Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 29 kwietnia 2015

Siekane guacamole

Od jakiegoś czasu nie mogę wyjść na zakupy i nie wrócić z co najmniej jednym awokado. Nie wiem skąd taka nagła miłość do niego? Miłość beznadziejna, ale za to jaka smaczna. No i stało się, doszłam do staniu posiadania 3 sztuk awokado i w obliczu wyjazdu uznałam,że muszę coś z nimi zrobić, bo kiedy wrócę mogą uschnąć z miłości. Nie miałam czasu-ach to pakowanie, czy tylko ja najpierw dokładnie obmyślam co wezmę ,a  potem i tak ładuję co mam pod ręką? Ale wróćmy do sedna. Nie miałam czasu,zbyt wiele czasu. Postanowiłam więc zrobić z awokado najprostszą rzecz-quacamole. Wyobrażałam sobie kanapeczki na drogę z tą pastą. Ale cóż, moje awokado okazało się za twardym zawodnikiem, z braku czasu posiekałam je, dodałam suszone pomidorki  i solidną porcję chilli. Siekane quacamole wyjątkowo przypadło mi do gustu. Jest cudownym dodatkiem do razowego chleba. Ostre, wyraziste i nieco inne od dobrze znanej wersji.
Łapię za kanapkę i w drogę. Wracam za 6 dni. Mam nadzieję z nowymi inspiracjami.
Składniki:
Awokado
Suszone pomidory plus zalewa z oliwy-4 sztuki
Kolendra-dwie garście
2 ząbki czosnku
Chilli-kawałek strąka
Harissa-szczytpa
Sok z limonki
Sól, pieprz
Awokado obieram ze skóry, kroję w drobną kostkę razem z pomidorkami. Rozgniatam czosnek, siekam kolendrę i chilli. Mieszam wszystkie składniki, dodaję harissę, sól i pieprz, skrapiam sokiem z limonki.Odstawiam  na minimum kwadrans do lodówki.



54 komentarze:

  1. Przypomniałaś mi o moim awokado, które właśnie dojrzewa w szafce i o którym zapomniałam, a też wyjeżdżam. Niechybnie poczerniałoby, więc dzięki za wpis :) Też sobie zrobię guacamole.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam niedawno podobną pastę z avocado, pyszna i idealna na wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna pasta, doskonała na kanapki :) Baw się dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  4. quacamole to nie jest mój przysmak ;-)


    OdpowiedzUsuń
  5. Guacamole jadłam raz u koleżanko - było dla mnie za ostre, a jednocześnie bez wyrazu. Może pora schować złe doświadczenia i spróbować jeszcze, tylko tym razem przygotuje je sama ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne danie. Ja awokado odkryłam całkiem niedawno i bardzo mi smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysłowe danie. Udanego wypoczynku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uschłoby albo..z gniło z miłosci :D

    Udanego wyjazdu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ubóstwiam guacamole, najczęściej jem na grzankach z bagietki, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo zdrowa miłość :) I taka forma mniej rozciapana bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nasze pierwsze starcie z awokado nie należało do udanych i też nie wiadomo skąd pewnego dnia nabrałyśmy na niego ochotę i dałyśmy my drugą szansę xD Od tego czasu kupujemy awokado co weekend xD
    Guacamole jeszcze nigdy nie robiłyśmy, także warto to nadrobić :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Za awokado raczej nie przepadam.. :> Mimo to, w tej formie wygląda zdecydowanie zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  13. Guacamole uwielbiam, przepysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę się w końcu pokusić na guacamole :-) Nigdy nawet go nie jadłam, a brzmi bardzo smakowicie. Mówisz, że nie możesz wrócić z zakupów bez awokado, ja ostatnio tak mam z bananami, zupełnie się wkręciłam- koktajle, owsianki, omlety :) Chyba każdy z nas ma jakiś ulubiony smak i co pewien czas on się zmienia :) Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wprost ubóstwiam guacamole! I to właśnie, gdy awokado jest jeszcze w dużych kawałkach. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam guacamole! super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  17. Przypomniałaś mi, że mam avocado w lodówce. Też muszę coś z nim zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja miłość do awokado trwa nieprzerwanie od kilku lat :) Twoje kanapki bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja miłość do awokado trwa nieprzerwanie od kilku lat :) Twoje kanapki bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z apetytem na coś tak jest. Zachwycimy się jakimś smakiem i możemy codziennie jeść. Twoja kanapka też by mi zasmakowała, bo lubię awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pysznie to wygląda, jeszcze nigdy nie jadłam guacamole :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też zajadam się ostatnio awokado, chętnie je posiekam i zrobię taką wersję guacamole ;)
    Pozdrawiam cieplutko!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wypróbowane, absolutnie genialne - polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawa pasta do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pasta bardzo fajna, zdrowa i kolorowa do tego :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Trzeba będzie wypróbować :)) Super :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajny pomysł, nigdy jeszcze nie gryzłam guacamole :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...