Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 18 maja 2015

Roladki z pomidorkiem i melisą

Kiedyś szalałam za miętą. Babcia jej nie znosiła, bo panoszyła się w ogródku jakby była właścicielką. Na szczęście mimo usilnych prób pokonania pani mięty ta się nie dawała. Fascynacja miętą była, potem delikatnie przygasła. Dziś zdecydowanie wolę melisę, z jej delikatniejszym,lekko cytrusowym smakiem i aromatem. Lubię wieczorami wypić niespiesznie kubek świeżo zaparzonej melisy i zrelaksować. Uznałam jednak, że to dość monotonny sposób wykorzystania tej zielonej roślinki. Zrobiłam już makaron z melisowym sosem, poszłam więc tym tropem-melisa na obiad. Melisa i mięsne roladki? Czemu nie. Mięso zyskało lżejszy i delikatniejszy smak. W połączeniu ziarnami gorczycy i czosnkiem całość nabrała intensywnego i ciekawego smaku. Co najważniejsze-roladki robi się naprawdę szybko, a smak zaskakuje. Na pewno letnią porą będę robić je częściej.

Składniki:
Pierś z indyka
Suszone pomidory-po 1 na roladkę
Melisa-kilkanaście listków
Oliwa z oliwek-3 łyżki
Ziarna gorczycy
2 ząbki czosnku
Chilli-duża szczypta
Słodka papryka-szczypta
Świeżo mielony pieprz
Sól
Do podania puree i surówka  z selera
Filety z indyka myję, osuszam papierowym ręcznikiem, kroję wzdłuż na cienkie plastry, lekko rozbijam tłuczkiem.
Przygotowuję przyprawę-rozgniatam ząbki czosnku, dodaję 2 łyżki oliwy, ziarna gorczycy, obie papryki, pieprz i sól. Filety obtaczam w przyprawie. Na środku układam pomidorki i opłukane listki melisy, zwijam roladki i spinam je wykałaczkami.
Rozgrzewam oliwę, podsmażam roladki przez 2 minuty z każdej strony, następnie wstawiam je do piekarnika i podgrzewam je przez 10 minut w 165 stopniach. Ciepłe roladki podaję z puree i surówką.

62 komentarze:

  1. Nie jem mięsa, ale myśle, ze są pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Melisa też potrafi się rozpanoszyć w ogródku:)) Pyszne połączenie smaków:)) Dziękują za życzenia:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie szaleje na parapecie, nie zna ograniczeń i chyba chce wyjść przez okno ;)

      Usuń
  3. Pysznie wymyślony farsz, u mnie melisa rośnie na potęgę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę fajny pomysł! Nie pomyślałabym o dodaniu melisy, a naprawdę musi nadawać ciekawego smaku roladkom ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskakujący jest dodatek melisy-bardzo polecam :)

      Usuń
  5. nigdy nie używałam melisy do potraw, czas najwyższy! dzięki za inspirację :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko uwaga-jak się zacznie, ciężko przestać jej używać:)

      Usuń
  6. Super połaczenia smakowe. Muszę spróbować z melisą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super połaczenia smakowe. Muszę spróbować z melisą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super wygląda! już sprobowałam Twojego makaronu z melisą i był pyszny, więc teraz już wiem co zrobie w najblizszych dniach :)

    Humora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo polecam te roladki:)

      Usuń
    2. super szybko sie je robi i są pyszne! dzieki!

      Usuń
  9. Też miałam okres, gdy kulinarnie szalałam z miętowymi smakami. Jednak przez fazę melisy jeszcze nie przeszłam. Nie mogę więc sobie wyobrazić nawet jego aromatu. Jednak roladki wyglądają niezwykle smacznie, a połączenie pomidorków z melisą może być ciekawym smakowym miksem. Ten makaron z melisowym sosem też mógł być pyszny! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melisa jest lekko cytrynowa, ale nie gorzka :)
      Warto ją kupić na ryneczku, wychodować i dodawać do potraw, bo świetnie pasuje do wiosenno-letniej pory:)

      Usuń
  10. My też wolimy melisę od mięty a w wersji obiadowej to naprawdę ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O tak, mięta potrafi się rozpanoszyć, choć i tak wygrywa oregano! Mama miała kiedyś piękny ogród pełen kwiatów, teraz ma małą rabatkę z różami i łąkę oregano :) W moim ogródku zaczęła się natomiast panoszyć właśnie melisa! Już wszyscy znajomi dostali sadzonki, a jej wciąż przybywa. Zacznę nadziewać nią roladki to szybciej się z nią uporam! Bardzo ciekawe połączenie smaków! Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadziewaj, bo szkoda ją marnować, a taka melisa dodaje smaku :)
      Łąka z oregano? Jak zazdroszczę:)

      Usuń
  12. Ciekawe połączenie na farsz :) Super pomysł na roladki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. pomysłowe! przyznam, że ciągle myślę nad makaronem z tym melisowym sosem, a tu kolejne danie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz musisz zrobić dwa dania :)

      Usuń
  14. W życiu nie pomyślałabym o takim połączeniu. Super kreatyny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. też mam melisę na parapecie i rośnie znakomicie :) nic mi tak nie chce rosnać jak ona :):) znakomity pomysł na roladki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię roladki. Intrygujący przepis. :>

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale fajnie wynalazłaś zastosowanie tej melisy. Pycha być musiała.

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pomysł na takie połączenie :) Kurczak pyszny :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze nie używałam w ten sposób melisy, świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne :) Z wielką chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak jeszcze nie łączyłam, trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jednak wolę miętę - obowiązkowy składnik do mojego ukochanego mojito :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyszne roladki! Wyśmienicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  24. W kurczaka najlepiej coś zawinąć :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Szukałam ostatnio fajnego przepisu na pierś z indyka :) no i dzis znalazłam :) bardzo fajny :)
    Zapraszam na bloga kulinarnego, dodałam tam ten blog do listy najlepszych blogów kulinarnych

    OdpowiedzUsuń
  26. Mięsa nie jem a za suszonymi pomidorami nie przepadam, ale tą surówką i ziemniaczkami to bym nie pogardziła ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mięsa nie jem a za suszonymi pomidorami nie przepadam, ale tą surówką i ziemniaczkami to bym nie pogardziła ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. jaka fajna wersja z melisą jeszcze takich nie jadłam, pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawe połączenie, z melisą muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawe, podoba mi się ten farsz :) Ja do mięty mam stosunek neutralny, za to za melisą przepadam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...