Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 17 lipca 2015

Kruche z truskawkami, rabarbarem i małą bezą.

Moja ukochana ciocia znalazła się w szpitalu, jako,że jest moim kulinarnym, a raczej cukierniczym guru postanowiłam odwiedzić ją w szpitalu i osłodzić jej życie kawałkiem domowego ciasta. Nie bardzo wiedziałam na co może mieć ochotę, ale kiedy zobaczyłam piękny rabarbar nie miałam wątpliwości-na pewno się na niego skusi. Rabarbar, słodkie truskawki, lekka beza i przepyszne kruche ciasto. Pokochałam ten przepis, placek wyszedł wyjątkowo smaczny. Kruchy, ale i rozpływający się w ustach. Delikatny, ale dzięki rabarbarowi wyraźny w smaku. Ciężko przestać jeść...

Składniki:
Ciasto:
5 żółtek
200 gramów mąki krupczatki
125 gramów masła
4 łyżki cukru
ekstrakt waniliowy
2 łyżki lodowatej wody

Nadzienie:
2 laski rabarbaru
szklanka truskawek
1/3 szklanki cukru
laska wanilii
laska cynamonu
szczypta kardamonu
2 łyżki wody

Beza:
5 białek
4 łyżki cukru
szczypta soli

Siekam masło z mąką, dodaję cukier, żółtka i wanilię. Zagniatam kruszonkę, dodaję wodę i szybko formuję gładką kulę. Chłodzę ciasto przez minimum godzinę. Następnie wałkuję ciasto, przekładam je na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piekę przez 15 minut w 170 stopniach.

Truskawki myję, usuwam szypułki, kroję na połówki, wkładam do garnka, zalewam wodą. Dodaję pokrojony w kostkę rabarbar,cukier i przyprawy. Owoce gotuję około 10 minut. Gorące nadzienie wykładam na podpieczone ciasto.  Piekę ciasto przez 5 minut.
W międzyczasie ubijam na sztywno pianę z białek z solą, dodaję cukier. Wykładam na wierzch ciasta i piekę około 10 minut w 180 stopniach. Ciasto przed pokrojeniem musi całkowicie wystygnąć. Chyba,że lubicie ciasto z półpłynnym nadzieniem ;)



49 komentarzy:

  1. Ciocia musiała się bardzo ucieszyć, fajnie tak będąc w szpitalu dostać coś dobrego :) Ciasto wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciocia musiała się bardzo ucieszyć, fajnie tak będąc w szpitalu dostać coś dobrego :) Ciasto wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o rany! jakie pyszności! Chętnie bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto musi być pyszne. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia dla Cioci

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smakowicie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciasta uwielbiam!
    Ciocia na pewno się bardzo ucieszyła ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obok tak pięknego ciasta z rabarbarem na pewno nie da się przejść obojętnie!;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tam, i płynne nadzienie może być :D Kto by czekał aż ostygnie :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Najlepsze ciacho i to nadzienie... mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Boski! Cioci z pewnością smakował :)
    Szybkiego powrotu do zdrowia cioci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż mi ślinka pociekła. Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne ciasto, wiem, bo sama podobne piekłam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciocia na pewno się ucieszyła. Ja bym była zachwycona takimi pysznościami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś pysznego :-) bardzo lubię takie owocowe smakołyki :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z bezą to coś dla mnie, uwielbiam takie ciacha i do tego truskawy mniam

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne ciasto, a beza to dla mojego męża on ciasta z bezą uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O myślę, że takie ciacho zdecydowanie choć trochę umili niewygody związane z pobytem w szpitalu. Zdrówka dla cioci :)

    OdpowiedzUsuń
  18. wygląda pysznie, na nadchodzący weekend jak znalazł :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie słodkości są najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. idealnie trafione w moje gusta smakowe :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...