Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 9 kwietnia 2015

Kurczak w limonkowo-ziołowej marynacie z Tabasco

Jako dziecko na Wielkanoc dostawałam słodkości, czekolady, jajka z niespodzianką czy marcepanowe jajeczka. W tym roku zajączek przykicał tuż przed Wielkanocą i dostarczył mi zestaw różnych sosów. W zasadzie prezent zrobiłam sobie sama i wygrałam taki zestaw, ale jestem dużym dzieckiem, więc wersja z zajączkiem wydaje się milsza sercu dużego dziecka. Prezent bardzo mnie ucieszył, od razu chciałam wypróbować jakiś sos czy marynatę.To danie zrobiłam zaraz po świętach,kiedy to ochota na długie pichcenie jakoś uleciała Mięso wystarczy zamarynować-najlepiej wieczorem, a w porze obiadowej wystarczy nastawić wodę na ryż i podsmażyć mięso. Nieskomplikowany acz pyszny obiad. Kurczak w oryginalnej marynacie zaskakuje smakiem. Mamy tutaj świeżość limonki, delikatny smak ziół i ogień, którą zapewnia Tabasco. Szalenie mnie zaciekawiło połączenie majeranku z limonką, to dość nieoczywista para, ale jak udana. Danie podałam z brązowym ryżem i sałatą. Obiad gotowy w parę chwil, który smakuje jak z dobrej restauracji.
Składniki:
 Podwójna pierś z kurczaka
Limonka
Cebula-średnia
Czosnek-3 ząbki
Tabasco
Majeranek, rozmaryn-po sporej szczypcie
Oliwa z oliwek-3 łyżki
Bulion(najlepiej domowy) 1/3 szklanki
Do podania:
Brązowy ryż i miks sałat
 Przygotowuję marynatę- rozmaryn i majeranek łączę z 2 łyżkami oliwy. Dodaję parę kropli sosu Tabasco, sok i skórkę z jednej limonki. Piersi myję, osuszam i kroję w kostkę. Zalewam mięso marynatą i odstawiam w chłodne miejsce. 
Na oliwie podsmażam pokrojoną w piórka cebulkę i posiekane ząbki czosnku, gdy się zeszklą, dodaję kurczaka razem z marynatą i smażę około 8 minut. Po tym czasie dolewam bulion i gotuję całość przez 2 minuty. Gotowe danie podaję z ryżem i sałatą.


59 komentarzy:

  1. Kolejny dowód na to, że marynaty nie muszą być nudne :) Wszystko wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczne danie. Wpadam na obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł :-) z pewnością obiadek wyszedł pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie jem mięsa, ale mogę spróbować z rybą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama chciałabym dostać taki prezent :D ...a kurczak chyba w każdej osłonie jest smaczny. Uwielbiam. Bardzo ciekawi mnie to połączenie smaków. Limonka, tabasco, majeranek- może wyjść z tego miks idealny. Muszę spróbować niebawem :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, mnie ciekawiło co z tego wyjdzie,a wyszła pychota :)

      Usuń
  6. Myślisz, że by mi wyszedł zjadliwy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak. To szalenie proste danie;)

      Usuń
  7. Na pewno jest to fajne urozmaicenie od standardowo podanego mięsa ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię wyraziste smaki, danie idealne dla mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne połączenie smakowe w marynacie :) podoba mi się :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczak w takim wydaniu zawsze i wszędzie smakuje świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna marynata. Często brakuje mi już pomysłów na kurczaka. Następnym razem skuszę się na Twoją marynatę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta marynata musi być przepyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli mięso dobrze nasiąknie aromatem marynaty to później smakuje wyjątkowo :) Twoje danie też pewnie tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mmm cóż za pyszne danie, takie odświeżające :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię Twoje przepisy na szybie dania obiadowe. Szkoda, że nie zamarynowałam sobie wczoraj mięsa, bo bym miała dzisiaj pyszny obiadek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi się szybciutko, to na pewno będzie okazja zrobić;)

      Usuń
  16. Tak przyrządzony kurczak to prawdziwe rarytasy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny musiał być ten kurczak :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny pomysł na marynatę, chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Apetyczny kurczak! Fajne lekkie dodatki! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zapowiada się bardzo smakowicie i ta sałatka i brązowy ryż...

    OdpowiedzUsuń
  21. Danie nie w moim asortymencie produktowym, ale ta sałatka wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Danie nie w moim asortymencie produktowym, ale ta sałatka wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam tabasko więc muszę koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajnie to wykombinowałas :)

    OdpowiedzUsuń
  25. świetny prezent dla dużego dziecka, które lubi bawić się w kuchni;) Już sobie wyobrażam, ile jeszcze pyszności wyczarujesz!

    OdpowiedzUsuń
  26. No proszę, co za fajny pomysł na prezent! :) Przepis z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  27. A ja nie mam w spizarce Tabasco. Chyba się wybiorę na zakupy;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda fantastycznie, z chęcią bym skosztowała:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Taki obiadek to ja poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Podejrzewam, że jest aromatyczny, orzeźwiający i pyszny ;-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...