Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 20 czerwca 2015

Kurczak w sosie cytrynowym

W weekendy lubię dłużej posiedzieć w kuchni, to taki czas kiedy mogę się zrelaksować przy mieszaniu, ukręcaniu, dodawaniu, krojeniu... Tym razem kupiłam jednak niekłopotliwą pierś z kurczaka, i już byłam gotowa zrobić zwykłe kotlety, kiedy pomyślałam-nie, czas na odmianę. Uśmiechnęła się do mnie cytryna, dodałam parę ziół, troszkę miodu, nie mogłam się powstrzymać przed dodaniem czosnku, wszystko natarłam, upiekłam i bach, gotowe. Delikatne i wyjątkowo soczyste mięso, świetnie współgra z lekkim sosem cytrynowym. Sos jest kombinacją wielu różnych smaków. Lekką cytrynową gorycz łagodzi słodycz miodu i pieczonego czosnku. Do tego zioła. Zakochałam się w tym sosie. Cała moja rodzina uznała,że taki kurczak wart jest grzechu. Coś czuję,że jutro na obiad zrobię powtórkę.
Składniki:
Podwójna pierś z kurczaka
1,5 cytryny
Duża łyżka miodu
5 ząbków czosnku
Oregano-łyżeczka
Bazylia-łyżeczka
2 łyżki oliwy
Świeżo mielony pieprz
Sos:
Pół szklanki bulionu-najlepiej domowego rosołu
łyżeczka skrobi ziemniaczanej

Zaczynam od umycia mięsa i dokładnego wysuszenia,. szykuję marynatę. Cytrynę parzę wrzątkiem, ścieram skórkę i wyciskam sok. Miażdżę ząbki czosnku. Łączę oliwę z sokiem cytryny i czosnkiem. Dodaję zioła. Pierś nacieram marynatą, posypuję pieprzem. Zostawiam w chłodnym miejscu na minimum dwie godziny.
Po tym czasie wyjmuję mięso z marynaty,przekładam do brytfanki i piekę około 15 minut w 165 stopniach. Czas na sos. Podgrzewam bulion, dodaję do niego marynatę. Mąkę ziemniaczaną dokładnie mieszam z odrobiną sosu, wlewam do całości i gotuję do zgęstnienia. Sosem polewam mięso i piekę całość przez 35 minut.

47 komentarzy:

  1. Tego połączenia jeszcze nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie wygląda! trzeba spróbować :)

    Humora

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno o wiele ciekawszy w smaku niż zwykłe kotlety :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na taki obiadek to ja się wpraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na taki obiadek to ja się wpraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne połączenie. Raz robiłam makaron w sosie cytrynowym i był dobry, więc i tego muszę spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na pierś z kurczaka, łatwy, a mamy nie nudne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne połaczenie, bardzo lubię dodatek cytryny do mięs:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł na aromatycznego kurczaka :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. marzy mi się taki, muszę zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Danie nie dla mnie, ale sos cytrynowy brzmi intrygująco ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Danie nie dla mnie, ale sos cytrynowy brzmi intrygująco ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Danie nie dla mnie, ale sos cytrynowy brzmi intrygująco ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Obiad pierwsza klasa. Aromatycznie aż w Piotrkowie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Często właśnie pod wpływem chwili powstają smaczne przepisy. Właśnie tego dowiodłaś. Sos zrobiłaś ciekawy. To dopiero musiało smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurczakowe serce;-) przepis bardzo fajny pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Kurczak z cytryną pięknie się komponuje.

    OdpowiedzUsuń
  18. Boski! Uwielbiam kurczaka w cytrusach, w pomarańczach bowiem też smakuje wybornie :)
    Ja w kuchni przesiaduję w tygodniu - w weekendy C. ma monopol ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Smakowity kurczak, lubię taki posmak cytryny :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...