Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 25 kwietnia 2015

Ciasto z jabłkami w stylu wolnym

Uwielbiam oglądać programy kulinarne, bardzo mnie relaksują,wprawiają w dobry nastrój i oczywiście inspirują. Mam parę ulubionych, jednym z nich jest na pewno program pewnej uroczej blondynki z Nowej Zelandii, która promuje Kuchnię w stylu wolnym. Pani nie tylko przyrządza same smakołyki, ale i zabiera nas na małe wycieczki ku pięknej przyrodzie. A ta potrafi zaprzeć dech w piersiach. Tematem jednego z odcinków były jabłka, proste, swojskie jabłka. Oczywiście nie mogło wtedy zabraknąć jabłkowego ciasta. To pokazane w programie bardzo przypomina mi wypiek, który w moich okolicach nazywa się leniwiec, bo w zasadzie wiele pracy nie wymaga. Można szybko przygotować ciasto, wstawić do pieca, i w oczekiwaniu poddać słodkiemu lenistwu. Troszkę zamieniłam przepis, nie dodałam jabłek do całości, potraktowałam je jako nadzienie. Nie dodałam też cynamonu do całości ciasta, wolałam aby cynamonowa nutka znalazła się jedynie w jabłkach, zaś ciastu nadałam waniliowy smak. Przyznaję szczerze, to ciasto jest boskie. Delikatne, mięciutkie, aromatyczne. Jedyny minus-nie znika tak leniwie jak powstaje. Po kolejne dokładki domownicy pędzą sprintem.
Składniki:
4 duże jabłka-najlepiej użyć Szarej Renety
4  duże jajka
Mąka pszenna-1,5 szklanki
Olej roślinny-3/4 szklanki
Cukier-1/3 szklanki
Proszek do pieczenia-1,5 łyżeczki
Ekstrakt z wanilii-łyżeczka
Cynamon-1,5 łyżeczki
Skórka pomarańczowa-łyżka
Bułka tarta i olej do formy
Cukier puder do posypania
Jajka ubijam z cukrem na jasny krem. Dodaję olej i ekstrakt z wanilii.Mąkę przesiewam z proszkiem do pieczenia, łączę z masą jajeczną.
Jajka obieram i kroję w kostkę. Posypuję cynamonem, dodaję skórkę pomarańczową.
 Rozgrzewam piekarnik. Blachę do pieczenia polewam odrobiną oleju, wysypuję bułką tartą, wylewam 2/3 ciasta, wykładam jabłka i zakrywam resztą ciasta. Piekę ciasto przez 40 minut w 175 stopniach, po ostudzeniu posypuję cukrem pudrem.


52 komentarze:

  1. Programy kulinarne tak na mnie wpływają, że nawet jak jem wtedy nudną kanapkę to smakuje niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię ten program:) W ogóle od programów kulinarnych jestem uzalezniona:P a ciasto pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także lubię fajne programy kulinarne:)) Ciasto wygląda na mega pyszne:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie ciasta! Twoje prezentuje się znakomicie!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale poradziłaś sobie z tym przepisem. Podoba mi się Twoja interpretacja. Wspaniale wygląda to ciasto. A z jabłkami.. uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że jestem objedzona, bo bym zaraz musiała iść piec.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto z jabłkami super. A co do programów kulinarnych to podobnie jak Ty oglądam z głową pełną pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto z jabłkami super. A co do programów kulinarnych to podobnie jak Ty oglądam z głową pełną pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią obejrzałabym taki program kulinarny, preferujący "wolne" podejście do gotowania :D Uwielbiam wykorzystywać jabłka w kuchni i to do naprawdę najróżniejszych rzeczy. Placki z jabłkami lubię pod każdą postacią, niestety chyba aż za bardzo :D bo ciężko mi się im oprzeć. Szara reneta najlepiej się sprawdza do tego typu ciast. Mniam. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, szara reneta jest cudowna, niezbyt słodka, idealna do ciast;)

      Usuń
  10. Ciasto super! Jabłka wyglądają w nim świetnie i wydaje się takie lekkie... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pycha. Bardzo dobre na niedzielę. I sobotę. I poniedziałek:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prostota w kuchni prawie zawsze się opłaca ;-) Można kombinować, ale nie ma to jak pyszna, jednogarnkowa (tudzież jednomiskowa :D) klasyka!

    OdpowiedzUsuń
  13. O, to u nas taki placek nazywa się salceson :D Z jabłuszkami i gruszkami jest najlepszy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolę leniwca, chociaż salceson na słodko? Czemu nie :)

      Usuń
  14. Bardzo lubię jabłkowe wypieki, koniecznie z cynamonem jak u Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda smacznie i pewnie jak Twoi domownicy leciałabym sprintem po dokładkę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszności, zjadłabym bardzo chętnie

    OdpowiedzUsuń
  17. ach pyszne ciacho, nie ma jak placek jabłkami :-))

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam programy kulinarne, są fantastycznym źródłem inspiracji, co widać po Twoim przepisie :) Narobiłaś mi ochoty na jabłkowe ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Też bardzo lubię programy kulinarne, chociaż są takie na które nie mogę patrzyć,mimo, że prowadzący są ogólnie lubiani. Ciacho wszystkie, a wolny styl to to co lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, też niektórych programów nie mogę oglądać, z reguły lubię te mniej znane :)

      Usuń
  20. podobne ciasto pamiętam z dzieciństwa, gdy dojrzewały pierwsze jabłka, musiało być to ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastyczne! Uwielbiam ciasta z jabłkami, zwłaszcza gdy przygotowujemy je łatwo i przyjemnie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszne ciacho do kawy z jabłuszkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepadam za ciastami jabłkowymi, to musiało być cudownie mięciutkie :)
    A programy kulinarne też oglądam z wielką przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem za, za takimi jabłkowymi pysznościami !

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciasto + jabłka + cynamon, to musi smakować bosko! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Też uwielbiałam oglądać programy kulinarne. Piszę w czasie przeszłym, bo w moim telewizorze nie znikają z ekranu bajki :P Kto ma dzieci, zna ten ból! Uwielbiałam oglądać australijskiego Masterchefa. Tam nie było rywalizacji, tylko praca grupowa, wsparcie i masa przydatnych przepisów oraz porad, których się uczestnicy uczyli ;)
    Ja ostatnio też robiłam sporo ciast z jabłkami i ekspresowo znikały ;) Twoje też jest pychaaa ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. wszystko idealnie współgra - pycha :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...