Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

czwartek, 26 marca 2015

Kremowy deser karmelowo-orzechowy

Zawsze byłam z tych co wolą konkretne desery. Jak deser to ciacho, najlepiej z dużą ilością czekolady. Wszystkie kremowe cuda i cudeńka nie kręciły mnie aż tak bardzo, bo to taki deserek dla bezzębnych maluszków. Aż do czasu. Ten deser to lekko budyniowy krem z wyraźnym orzechowym smakiem i subtelną karmelową nutą. Bardzo prosty i bardzo pyszny. Świetny na tę chwilę przed Wielkanocą kiedy czeka nas pieczenie ciast i nie mamy zbyt wiele ochoty na dodatkowe pieczenie. Przyznaję, miałam spory problem z oderwaniem się od łyżki, zupełnie jakbym przykleiła ją sobie solidną dawką kleju. Po ciężkim dniu nie ma nic lepszego niż porcja takiej kremowej pyszności. Uwaga, uzależnia. Orzechy, karmel i odrobina czekolady-z nią wszystko jest jeszcze lepsze prawda? Łyżeczki w dłoń.

Składniki:
Mleko-700 ml
Cukier-6 łyżek
Orzechy laskowe-3/4 szklanki
Mąka ziemniaczana- 2-3 łyżki
Ekstrakt waniliowy
Gorzka czekolada do dekoracji


Orzechy prażę na suchej patelni przez około dwie minuty. Usuwam skórkę i siekam. Pół litra mleka wlewam go garnuszka, dodaję 2 łyżki cukru, parę kropli ekstraktu z wanilii i orzechy, gotuję całość przez 5 minut, zdejmuję z ognia, teraz czas na karmel. Resztę cukru i 4 łyżki wody podgrzewam, nie mieszam, ewentualnie lekko potrząsam garnuszkiem z grubym dnem. Gdy karmel nabierze złotej barwy, zalewam go mlekiem z orzechami i gotuję aż karmel się rozpuści. W reszcie mleka rozpuszczam mąkę ziemniaczaną, dokładnie mieszam, dolewam do mleka -chwilę gotuję. Krem chłodzę, przed posypaniem posypuję gorzką czekoladą i odrobiną orzechów.

58 komentarzy:

  1. Fajne przepisy, przeczytałam kilka wstecz. Ten krem wyjątkowo kuszący i jak tu dbać o linię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fantastycznie, dla mnie raczej śniadanie, niż deser ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie za słodkie na śniadanie jednak:)

      Usuń
  3. mmm zjadłybyśmy teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie:) Idealne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Karmel i orzechy, czyli to co bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. My czasem wolimy lekkie kremy, budynie czy kisiele ale czasem to bez porządnego deseru z czekoladą i przeróżnymi dodatkami ani rusz :D Także Twoją propozycję z chęcią byśmy zjadły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rzadko mam ochotę na takie kremowe desery, ale zaczynam się coraz bardziej przekonywać :)

      Usuń
  7. Świetny deser. Z pewnością był pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. wow.. sam opis wywołał u mnie ślinotok... <3 pisze się na coś takiego! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Opisujesz tak lekko, krótko i tak apetycznie, że ślinka leci, kiedy się czyta. A co dopiero jakbym zjadła. Chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z taką ilością moich kochanych orzechów laskowych to musi być cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Deserek świetny. Po ciężkim dniu należy się taka chwila przyjemności! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie kremy <3 A ten opis- MNIAM ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. mmmmmmm pyszny, nie dość, że karmel to jeszcze orzechy, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Powiem szczerze, że też wolę konkretne desery :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Propozycja deseru bardzo kusząca i smaczna

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda cudownie :) Zjadłabym z wielka chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Orzechy i karmel to idealne połączenie - z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakoś Ci się nie dziwię, że nie mogłaś się oderwać od tego deseru :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda przepysznie :) Uwielbiam wszystko, co zawiera w sobie orzechy, a laskowe to jedne z moich ulubionych ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy deser :) Wygląda smakowicie! Lubię takie orzechowe cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam kremy i tego typu desery. Szczególnie, kiedy są domowej roboty. Przepysznie wygląda! ^^ Ja ostatnio zakochałam się w płatkach owsianych miksowanych z różnymi dodatkami.

    OdpowiedzUsuń
  22. Sama bym wciągła na poprawę humoru, taki deserek to można jeść i jeśc

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja zawsze lubiłam kremowe desery, a ten zapowiada się wyjątkowo pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...