Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Kurczak słodko-ostry

Po dwóch bardzo przyjaznych pogodowo dniach nastąpił kolejny zwrot akcji. Mamy wciąż kwiecień, więc dziwić to nie powinno. Ale nie ukrywam-pogodowa huśtawka zaczyna coraz bardziej mnie irytować. W każdym razie wczorajszego dnia potrzebowałam czegoś z pikantną nutą na lekkie rozgrzanie. W lodówce znalazłam jak zwykłe kurczaka-wydaje mi się,że założyliśmy farmę kurzych piersi w naszej piwnicy, stąd te stałe dostawy. W każdym razie nie miałam ochoty na tradycyjne kotlety, stąd też pomysł na kurczaka w orientalnym sosie. Miód, sos sojowy, czosnek,chilli i tabasco. Parę prostych dodatków zamienia dobrze znanego kuraka na coś o ciekawym smaku. Kolejnym plusem jest fakt, że robi się to danie w parę chwil. Do tego porcja aromatycznego ryżu Basmati i obiad gotowy. Pałeczki w dłoń, słodko ostry kurczak nadchodzi.
Składniki:
Sos:
Sos sojowy-4 łyżki
Tabasco-2 łyżeczki
Chilli-dwie szczypty
Miód-duża łyżka
Cukier-łyżka
Czosnek-3 ząbki
Skrobia kukurydziana-łyżeczka
Woda-3/4 szklanki
 Reszta składników:
Pierś z kury podwójna
Oliwa-łyżka
Skrobia kukurydziana-Łyżka
Sól, pieprz

 Miażdżę czosnek. Do garnuszka wlewam wodę, dodaję wszystkie składniki sosu-poza skrobią gotuję całość przez przez około 5 minut, dodaję skrobię, gotuję przez minutę.. Zdejmuję z ognia.
Pierś z kury myję, osuszam, kroję w kostkę, delikatnie solę i posypuję świeżo mielonym pieprzem, przekładam do foliowego woreczka, wsypuję skrobię i porządnie potrząsam. Na rozgrzanej oliwie smażę kurczaka przez 8  minut, dodaję sos i podsmażam przez 4-5 minut.
Podaję z ryżem basmati.


44 komentarze:

  1. Mięso z miodem musi mieć ciekawy smak :) Kiedyś jadłyśmy żeberka w cynamonie i nie powiemy ale to było dobre połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię indyka z cynamonem, muszę spróbować żeberek :)00

      Usuń
  2. Mnie też pogoda zaczyna wkurzać (chociaż csii, teraz mam za oknem piękne słońce), byleby na weekend było ładnie i ciepło. :) Taki obiad zjadłabym niezależnie od tego, co dzieje się na dworze. :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pięknie pada, druga burza z rzędu-wprost rozkosznie :)

      Usuń
  3. bardzo dobre danie, brakuje tylko warzyw :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warzywa miałam na innym talerzyku-wedle uznania:)

      Usuń
  4. Mmm, takie obiadki to tygryski lubią :D Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. a masz może wersję wegetariańską ? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie :) głodna się zrobiłam, a dochodzi 22 :O

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowity kurczak! Fajne orientalne smaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsza zasada mojej kuchni - nie istnieje pojęcie 'za ostre'. Coś mi się zdaje, że niebawem wypróbuję ten przepis. Jak tylko odpocznę od kurczaka, bo ostatnio maltretuję go na parze z mozzarellą i suszonymi pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie narzekaj na pogodę, wreszcie zrobiło się jako tako :D Trzeba się cieszyć, bo jeszcze może być dużo gorzej :D A co do potrawy... Czosnek, chilli, tabasco i miód. Takich połączeń smakowych jeszcze nie próbowałam. Musi to być ciekawy miks. Rzadko mam okazję jadać tak zróżnicowane smaki razem, ale np. słodko- kwaśne potrawy mi smakują, mniemam, że podobnie byłoby z ostro-słodkimi, tym bardziej, że kurczaka lubię w każdej wersji :D Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może u Ciebie jest pięknie-u mnie leje od dwóch dni i mam non stop burze niestety:(

      Usuń
  10. Idealne połacznie smaków . Smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takiego kurczaka :))

    OdpowiedzUsuń
  12. moje smaki:) z ryżem pasuje idealnie.
    Przesyłam Ci trochę słońca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyda się-dziś okropnie leje u mnie i szaro jak zimą...

      Usuń
  13. Świetny ten Twój kurczak! I szybki, i zapewne pyszny, więc coś dla mnie!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. mniam, takiego kurczaka lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię klimaty słodko-ostre, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  16. oo.. chyba tak podanego kurczaka jeszcze nie jadłam, ale wygląda świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie na to mam ochotę! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Orientalny do tego ostro słodki pycha, moje smaki :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...