Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 2 lipca 2015

Letnie spaghetti

Sama nie wiem co się ze mną dzieje. To już coś więcej niż niepohamowane łakomstwo. To obsesja. Truskawkowa obsesja. Na szczęście taka letnia obsesja nikomu nie szkodzi, a wręcz przeciwnie, dodaje mnóstwa radości. Bo kto się nie uśmiechnie kiedy na obiad dostanie słodkie, różowe, truskawkowe spaghetti? Ja nie mogłam się oprzeć. W sezonie zapominam o rozsądku i dodaję truskawki do wszystkiego. Nie przepadam jedynie za pierogami, nie są niby złe, ale jeżeli mam do wyboru świeży sos z makaronem, czy też gotowane pierogi zawsze wybiorę wersję na świeżo. Taki truskawkowy makaron to wybawienie po ciężkim dniu pracy. Nie tylko robi się w parę chwil,to jeszcze przynosi mnóstwo radości podczas jedzenia. Czy tylko mnie przenosi w świat dzieciństwa?
Składniki:
Sos:
1,5 szklanki truskawek
400 ml greckiego jogurtu
skórka z połówki cytryny
2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią

Makaron kokardki
Parę listków mięty
sól

W osolonej wodzie gotuję makaron, zostawiam do przestudzenia.
Połowę truskawek miksuję blenderem, resztę kroję na połówki. Dodaję zmiksowane owoce do jogurtu. Dodaję skórkę startą z połówki cytryny i cukier z wanilią-mieszam. Odstawiam do lodówki.
Makaron polewam sosem, dodaję parę listków mięty na wierzch i kawałki truskawek.

50 komentarzy:

  1. Uwielbiam makaron z truskawlami :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne danie, narobiłaś mi apetytu:))

    OdpowiedzUsuń
  3. O jaaa! Ostatnio makaron z truskawkami jadłam w podstawówce!! Teraz mam na niego straszną ochotę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie wygląda to pięknie i radośnie, ale ja jakoś nie mogę się przekonać do makaronu na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja długo miałam uraz po szkolnych obiadach-makaron z twarogiem i cukrem. Ale makaron z truskawkami jest boski :)

      Usuń
  5. Bardzo często jemy takie właśnie połączenie makaronu z truskawkami :D

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie był wczoraj, też kokardki;) pysznie smakuje takie danie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyglądają te różowości:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jadłam jeszcze w tym roku makaronu z truskawkami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadrób, u mnie teraz są najlepsze truskawki ;)

      Usuń
  9. Takie spaghetti to ja rozumiem! U mnie dziś była owocowa zupa, więc chyba obie wpadamy w uzależnienie :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to takie dobre uzależnienie:)

      Usuń
  10. Mój dzisiejszy obiad, tylko bez tych pięknych listków mięty, wykorzystam pomysł na następny raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Och, ja takie rzeczy uwielbiam. Makaron na słodko przewyższa taką pierogową wersję! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię makaron lub ryż z truskawkami. Gorzej z moimi chłopakami, oni to tylko mięso i mięso ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój brat i tata też kręcą głową na takie delikatne obiady;)

      Usuń
  13. Ja także lubię takie połączenie, jednak w tym roku jadłam to danie zdecydowanie za rzadko (aż 2x :p). Ale zrobię na pewno jutro na kolację; )

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja także lubię takie połączenie, jednak w tym roku jadłam to danie zdecydowanie za rzadko (aż 2x :p). Ale zrobię na pewno jutro na kolację; )

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja także lubię takie połączenie, jednak w tym roku jadłam to danie zdecydowanie za rzadko (aż 2x :p). Ale zrobię na pewno jutro na kolację; )

    OdpowiedzUsuń
  16. Pycha! Jak my dawno nie jadłyśmy makaronu z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja akurat bardzo lubię pierogi z truskawkami i jeszcze z jagodami i z jeżynami :) A spaghetti z truskaweczkami chętnie bym także zjadła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jagodami czy wiśniami mi smakują, ale truskawki wolę z makaronem, sama nie wiem czemu? :)

      Usuń
  18. Makaron z truskawkami to absolutny hit i powrót do dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mimo, że wolę makaron na słono, to taki zdecydowanie kojarzy mi się z dzieciństwem. ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wiem jak smakuje co prawda, ale wygląda jak moje jedzonko z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  21. Najlepsze danie na świecie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla mnie to również smak dzieciństwa, pycha!
    A truskawkowa obsesja dopadła również mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam takie owocowe wersje, do tego truskawkowa pycha talerz

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...