Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 12 sierpnia 2015

Biszkoptowe z jagodami

Kocham jagody, a ciasta z jagodami w szczególności. Jagodzianki w tym roku jak zwykle były, cieplutkie błyskawicznie zniknęły  z talerza. Postanowiłam,że te drożdżowe bułeczki nie będą jedynym jagodowym wypiekiem. Postawiłam ba bardzo szybkie, bardzo proste i przepyszne ciasto z jagodami. Jako bazę wykorzystałam przepis na biszkopt, który był podstawą mojego urodzinowego tortu. Miękki,delikatny, niezwykle aromatyczny. Do tego jagodowa rzeka w środku, nie sposób przejść koło tego ciasta obojętnie, nie sposób się nie oblizać i poprosić o kawałek. Już szykuję powtórkę, póki są jagody. P.S. Ciasto najlepiej smakuje w plenerze, na rozgrzanej słońcem nadmorskiej plaży.....
Składniki:
4 jajka
100 gramów cukru
250 gramów mąki tortowej
50 gramów masła
Pół szklanki wrzątku
Ekstrakt  z wanilii
Łyżeczka proszku do pieczenia
1,5 szklanki jagód
2 łyżki soku z cytryny
Tarta skórka  z jednej cytryny
Masło i bułka tarta do formy
Cukier puder do posypania

Jagody dokładnie myję i łączę z sokiem i skórką z cytryny. Roztapiam masło. Jajka ucieram z cukrem i ekstraktem z wanilii. Dodaję wrzątek i bardzo dokładnie mieszam całość. Do masy jajecznej dodaję mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Całość bardzo dokładnie mieszam.
Formę smaruję masłem i wysypuję bułką tartą. Wylewam na dno 1/3 ciasta, posypuję je jagodami, i zalewam resztą ciasto. Piekę je przez 35 minut w 180 stopniach. Po ostudzeniu posypuję cukrem pudrem.



42 komentarze:

  1. Z chęcią zjadłabym takie pyszne ciasto, ale na pewno nie na nagrzanej plaży :) W upale to mi się nic nie chce jeść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nad morzem wieje wiatr i jest szalenie przyjemnie:)

      Usuń
  2. Bardzo lubię biszkopty z owocami, taki jagodowy bardzo chętnie bym zjadła do popołudniowej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe ciacho, uwielbiam biszkoptowe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pochłaniamy wszystko co z jagodami! :D Mniam, zjadłybyśmy z połowę całego placka i nawet byś nie zauważyła kiedy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt, je się kawałek za kawałkiem :)

      Usuń
  5. Pyszne, delikatne ciasto no idealne do herbatki.

    OdpowiedzUsuń
  6. o jejku. No każda plaża jest dobra na to ciacho!!! A nawet balkon w bloku!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja bym w plenerze zjadła je z przyjemnością - najlepiej polane polewą taką cudnie rozpuszczającą się w słońcu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. przeapetycznie się prezentuje! a o smaku mogę jedynie pomarzyć;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko co z jagodami biorę od razu :) U mnie niestety jagód w tym roku nie za wiele i trzeba stosować zamienniki typu borówka amerykańska...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na szczęście dużo :) Borówki są pyszne, ale smak mają już inny.

      Usuń
  10. Pyszności. Biszkopt i jagody Mniam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda lepiej niż dobrze, tyle jagód - tyle smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne ciasto, też uwielbiam jagody, więc byłabym wniebowzięta :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam ciasta z jagodami i są to jedne z moich ulubionych owoców do ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam ciasta z jagodami i są to jedne z moich ulubionych owoców do ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest takie puszyste! :) A ciasta z jagodami uwielbiam!! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam smaka na takie ciacho, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj zjadłabym! U mnie też jagodowo :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne!
    Ja w tym roku tylko na jagodowe lody się załapałam...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...