Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 16 maja 2015

Ciasto marchewkowe? Nie to placuszki.

Cały dzień chodził za mną obiad. Nie byle jaki.... Obiad na słodko. Czasem potrzebuję najeść się solidną porcją mięsa, a czasem mam ochotę na coś słodkiego, aromatycznego i przepysznego. To nie było tak, że wracając do domu w słoneczny dzień otaczały mnie skaczące marchewki, ale było blisko tego stanu. Potrzebowałam czegoś co zawiera w sobie marchewkę, a dodatkowo jest słodkie. Ciasto marchewkowe jakie przyszło mi do głowy nie za bardzo nadaje się jednak na danie obiadowe. A może jednak? Może to nie jest taki głupi pomysł? Przyśpieszyłam krok, dziarsko wtargnęłam do kuchni, parę chwil i gotowe. Przepyszne, lekkie, delikatnie słodkie i szalenie aromatyczne placuszki gotowe. Świetne na obiad, śniadanie i zdrowy deser. Koniecznie podajcie go z kremem, jest boski i podkreśla cudowny smak placuszków. Zresztą dość gadania, do roboty.
Składniki:
2 marchewki
2 jajka
Mąka pszenna-4 łyżki
Mąka orkiszowa-6 łyżek
Jogurt naturalny-100 gramów
Po  dużej szczypcie imbiru, cynamonu i gałki muszkatołowej
Proszek do pieczenia-łyżeczka
Olej rzepakowy-łyżka
Krem:
Serek śmietankowy
Sok z pomarańczy-3 łyżki
Cynamon-łyżeczka
Wanilia-parę kropel
Trę marchewkę. Ubijam jajka, dodaję jogurt i olej. Oba rodzaje mąki mieszam z przyprawami i proszkiem do pieczenia, łączę masy, dodaję marchewkę.
Szykuję krem. Serek rozrzedzam sokiem, dodaję cynamon i ekstrakt z wanilii, dokładnie mieszam.
Na mocno rozgrzanej teflonowej patelni smażę cienkie placuszki do zrumienienia. Podaję z serkiem.

58 komentarzy:

  1. również miewam czasem chęć na słodki obiad. Nie tak, żeby od razu zjadać kilo czekolady czy tortu, ale już naleśniki czy placuszki jak najbardziej. Marchewkowe byłyby w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowe te placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe te placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tak samo jak Ty. Czasem mam ochotę właśnie na treściwy obiad, aby mnie długo "trzymał", a czasem kuszę się o jakąś lekką wersję- bardzo często na słodko. Z moich ulubionych słodkich obiadków to mogę wymienić: na słodko: pierogi, naleśniki, racuchy, leniwe ;) A takich placuszków, jak prezentujesz jeszcze nie jadłam, nie robiłam, ale z miłą chęcią bym zakosztowała, gdy nabierze mnie na słodki obiad! :) Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam-świetnie wypadają jako szybki obiad na słodko :)

      Usuń
  5. Leno... nie myślisz czasem o przeprowadzce do Warszawy? Takie piękne miasto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tam sporo rodziny z mamy strony, wyczekuj mnie :)

      Usuń
    2. Moje dwuosobowe łoże czeka otworem, mogę odstąpić - ja przeniosę się do kociego legowiska. Tylko mi coś ugotuj :P

      Usuń
    3. Ok, pakuję właśnie ciasto i lecę na Pendolino. Może zdążę na śniadanie? :)

      Usuń
    4. Na śniadanie placek jaglano-owsiano-jęczmienny z domowym dżemem jabłkowo-malinowym, zapraszam :)

      Usuń
  6. Bardzo fajne te placuszki, uwielbiam takie smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym jutro na śniadanie, wyglądają perfekcyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię marchewkowe ciasta. Twoje placuszki też y sobie u mnie długo nie poleżały. Fantastyczny przepis. Chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Smaku mi narobiłaś na takie placuszki! Idealny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No takich jeszcze nie próbowałam :) Super :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham wszelkiego rodzaju placuszki. Takich jeszcze nie jadłam, muszę to nadrobić. ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno nie jadłam marchewkowych, ale bardzo lubię :) I właśnie z dodatkiem cynamonu najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie jadłam marchewkowych, ale bardzo lubię :) I właśnie z dodatkiem cynamonu najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im więcej cynamonu tym lepiej:)

      Usuń
  14. Ja bym takie zajadała na podwieczorek :)
    Też tak czasem mam - coś za mną "chodzi", i się nie odczepi, dopóki nie zjem ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciasto marchewkowe w wersji obiadowej to super pomysł :) tez czasami mam ochotę na cos innego niz zwykły obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio jak widzę słodkość to mi jakoś mdło, więc sobie odpuszczę te placuszki :) coś mięsnego poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam aż nadto mięsa ostatnio ;)

      Usuń
  17. My najchętniej wszystkie posiłki jadłybyśmy na słodko! :D Placuszki genialnie nadają się i na śniadanie i na obiad i na kolację :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, ogranicza mnie jedynie wrodzona przyzwoitość i jadam coś poza słodkim ;)

      Usuń
  18. O świetny pomysł! Nigdy takich nie robiłam, ale chętnie to zmienię!

    OdpowiedzUsuń
  19. Też byśmy się skusiły na takie pyszne, puchate placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszne :) Zjadłabym taką porcyjke :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ależ pyszności, nie robiłam jeszcze takich:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudowne placuszki *.*
    Takie marchewkowe musiały smakować wybornie ^^

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaki fajny smak ich wymyśliłaś, marchewkowe i do tego mega zdrowe. U mnie raczej wersja na deser

    OdpowiedzUsuń
  24. A to mnie zainspirowałaś, a może i juniorowi posmakuje.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...