Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 18 czerwca 2015

Pudding chia, imbir i truskawki

Te małe nasionka kusiły mnie od dawna. Dawno też je kupiłam,ale kiedy już kupiłam przestały mnie tak kusić. Dopiero niedawno przypomniałam sobie o moim zakupie i postanowiłam użyć go w mojej kuchni. Ale cóż by tu zrobić? Przyznaję poszłam po najprostszej linii oporu. Bo czy pudding z nasionek chia można uznać za coś odkrywczego? Chyba nie. Połączyłam go jednak z truskawkowym musem o ciekawym imbirowym smaku. Znów nic odkrywczego, ostatnio jem truskawki jak szalona i niemal wszystko co zajadam posiada truskawkową wkładkę. Słodkie truskawki i ostra, a jednocześnie świeża nuta imbiru. Świetne połączenie. Razem z puddingiem tworzą świetną śniadaniową parę, albo propozycję na zdrowy deser. Wybór należy do Was. Ja pokochałam tę wersję na śniadanie.

Składniki:
Nasiona chia-3 łyżki
Mleko-pół szklanki
Laska wanilii
Truskawki-kilkanaście sztuk
Kawałek imbiru
Cukier-łyżeczka

Mleko gotuję razem z laską wanilii, zostawiam do przestudzenia. Nasionka chia zalewam mlekiem, po 10 minutach roztrzepuję je trzepaczką i wkładam do lodówki-najlepiej na całą noc.
Truskawki myję, usuwam szypułki,kroję na kawałki, zalewam odrobiną wody, dodaję starty imbir i ewentualnie cukier. Duszę aż owoce się rozpadną,studzę. Do miseczki przekładam mus truskawkowy, przykrywam puddingiem i gotowe.


54 komentarze:

  1. Bardzo lubię chia zwłaszcza wiosną i latem, ponieważ to świetne śniadanie w tym okresie:)) Jadam regularnie prawie dwa lata i polecam wszystkim w różnych kombinacjach:)) Pyszne są także z mleczkiem migdałowym i kokosowym:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteśmy zakochane w chia od dłuższego już czasu :D Naszym zdaniem najlepiej pasują w mleczku kokosowym :D Ale z truskawkami to jest cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję z kokosowym mleczkiem:)

      Usuń
  3. Jeszcze nie próbowałam tych nasionek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy odkrywcze czy nie - ważne, że zdrowe i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepięknie wygląda, jeszcze nie przyrządzałam nic z tymi nasionkami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda bardzo apetycznie! chia jeszcze nie jadłam, muszę w końcu spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie, mi jedna porcja starczyła by pokochać te nasionka :)

      Usuń
  7. Przyznam, że rewelacja! Prezentacja też świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie, pysznie :) Tak jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne :-). Ja bym zrezygnował z cukru, a dodał więcej truskawek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście cukru nie daję, ale dla kogoś imbir może być za ostry,a truskawki za mało słodkie;)

      Usuń
  10. Muszę w końcu kupić te nasiona i zrobić taki pyszny deser :)

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję Ci za ten przepis, na pewno wypróbuję :D

    pozdtawiam,
    Humora

    OdpowiedzUsuń
  12. O chwilę już nie jadłam nic z nasionami chia, a bardzo je lubię :) Super deserek :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Deser jak malowany. Desery na śniadanie - moje ulubione:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nie próbowałam tych popularnych nasionek ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. truskawki z imbirem - ciekawy pomysł! No i pudding oczywiście z takim musem to pełnia smaku!

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam puddingi z chia, a najbardziej właśnie z truskawkami ;) Jutro zrobię w wersji wieloowocowej z racji owocowych zapasów ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja Ty coś wyczarujesz to już naprawdę....wpadnę do Ciebie na jeden pucharek :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pycha! Muszę sobie coś takiego wyczarować!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe, azjatyckiej kuchni jeszcze nigdy nie próbowałam ;)
    Ha! A ja jak szalona zamykam truskawki w słoikach! :) Dżemu będę mieć na całą zimę! :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszedzie widzę pudingi z chia, a sama jeszcze nie próbowałam...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...