Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 24 marca 2015

Zapiekana feta

Ostatnio wpadła mi w ręce kulinarna gazetka ukazująca greckie smaki. Cóż, musi być we mnie silna tęsknota za latem, bo wszystkie przepisy mogłabym zrobić natychmiast i zamienić dom na grecką tawernę. Jako,że akurat mogłam sobie pozwolić na spokojną dłuższą kolację postanowiłam spróbować zapiekanej fety w towarzystwie warzyw i oliwy. Zawsze zapiekałam fetę jako element zapiekanki, nigdy zaś jako główny składnik dania, byłam więc ciekawa efektu, a ten mnie bardzo pozytywnie zaskoczył. Feta staje się bardzo kremowa, delikatniejsza w smaku, świetnie komponuje się z dodatkiem papryki i pomidora. Charakteru dodaje chilli. Prosta i szybka przystawka, ciekawa kolacja, czy leniwe śniadanie-sami wybierzcie okazję. Mi ta feta wyjątkowo gra wieczorem, przyjemnie otula smakiem i aromatem, dla mnie to ostatnio wyjątkowo przyjemne zakończenie dnia. I Wy koniecznie spróbujcie.
Składniki :
Feta-2-3 grube plastry
Pomidor-połowa
Papryka czerwona-pół strąka
Chili-kawałek
Czerwona cebula
Bazylia suszona-szczypta
Pieprz świeżo mielony
Oliwa

Fetę układam na dnie naczynka do zapiekania. Następnie układam na niej plasterki czerwonej cebuli, pomidora i papryki. Całość oprószam suszoną bazylią i świeżo zmielonym pieprzem, polewam oliwą i zapiekam około 15 minut w 180 stopniach, Świetnie smakuje ze świeżą bagietką.

70 komentarzy:

  1. Pyszne połączeni. Chyba też tęsknie za latem, bo z przyjemnością bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O! to właśnie zjadłabym teraz na drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mi narobiłaś ochoty... już wiem, co będzie na dzisiejszą kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne greckie smaki! Zatęskniłam za latem! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytając ten przepis nasuwa mi się tylko jedno słowo "mniam"!

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś , co uwielbiam fetę w kazdym wydaniu, pycha:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł, wart wypróbowania :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pisałam tu już u Ciebie, że mam bzika na punkcie fety ostatnimi czasy, więc z pewnością spróbuję tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. również nie zapiekałam fety jako główny składnik, zawsze była dodatkiem, ale taki dodatek świetnie smakuje, więc kawałek fety z warzywami to już istna poezja...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować, mnie ten smak zaskoczył :)

      Usuń
  11. Długo nie mogłam przyzwyczaić się do fety, ale ostatnio wprost za nią szaleje... do szpinaku, na pizze, do lasagne, pierogów, dodaję ją wszędzie :P

    OdpowiedzUsuń
  12. suuuper pomysł! kocham fetę!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł, do tej pory fetę jadłam tylko ze szpinakiem i w sałatkach

    OdpowiedzUsuń
  14. oj niestety nie lubię fety :< za słona dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ależ apetycznie brzmi ten przepis, fantastico :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak podanej fety nie jadłam. Ale Twój przepis mnie zainteresował . Bardzo.... :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A to ciekawy pomysł na fetę . Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. A to ciekawy pomysł na fetę . Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda smakowicie :)
    Na pewno spróbuję.
    http://alices--blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. połączenie wspaniałe - chyba smakowało obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś też pamiętam wpadł mi w ręce magazyn kulinarny z obszernym artykułem na temat kuchni greckiej. Tak mnie zainspirował, że przez następne dwa miesiące odchodziło śródziemnomorskie gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te smaki potrafią zawrócić w głowie :)

      Usuń
  22. Świetna propozycja na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Choć fety nie jadamy to przepis bardzo apetyczny :) Widzimy diametralne zmiany na blogu, czyżby wiosenne porządki? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio ciągle sprzątam, tutaj też ;)

      Usuń
  24. A ja jeszcze nigdy nie jadłam fety, muszę spróbować, bo lubię greckie smaki :D

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawy pomysł :) Nie przepadam za fetą, ale wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawy pomysł :) Nie przepadam za fetą, ale wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajny pomysł, uwielbiam fetę;)

    OdpowiedzUsuń
  28. o proszę, pierwszy raz widzę taką zapiekankę :) Pyszna musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pierwszy raz słyszę i widzę taką zapiekankę. Dla mnie rewelacja :))

    OdpowiedzUsuń
  30. O takich pysznościach jeszcze nie słyszałam:)Widzę zmiany na blogu - duży plus :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajny sposób na zapiekanie fety, szybka i smaczna przekąska.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...