy pomysł! Owoce pod kruszonką robię często, ale cukinii jeszcze nie próbowałam, na pewno pomysł wykorzystam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Cukinię bardzo lubię, ale tak jeszcze nie jadłam! :) Rewelacyjny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo pomysłowo. Muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysł - cukinia na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba przetestuję na C. On wszędzie wyczuje warzywko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe czy cukinia przejdzie test?:)

      Usuń
  14. Bardzo inspirujące połączenie, zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. genialny pomysł! cukinie uwielbiam, ciekawe jak sprawdza się w roli jabłka ;-))

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow jaki ciekawy pomysł. Zaskakujący, nie wpadłabym na to! Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pychotka, taką cukinię można jeść bez końca :)
    Zapraszam:
    http://nackany-zeszycik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Odważnie! Owoce to oczywistość, ale warzywo...! Zaintrygowałaś mnie, spróbuję!


    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. ciekawy sposób na wykorzystanie cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny sposób, żeby cukinię wykorzystywać jeszcze częściej... Pyszności...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...