Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 20 sierpnia 2015

Kruche, krzywe i wiśniowe.

Za co lubię domowe ciasta? Za to,że są domowe. Nieidealne, czasem krzywe, czasem zbytnio spieczone, nierówno posypane cukrem pudrem.... Moja wiśniowa tarta taka właśnie jest. Nigdy nie miałam zdolności plastycznych, stąd moja krateczka na cieście, kratkę przypomina jedynie z nazwy. Za to jak smakuje. O tak, takie kruche ciasto, wypełnione wiśniowym nadzieniem to jedna z lepszych rzeczy jakimi można raczyć się w sierpniowy dzień. Klasyczne ciasto i słoneczne popołudnie. Chwila przyjemności w środku tygodnia. Może odjąć fakt,że znów po fakcie uświadomiłam sobie,że krwawe czynności-czytaj drylowanie wiśnie lepiej robić w rękawiczkach i w fartuszku.

Składniki:
Ciasto-
150 gramów masła
250 gramów mąki krupczatki
Jajko
4 łyżki cukru
Ekstrakt waniliowy
Masło i bułka tarta do formy

Nadzienie:
2 szklanki wydrylowanych wiśni
3 łyżki cukru
Szczypta kardamonu
Ekstrakt waniliowy
Łyżeczka mąki ziemniaczanej

Dodatkowo:
2 łyżki mleka
2 łyżki cukru
Cukier puder
Przygotowuję ciasto, z podanych składników zagniatam szybko kruche ciasto, wylepiam nim formę do tarty -zostawiam trochę ciasta na kratkę, chłodzę przez minimum godzinę w lodówce. Po tym czasie podpiekam spód przez kwadrans w 160 stopniach.
Kiedy ciasto się pieczę zabieram się za wiśnie. Owoce dryluję, zasypuję cukrem i przyprawami, gotuję przez 5 minut. Następnie sok jaki puściły owoce łączę z mąką ziemniaczaną i delikatnie dodaję do owoców. Całość podgrzewam.,aż masa zrobi się gęsta-trwa to około 3 minut. 
Gorące nadzienie rozsmarowuję na cieście. Resztę kruchego ciasta wałkuję i na wierzchu układam kratkę. Ciasto smaruję mlekiem z cukrem, piekę około 25 minut w 175 stopniach. Po wystudzeniu posypuję cukrem pudrem. 

71 komentarzy:

  1. ale mam ochotę na kawałek takiego ciasta :) bardzo lubię różnego rodzaju kruche ciasta z wiśniami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj ja tak samo, uwielbiam je za to,że są tak fajnie kwaskowate;)

      Usuń
  2. Twojego ciasta spróbowałabym nawet z wiśniami, których nie znoszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim cieście smakują pysznie, ja za samymi wiśniami na surowo nie przepadam, wolę w cieście czy dżemie:)

      Usuń
  3. Moje ciasta też wychodzą nierówne, spieczone itd, ale masz rację domowe ciasto jest najlepsze, a kruche z wiśniami. Po prostu pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłabym!
    A dlaczego nie da się wejść na drugiego bloga? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nowy adres-https://sweetcruel.wordpress.com/ ;)

      Usuń
    2. aa takie buty:D dziękuję:)

      Usuń
  5. Jakie cudne! Ale bym zjadła duży kawałek! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście, każde ciasto z wiśniami bardzo lubimy ale tak jak bardzo za nimi przepadamy tak bardzo nienawidzimy drylować wiśni xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, drylowanie jest okropne, jakby powstały wiśnie bez pestek-byłoby cudnie:)

      Usuń
  7. Pycha, takie domowe kruche jest najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z wiśniami moje ulubione:)) Wygląda cudnie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest piękna, a smakuję z pewnością obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiśnie kocham, więc kocham to ciasto <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Też nie mam zdolności plastycznych, ale to nie przeszkadza w gotowaniu :) Liczy się smak - wiśniowy, aromatyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda cudownie- w sobotę zapoluję na wiśnie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe ciasto, a wygląda mega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No i bardzo smaczne na pewno :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto nie musi wyglądać perfekcyjnie, najważniejsze że smakuje idealnie. Wielokrotnie coś co upiekłam nie wyglądało aż tak zachęcająco jak ciasta ze zdjęć w książkach kucharskich, ale smakowało rewelacyjnie :) Narobiłaś ochoty na ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda super, takie sklepowe czy z sieciowych cukierni wydają się być sztuczne przez tą "idealność". ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie kruche ciasto ma świetny smak;)

    OdpowiedzUsuń
  18. super ciasto! uwielbiam takie!

    OdpowiedzUsuń
  19. cały urok i smak domowych ciast kryje się właśnie w ich niedoskonałości:) wolę takie, zamiast pięknych napuszonych gotowców ze sklepu.
    A Twoja tarta tak cudownie wygląda i pysznie smakuje, że nawet nikt nie zwróci uwagi na rustykalną kratkę:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne. Jedyne w swoim rodzaju. Pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda cudownie ;) Bardzo lubię chyba wszystkie domowe ciasta z owocami ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda cudownie ;) Bardzo lubię chyba wszystkie domowe ciasta z owocami ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie wygląda tak źle jak piszesz! ;) Często dążymy do perfekcji, najważniejsze, że robimy to z miłości dla naszych bliskich i z miłości do naszej pasji! A jeszcze ważniejsze, że to co robimy sprawia nam wielką radość :)
    Mi Twoja trata bardzo się podoba i z pewnością zjadłabym nie tylko jeden kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda bardzo smakowicie i pięknie Ci wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  25. Upiekę niedługo! :)

    PS: Jak już zostaniemy gwiazdami rocka to może kiedyś spotkamy się na scenie xD

    OdpowiedzUsuń
  26. Domowe ciasta są najlepsze. Twoja krateczka jest urocza, bo sama ją zrobiłaś. Pyszna tarta. Narobiłaś mi smaka na taką tartę :)


    OdpowiedzUsuń
  27. Ślinka cieeeknie! A ja sobie zrobiłam weekendowego piernika :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja wiśnie dryluję tylko, gdy jestem sama w domu, bo rozbieram się do bielizny... ;)
    Pyszna musiała być ta tarta; uwielbiam takie pachnące domem ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jaka fajna krateczka, i piękne ciacho ci wyszło. Zjadłabym oj zjadła

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...