Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 14 kwietnia 2015

Sernik z ricottą

Niedawno w moim sklepiku z ekologicznym  i domowym nabiałem, trafiłam na sernikową ricottę. Nie mogłam się oprzeć, kupić musiałam, tym bardziej,że miła sprzedawczyni zachwalała sernik zrobiony z ricotty. Dwa razy namawiać mnie nie trzeba było, kupiłam i od razu zabrałam się za pieczenie sernika. W końcu od świąt minął tydzień, smak sernika lekko się zatarł, to i czas go sobie przypomnieć. Czym się różni sernik z ricotty od tego tradycyjnego? Jest delikatniejszy, bardziej kremowy, aksamitny, lżejszy w smaku. Delikatnie słodszy, świetnie pasuje do niego pomarańczowy dodatek w postaci skórki i odrobina tej cytrynowej. Uwielbiam wszystkie serniki, ale muszę przyznać, że ten na długo zostanie w mojej pamięci. Klasyczny bez spodu, dużo bakalii, taki wiosenny i lekki,a  do tego banalnie prosty. Chyba nawet wyszedł smaczniejszy niż ten wielkanocny, ale o tym cicho sza.
Składniki:
Ser ricotta sernikowy- 1,5 kilograma
6 jajek
Cukier-1/3 szklanki
Budyń śmietankowy-1,5 paczki
Skórka pomarańczowa-1/3 szklanki
Rodzynki-pół szklanki
Skórka z cytryny-2 łyżki
Sok z cytryny-2 łyżki
Sok z pomarańczy-pół  szklanki
Rodzynki namaczam w soku pomarańczowym. Jajka ucieram na jasny krem razem z cukrem. Dodaję partiami ricottę. Jeżeli nie dostaniecie ricotty sernikowej możecie użyć zwykłej. Wtedy po wyjęciu z opakowania wylejcie wodę, i dokładnie odciśnijcie ser na sitku. Do masy sernikowej dodaję budyń i bakalie,delikatnie mieszam i wylewam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekę około 40 minut w 165 stopniach. Sernik zostawiam w wyłączonym piekarniku do wystudzenia.


69 komentarzy:

  1. Pyszny <3 Spróbowałabym z prawdziwą chęcią chociaż kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, aż tutaj czuję jego zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszymy o sernikowej ricottcie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam naleśniki z takim nadzieniem,ale sernikowy debiut:)

      Usuń
  4. Oj z pewnością cudownie smakuje :-))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale smakowity, takiego nie jadłam (mimo że moja babcia to mistrz w wypieku serników ;) ).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kup ricottę, podaruj babci i czekaj na efekt :)

      Usuń
  6. Uwielbiam wszelkie serniki, z ricotty nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam wszelkiego rodzaju serniki ale z ricottą jeszcze nie próbowałam :) muszę następnym razem taki sernik zrobić :) dziękuję za inspirację :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, jestem pewna, że smakował wybornie :)
    Już dawno sernika na ricotcie nie jadłam... Najwyższy czas nadrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Raz w życiu robiłam i do dziś wspominam ten smak i delikatną, kremową konsystencję. No i z rodzynkami, jak dla mnie świetnie pasują do sernika. A przede wszystkim wyszedł pięknie, a jaka duża blacha. Szykuje się niezła uczta :) Smacznego i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja używałam tradycyjnej ricotty do serników i również wychodzi :)
    Ale sernikowa? Pierwszy raz słyszę i jak spotkam to pokusze się o kupno :)
    Mniam, wieki nie jadłam sernika!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta sernikowa nie ma wody, jest jakby zmielona, praktyczniej :)

      Usuń
  11. Ale narobiłaś mi ochoty na sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale narobiłaś mi ochoty na sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dla mnie super. Też nie dałabym się namawiać dwa razy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno sernik wyszedł wspaniały :) Ricotta jest mniej kwaśna od białego sera, więc delikatniejsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, słodsza i delikatniejsza:)

      Usuń
  15. takie sernik bez ciasta uwielbiam, ale jakoś zawsze pieczemy do z twarogu. Chyba trzeba zaszaleć i wyłamać się z tradycji;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie 90 % serników piecze się bez spodu-takie są najlepsze:)

      Usuń
  16. Od jakiegoś czasu chodzi za mną sernik, a takiego jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Musiał świetnie smakować ! Chętnie poczęstowałabym się kawałkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Też kiedyś piekłam sernik z ricotty, był wspaniały :) Twój przepis świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale pyszności u Ciebie:) Uwielbiam serniki, mogłabym je jeść i jeść bez końca.

    OdpowiedzUsuń
  20. robiłam kiedyś taki sernik i zastanawialam się co mi z tego wyjdzie... ale wyszło przepysznie, potwierdzam :-)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Pychota :) kradnę przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Królestwo za kawałek teraz, do kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam ogromną ochotę na ciasto domowej roboty! To wygląda pysznie i pewnie tak smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie robiłam, a podobno jest pyszny. Muszę spróbować takiego sernika!

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie robiłam nigdy z ricottą. Muszę wypróbować, bo ciekawa jestem jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, zupełnie inny sernik wychodzi w smaku:)

      Usuń
  26. Sernik wygląda wspaniale. Robiłam serniki i pieczone i na zimno z dodatkiem ricotty, ale nie piekłam z samej ricotty. Chętnie bym wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Coś czuję że mogłabym całą blachę porwać :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kawałek skubnę bo uwielbiam wszelkie serniki :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. uwielbiam serniki a z ricottą jeszcze nie jadłam, więc na pewno się skuszę i kiedyś również zagości na moim stole ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zbieram się do kupna ricotty i jakoś długo mi idzie, ale strasznie jestem ciekawa jak smakuje ::)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda cudnie :) Mam bardzo podobny w domu, ale nie z ricotty :P

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda cudnie :) Mam bardzo podobny w domu, ale nie z ricotty :P

    OdpowiedzUsuń
  33. Sernik <3 mmmm... brzmi pysznie! ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...