Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 9 czerwca 2015

Słoneczna manna

Ostatnio lubię wracać do smaków z dzieciństwa. No ok, szczególnie lubię wracać do porannej porcji kaszki manny. Moja mama podawała ją nam w jednej tolerowanej przez nas wersji-z malinowym sokiem. Jakieś 22 lata później jestem dużo bardziej elastyczna w kwestii śniadaniowej kaszy i malinowy sok zastępuję innymi dodatkami. Ot, dzisiejszy poranek powitał mnie zdecydowanie zbyt szarym widokiem z okna. Aby nieco rozjaśnić sobie dzień i przypomnieć słoneczny weekend,postawiłam na mannę z pomarańczą. Niewiele trzeba by od rana wprowadzić się w dobry nastrój i przyjemnie zacząć dzień. No i oczywiście smacznie. Zapach pomarańczy z samego rana dodaje energii, a połączenie kremowo-maślanych pomarańczy z aksamitną kaszą to poezja dla zmysłów. 
Składniki:
Mleko-200 ml
Kasza manna-8 łyżek
Aromat śmietankowy
Duża pomarańcza
Łyżka masła
Cynamon
Melisa

Podgrzewam mleko razem z aromatem waniliowym, gdy zacznie się gotować wsypuję mannę i mieszam by pozbyć się ewentualnych grudek. Zdejmuje z ognia gdy wyraźnie zgęstnieje.
Pomarańczę obieram i kroję w małe kawałki. Rozgrzewam masło, dodaję pomarańczę i cynamon, smażę całość przez 2-3 minuty.
Kaszę łączę z pomarańczami, podaję z listkami z melisy.

48 komentarzy:

  1. Ale pychota, właśnie takie dania lubię. ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasza manna z pomarańczą? Na to bym nie wpadł :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale to super wygląda, taka wersja na lato:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjadłabym, ale potem bym cierpiała- gluten, więc niestety obejdę się zdjęciem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie śniadanie, pysznie, delikatnie, nieśpiesznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajna inspiracja na śniadanie! z pewnością spróbuje w weekend, bo w tyg. zdecydowanie za późno wstaje ;)

    pozdrawiam,
    Humora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam na sobotnie leniwe śniadanie:)

      Usuń
  7. Pyszności :-) chociaż ja jako dziecko nienawidziłam kaszy manny :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja córeczka uwielbia kaszkę mannę :) a ja z chęcią z nią zajadam :) Twoją musimy wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taka manna to także mój smak z dzieciństwa. Bardzo ją lubię, chociaż przyznam się szczerze, ze obecnie prawie w ogóle nie jadam. Na schorowany żołądek to jest po prostu najlepszy lek :) Delikatne, lekkostrawne jedzonko :) Wypróbuję tę wersję u siebie - może mnie skłoni w końcu do powrotu do "grysiku" :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też manna była z sokiem malinowym. Pamiętam, że jadłam, ale chyba niezbyt chętnie. Może lepiej smakowałaby mi Twoja wersja?

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas też zawsze do manny był malinowy sok. I kiedyś nam jego sztuczny smak naprawdę nie przeszkadzał, ale jak to dziecko - zje wszystko co słodkie :P Nam teraz bardzo taka kasza manna smakuje z powidłami xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie soki zawsze były od babci, domowe, więc smakowały pysznie:)

      Usuń
  12. tak to jest, że w dzieciństwie mamy pewne swoje kulinarne upodobania i nie chcemy próbować innych:) ja z kolei zajadałam się manną z dżemem truskawkowym. A przecież taka kaszka z pomarańczami to wspaniałe urozmaicenie tradycyjnej manny;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Baardzo dawno już nie jadłyśmy manny, ale mamy teraz na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam, że kasza manna kojarzy mi się tylko z podwieczorkami w przedszkolu, których serdecznie nienawidziłam :D Za to mój mąż uwielbia tego typu desery, muszę mu kiedyś zrobić... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście ominęło mnie przedszkole, więc z kaszką mam same miłe wspomnienia :)

      Usuń
  15. Mannę to ja też czasami jadam i lubię, a w dzieciństwie to z domowymi wiśniami drylowanymi :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dawno nie jadłam kaszy manny i muszę kiedyś zrobić, choć do pomarańczy mi ona nie pasuje, ale wygląda smakowicie; ) Ja ją zawsze jadłam w wersji zwykłej, jedynie z cukrem ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dawno nie jadłam kaszy manny i muszę kiedyś zrobić, choć do pomarańczy mi ona nie pasuje, ale wygląda smakowicie; ) Ja ją zawsze jadłam w wersji zwykłej, jedynie z cukrem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie z pomarańczami smakuje świetnie-sama nie była przekonana do tej pary, zawsze wybierałam czerwone dodatki ;)

      Usuń
  18. Trauma z przedszkola uniemożliwia mi jedzenie takich kaszek, ale fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo apetycznie wygląda :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Idealny sposób na udany poranek :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...