Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 1 marca 2015

Jogurtowa panna cotta z matchą i kiwi

Dzisiejszy przepis sponsoruje moja ulubiona kuzynka i jej japońska przygoda. Pewnego dnia panna Zofia postanowiła postudiować w Japonii i z tego kraju pachnącego kwitnącą wiśnią przysłała mi w pewien zimowy i paskudny dzień uroczą przesyłkę. W środku co prawda nie znalazłam wiśni, acz matchę. Jej zielony kolor wprowadził wiosnę w moim domu. Szczerze przyznaję, że trochę czasu zajęło mi wymyślenie jakiegoś ciekawego sposobu na wykorzystanie prezentu. W końcu chwilowo się poddałam i po prostu proszek w kolorze Shreka rozpuściłam w wodzie i wypiłam. I wtedy mnie olśniło-zrobię jogurtowy deser. Lekka, orzeźwiająca panna cotta jogurtowa w obłędnym kolorze podkręconym dodatkiem kiwi. Taką jogurtową panna cottę można podać jako zdrowy deser, albo przygotować ją na obłędne śniadanie. W zasadzie ten przysmak robi się sam, więc wieczorem wystarczą 3 minuty by rano zacząć dzień w niezwykle smaczny i optymistyczny sposób. Zresztą nieważne-na deser czy na śniadanie-ważne,że chwile spędzone w towarzystwie jogurtowej panna cotty będą przepyszne.

Składniki:
Jogurt grecki -250 gramów
Matcha- łyżka
Miód-łyżka
Żelatyna-pół łyżeczki
Kiwi


 Do ciepłej wody dodaję matchę , następnie czas na żelatynę. Jogurt ucieram z miodem, dodaję do zielonej mieszanki i przekładam masę do naczynia docelowego-miseczka, słoiczek, kubek. Masę wkładam do lodówki, przed podaniem dekoruję kiwi. I gotowe.
Jeżeli nie macie matchy śmiało możecie żelatynę dodać do mocnego naparu zielonej-bezsmakowej herbaty-najlepiej liściastej.

65 komentarzy:

  1. Dobrze, że panna Zofia taki przepis odnalazła w Japonii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest mój-jej jest matcha ;)

      Usuń
  2. Właśnie tydzień temu zamówiłyśmy matchę specjalnie do zielonego ciasta jaki zamierzamy zrobić :D Taki deser też z chęcią sobie przyrządzimy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to czekam na zielone ciasto, będzie inspiracją ;)

      Usuń
    2. Będzie tort żaba :P Ale nie wiemy kiedy znajdziemy dość czasu, bo jest bardzo pracochłonny ;)

      Usuń
    3. Będę czekać cierpliwie ;)

      Usuń
  3. iście wiosenny deser :-) bardzo apetyczny :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smaczny deserek i pomysłowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do tej pory jadłam tylko zielone zupy, ale również chętnie skusiłabym się na taki deser;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda interesująco i na pewno jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wygląda, chetnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, czegoś takiego jeszcze nie próbowałam. Wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytając przepis nasuwa mi się jedno słowo: mniam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zjadłabym i na śniadanie i na deser :) Pięknie wygląda, optymistycznie i pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo oryginalnie, wspaniały pomysł na wykorzystanie japońskiego składnika:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy deser! Ciekawa historia z Japonią w tle! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. panna cotta zawsze mnie kojarzyła się z kolorem śmietankowym, ale właściwie dlaczego by nie mogła być zielona?:) pięknie i kusząco wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie biel to taki zimowy kolor, a jakoś tak słońce ostatnie natchnęło mnie wiosennie to i jest zielono ;)

      Usuń
  14. Zielona panna cotta wygląda imponująco :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam panna cottę - Twoja wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super deser
    Skad tylki wziac ta matche..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dobrych sklepach z herbatą-głównie internetowych ;)

      Usuń
  17. Dobrze wiedzieć, że jest coś takiego jak matcha... tzn. to jest coś naturalnego co barwi na zielono? ;)
    Ach... ja się już od dawna zabieram za panna cotte, mam zamiar zrobić kokosową :P mam nadzieję, że mi się uda w przyszłym tygodniu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest naturalna zielona herbata, tyle,że w proszku, całkowicie się rozpuszcza, nie tyle barwi, co nadaje smak :)

      Usuń
    2. Dzięki ;) już ciekawi mnie jej smak :)

      Usuń
    3. To bardzo intensywna zielona herbata :)

      Usuń
  18. Bardzo żałuję, że matchę ciężko kupić poza internetem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, też jej nie widziałam stacjonarnie.

      Usuń
  19. Pierwszę słyszę o czymś takim jak matcha, ale całość prezentuje się fenomenalnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matcha jest świetna i do picia i do różnych deserów ;)

      Usuń
  20. Nigdy takiego połączenia nie próbowałam, ale wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy takiego połączenia nie próbowałam, ale wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. jaki optymistyczny kolor! I dietetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Też mnie nachodzi na panna cotte :)) Twoja wersja super i te kolorki :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniała, pięknie zielona propozycja.
    Pozdrawiam

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  25. Ależ ma cudownie optymistyczny kolor! Nie można się w niej nie zakochać :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...