Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 13 maja 2015

Kurczę się zmieszało

Bez bicia przyznaję-czasem mrożonki ratują moje kulinarne życie. Ostatnio wracałam wymęczona z pracy-nigdy nie pomyślałabym, że branża okuciowa to tyle niespodzianek i zwrotów akcji, obiad jakoś nie chciał sam się zrobić i trzeba było zakasać rękawy. Resztkami sił doszłam do kuchni i zaczęłam przyglądać się zapasom. Jak zwykle znalazłam pierś z kurczaka, ale z czym ją podać? Może udamy się dziś w kulinarną podróż i pobawimy w orientalne smaki? Aromat przypraw od razu dodaje energii i pozytywnie nastraja. Sam smak zaś to poezja. Jak mówiłam uwielbiam te dania, które małym nakładem sił gwarantują świetny efekt. Tak jest z tym kurczakiem po chińsku. Wystarczy dodać nieco inny zestaw przypraw i można zaskoczyć rodzinę-i samego siebie też, oryginalnym obiadem. I mało kto pamięta, że tak naprawdę to zwykły kurczak z mieszanką chińską i ryżem. Prosto i smaczne, czyli tak jak lubimy najbardziej.
Składniki:
Pierś z kurczaka
Mieszanka chińska mrożona
Sos sojowy-3 łyżki
Chilli-około 2 cm kawałek
Curry- duża łyżka
Słodka papryka-łyżeczka
Imbir- pół łyżeczki
Kminek-pół łyżeczki
Olej ryżowy
Sól
Świeżo mielony pieprz
Sezam
Ryż jaśminowy do podania
Kurczaka myję, osuszam i kroję w kostkę. Rozgrzewam olej ryżowy i wrzucam kurczaka, podsmażam go przez 2-3 minuty, solę, dodaję pieprz i curry. Smażę całość 5 minut. W miseczce mieszam sos sojowy, posiekane chilli, słodką paprykę, imbir i kminek. Do mięsa dodaję mieszankę warzyw i zalewam sosem. Duszę całość około 12-15 minut. Podaję razem z ryżem, posypuję prażonym sezamem.




42 komentarze:

  1. Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze :D Chiński akcent musiał się tutaj doskonale wpasować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam-w prostocie siła;)

      Usuń
    2. Uwielbiam takie potrawy😊 pysznie..zapraszam do mnie www.marynawkuchni.wordpress.com

      Usuń
  2. Spróbuję go przyrządzić u siebie :)
    I podziwiam - jak ja jestem zmęczona o robię jajecznicę i na tym kończy się moja inwencja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Tym bardziej,że robi się prawie tak samo łatwo jak dobrą jajecznicę:)

      Usuń
  3. Kurczak i orientalne smaki- to jest strzał w dziesiątkę. Podziwiam Cię, że po ciężkim dniu miałaś siłę przyrządzać jeszcze obiad, ja zwykle raczę się w takich sytuacjach czymkolwiek, co jest pod ręką. Ale czasem jak mam męczący dzień obiad przygotowuję sobie dnia poprzedniego :) Mnie także aromat ulubionych przypraw wprowadza w dobry nastrój, choć teraz mam taki katar, że nic nie czuję :( Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrówka;)
      Na szczęście to takie ekspresowe danie, że poza pokrojeniem kurczaka nie robisz nic więcej, a smak natychmiast dodaje sił:)

      Usuń
  4. Ja dzisiaj miałam tylko siłę na sałatkę :-) ale myślę, że jakbyśmy połączyły swoje dania to wyszłoby fajne coś :-) w sam raz dla zmęczonych :-) pysznie to zrobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz-następnym razem łączmy siły:)

      Usuń
  5. A jednak da się bez glutaminianu sodu!

    OdpowiedzUsuń
  6. mi tez nieraz mrozonki ratują danie :):) ale można z nich wyczarować coś smakowitego :) takie danie chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł na pyszny domowy obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że nie tylko mnie te mrożonki ratują :) No i oczywiście kurczak - król mojej kuchni!

    OdpowiedzUsuń
  9. I jest pyszny obiadek, ja również lubię mieszanki chińskie, często mam w zamrażarce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. :) Fajna nazwa dania :) Ja też często korzystam z mrożonek. Zwłaszcza zimą, bo wówczas zamrożone warzywa są zdrowsze niż te ze sklepowych półek. Mrożonki to nie grzech ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też ratuję się czasem mrożonkami. Można zrobić coś szybko i sprawnie :) Twój pomysł na obiad super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepysznie wyszło ci to kurcze :) Fajne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  13. chyba każdy korzysta z mrożonek czasami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też lubię takie dania, wygląda smakowicie. ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten ryż z sezamem wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten ryż z sezamem wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kurczak jest szybki i bardzo uniwersalny, dlatego pierś z kurczaka zawsze mam w swoich zapasach.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też używam mrożonek, i wcale się tego nie wstydzę :) Jakbym miała codziennie gotować taki "prawdziwy" obiad, to chyba bym się pocięła... ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...