Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 8 lipca 2015

Jogurtowo-truskawkowy deser ze wspomnieniem

Po jednym deszczowym i bardzo wietrznym dniu przybył z powrotem upał. Kiedy wracałam z pracy już po przejściu  50 metrów ogłosiłam sobie postrój. Poszłam do sklepu po chłodną wodę i zobaczyłam coś czego nie widziałam parę lat, a nie jadłam kilkanaście. Tym czymś co wywołało wielki uśmiech na mojej twarzy były flipsy. Kukurydziane flipsy w różnych smakach, truskawka, czekolada, toffie,orzech.... Pamiętam jak uwielbiam je zajadać bawiąc się na podwórku, albo rozkruszone zalewać mlekiem i raczyć się nimi od samego rana. Wzięłam czekoladowe z zamiarem spałaszowania już po drodze. Ale dzielnie się powstrzymałam, chciałam ich bowiem użyć do czegoś konkretniejszego. Po drodze, gdzieś tak w połowie wiaduktu wymyśliłam deser, prosty, lekki i z lodówki. Jogurt, truskawki, galaretka, i flipsiki. Prościej i smaczniej być nie mogło. Idealne zakończenie upalnego i męczącego dnia w pracy.
Składniki:
250 gramów jogurtu naturalnego gęstego
pół opakowania galaretki truskawkowej
3 garście czekoladowych chrupek kukurydzianych
około 8-10 truskawek
Miód lipowy
Ekstrakt z wanilii

Galaretkę przyrządzam zgodnie z przepisem na opakowaniu, wylewam ją do płaskiego naczynia, by można było pokroić ją w kostkę gdy już stężeje.
Jogurt mieszam z miodem i wanilią, odstawiam do lodówki.
Truskawki myję i usuwam szypułki, kroję na mniejsze kawałki.
Na dnie naczynia, w którym będzie podawany deser wykładam pokruszone chrupki, następnie układam truskawki, potem warstwa jogurtu, a na sam koniec pokrojona w kostkę galaretka. Deser można wstawić do lodówki, albo jeść od razu. Jadłam obie wersje, i ta przetrzymana w lodówce była moim zdaniem lepsza:)



46 komentarzy:

  1. Też bardzo lubiłam te chrupki. Świetny deserek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie kukurydziane chrupki, do dzisiaj są super przekąską dla całkiem małych dzieciaków. Deser pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Flipsy? O jej! Jak bardzo chciałybyśmy przypomnieć sobie ich smak :D Nie wiemy czy zostałoby nam cokolwiek aby przygotować taki deser xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można kupić dwie paczki ;)

      Usuń
  4. Zjadłabym takie na raz! Mmmm :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Też dawno takich nie jadłam, zdecydowanie jeden ze smaków dzieciństwa :)
    Dużo się u Ciebie pozmieniało, bardzo ładnie teraz blog wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uwielbialam flipsy ;) Teraz kupuję je mojej córeczce :)
    A taki deser truskawkowy mmm... pycha :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysłów to tylko pozazdrościć :) Ja je lubiłam wyłącznie w wersji naturalnej, do dziś czasem podskubię jedną mojej małej siostrzenicy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O mamo jak ja dawno nie widziałam flipsów! Czekoladowe to były moje ulubione :) A deser wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Flipsy zapomniane smaki. Deser rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  10. Desery to ja lubię ;)) super :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny deser, zjadłabym równie dobrze na słodkie rozpoczęcie dnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale mi teraz przypomniałaś te flipsy, wieki ich nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. flipsy?? gdzie??? chcę!!!
    albo chociaż deserkiem się podziel:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam taki sklepik gdzie mają pełen wybór-na szczęście;)

      Usuń
  14. Lekki orzeźwiający do tego pyszny. Sama bym chętnie zjadła taki letnią porą.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja najbardziej lubiłam paprykowe chrupki, ale mi przypomniałaś :) Mniam. Deserek super :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jadłam tylko te słodkie, ale moja siostra zajadała się ostrymi smakami ;)

      Usuń
  16. Proste i pomysłowe :) Pamiętam te chrupki. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Smak dzieciństwa połączony z truskawką :D marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny deser, lubię taki jogurtowy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak nie przepadam za galaretką, tak w takiej konfiguracji bardzo mi podchodzi.

    OdpowiedzUsuń
  20. O kurcze Ty masz jeszcze takie cudeńko!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny deser z tymi chrupkami, na fajny pomysł wpadłaś w drodze do domu

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...