Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 19 kwietnia 2015

Wiosenna kanapka z jajkiem, awokado i musztardowym sosem

Ostatnio niezwykle ucieszył mnie wolniejszy dzień. Dwie godziny luzu z rana i od razu mój poziom energii i samopoczucia osiągnął stany wysokie. Żeby było jeszcze milej postanowiłam zrobić coś dobrego na śniadanie. Jako, że wszystko miało być leniwie, postanowiłam wykorzystać to co mam w lodówce by nie musieć wychodzić na deszcz. Co prawda staram się łapać szczęśliwe chwile w ciągu dnia, ale do radości ze spacerów w deszcze jeszcze nie dorosłam. Albo raczej z nich wyrosłam, bo jako dziecko kochałam te dni, kiedy mogłam się wybrudzić i solidnie zmoczyć. Teraz raczej unikam takich atrakcji. Od razu widzę siebie, paczkę chusteczek i syrop na kaszel. W każdym razie postanowiłam przygotować sobie smakowite i na przekór wichurze za oknem, wiosenne śniadanie. Awokado, jajko na twardo, rzodkiewki, aromatyczny sos musztardowy. Kanapka nie musi być nudna.

Składniki:
Dobrej jakości pieczywo, 2 kromki-u mnie chleb na żytnim zakwasie
Awokado
Jajko 
2 rzodkiewki
Kolendra
Musztarda francuska-2 łyżeczki
Olej ryżowy-łyżka
Wędzona papryka-szczypta
Pieprz, sól

Awokado obieram ze skórki, kroję w paski, dodaję wędzoną paprykę i pieprz-mieszam i zostawiam na parę chwil.Siekam kolendrę, rzodkiewki kroję w cienkie plasterki. Gotuję jajko na pół twardo. Szykuję sos, musztardę mieszam z olejem ryżowym i świeżo mielonym pieprzem. Kromki chleba podgrzewam przez minutę w piekarniku, na ciepłym pieczywie układam awokado, plasterki jajka i rzodkiewki. Skrapiam sosem i posypuję kolendrą. Od razu podaję.

Niedocenione Jajko

54 komentarze:

  1. Idealne śniadanie i pyszna kanapka

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka pyszna kanapka. Żeby mi tak ktoś taką smaczną kanapkę zrobił na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy kanapki z awokado nie jadłam :P dla mnie nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm a ja się zastanawiałam co zrobić z awokado :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się! Kanapki wcale nie muszą być nudne! Twoja propozycja świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pyszności! Ja na śniadanie na ogół byle co złapię lub po dziecku dojadam, a ile bym dala za taką kanapeczkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam na spokojne kanapeczki :)

      Usuń
  7. Co do awokado to do teraz mam co do niego jakieś mieszane uczucia. Raz mi smakuje, a raz nie. Jednak świadomość, że jest taką bombą witaminową robi swoje. No awokado na takich pięknych kanapeczkach na pewno bym zjadła. Rzodkiewka, jajko, musztarda. Super. Jedynie jakoś o wędzonej papryce nie słyszałam. Ale lubię wszystko, co wędzone :D
    Pozdrowieńka serdeczne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoją kupuję w młynie,od razu pół kilo-u mnie uwielbiamy wędzoną paprykę do wszystkiego chyba :)
      Awokado trzeba dobrze doprawić, inaczej jest mdłe i nijakie-nie dziwię się,że Ci nie zawsze smakuje, mi czasem też nie;)

      Usuń
  8. Bardzo podoba mi się pomysł na śniadanie, oryginalne składniki na kanapkę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie kanapeczki smakują najlepiej :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja jestem przed śniadaniem. Na widok tych kanapek zaczyna mi burczeć w brzuchu :P Pycha, uwielbiam takie "kolorowe kanapki" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im więcej kolorów na kanapce tym lepiej:)

      Usuń
  11. mniam! takiej kanapki nie odmówię!

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie kanapki to jak lekarstwo, tylko że pyszne i kolorowe:))

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo wiosenna i bardzo apetyczna kanapka. Uwielbiam połączenie awokado i jajka, a do tego pyszne nowalijki - mniam!

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiaaaam wiosenne kanapki! Choć na moim pewnie nie było by awokado to i tak widzę podobne gusta :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudownie i wiosennie u Ciebie <3 Lubię tak :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie kanapki lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zwykłe kanapki odeszły do lamusa. Taki wypas to się dopiero z radością je! xD

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja niestety w tygodniu nie mam czasu na śniadanie w domu :( ale w weekend zrobię takie właśnie kanapki! Awokado mogłabym jeść niemalże ze wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam na weekendowe śniadanie:)

      Usuń
  19. Kanapki pierwsza klasa, śniadanie godne uwagi :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakie przyjemne wiosenne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Poproszę o taką na jutrzejsze śniadanie! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Takie śniadania to ja mogę jeść :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Smakowita kanapka, na bogato :)

    OdpowiedzUsuń
  24. O mamuniu, to jest kanapka idealna!
    Już wiem, co będziemy jeść w piątek na śniadanie (w Danii święto, więc mam wolne i długi weekend, jupi!) :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...