Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 22 czerwca 2015

Obiadowa truskawka z czekoladą

Cały dzień myślałam dziś o czymś słodkim do zjedzenia. Nie chciało mi się piec ciasta, pomyślałam więc o słodkim obiedzie. Cóż, czasem tak mam, że muszę zjeść coś słodkiego obiadową porą. Padło na truskawki, których w tym roku nigdy mi dość.Mogę jeść  i jeść. Na szczęście udało mi się trafić do gospodarstwa, które hoduje ekologiczne truskawki, dzięki temu moja truskawkowa alergia jest minimalna, i nie ogranicza mojej konsumpcji. A ta jest naprawdę spora. Truskawki na śniadanie, na przekąskę, do deseru i na słodki obiad. Pyszności.
Składniki:
2 jajka
Mąka owsiana-120 gramów
Maślanka-pół szklanki
Proszek do pieczenia-łyżeczka
Truskawki-kilkanaście sztuk
Gorzka czekolada-20 gramów
Ekstrakt z wanilii

Żółtko lekko ubijam z wanilią, dodaję maślankę. Mąkę mieszam z proszkiem do pieczenia, łączę z masą maślankową. Ubijam białko i dodaję do ciasta. Truskawki myję, usuwam szypułki, rozgniatam widelcem, czekoladę siekam na małe kawałeczki i dodaję do ciasta razem z truskawkami. Na teflonowej patelni smażę placuszki na rumiano, podaję ze świeżymi truskawkami i czekoladą.




53 komentarze:

  1. takie placuszki zazwyczaj serwuję sobie na śniadanie, ale nie odmówiłabym wersji obiadowej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny sposób na wykorzystanie truskawek :D

    OdpowiedzUsuń
  3. No to widzę, że mamy podobnie :) Ja też mogę jeść i jeść truskaweczki bez opamiętania!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja już od dwóch dni mam truskawkowy głód :D

    OdpowiedzUsuń
  5. super, na pewno wypróbuję :)

    Humora

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie śniadanie to ja poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjem ze smakiem, nie tylko na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubimy :)) Z truskawkami jeszcze w tym roku nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. na obiad placuszki na słodko u nas raczej by nie przeszły, ale na kolację jak najbardziej!
    truskawkami i czekoladą dopiero muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolę co prawda konkretne obiady, ale czasem najdzie mnie chęć na coś słodkiego w obiadowej porze ;)

      Usuń
  10. no to wpadam do Ciebie na te placuszki :):) ale nabrałam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bo czy można odmówić tym cudownie czerwonym owocom? Ja nawet nie próbuję :)
    Też lubię takie słodkie obiady :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja w takich wypadkach wcinam ryż na słodko, albo owocowe pierogi :D Ale takim puchatym placuchom na pewno bym nie odmówiła!

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie ryż na słodko-jak dawno nie jadłam;)

      Usuń
  13. Takie placuszki na śniadanie np. z połowy porcji a jeśli na obiad to koniecznie podwójną, bo apetyty są duże :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie są najlepsze! Mmm... :) Masz alergię na truskawki? Współczuję strasznie, bo tyle można z nich robić. To zapraszam do mnie, do mojego ogródka. Mam pełno truskawek i niczym nie sypane ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miałam swoje truskawki alergii nie było, a jak ogródek zniknął, i pojawiły się sklepowe to niestety mnie uczulają...

      Usuń
  15. Pyszne, słodkie śniadanie. Mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  16. Obiadowa rozkosz na słodko, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam wszystkiego rodzaju placuszki, mniam. :3

    OdpowiedzUsuń
  18. Dawno nie robiłam takich placuszków.Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacyjne placuszki, nic tylko jeść! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. pyszności, taki obiad to cym zjadła :-))

    OdpowiedzUsuń
  21. Też bym zjadła na obiad takie placuszki. Bardzo lubię obiady na słodko.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...