Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 3 marca 2015

Gorąca czekolada z chilli

Ciężki czas nastał przed moim pracowniczym wcieleniem. Jako, że siostra wyjechała przez 10 dni dzielę się na dwoje, w zasadzie na troje. Nie wiem, którą stopą zacząć odbierać telefony-bo oczywiście rąk mi braknie. Do tego kiedy pani siostra siedziała na miejscu bywały dni, że z nudów liczyłyśmy śrubki, pani siostry nie ma, a ja nie nadążam z wypisywaniem faktur i zamówień. Po takiej dawce stresów w ciągu dnia wieczorem szukam wyciszenia przy dobrym filmie/książce i koniecznie filiżance gorącej czekolady. Podczas moich świąt z racji ogromnego zaziębienia oglądałam bardzo dużo świątecznych programów kulinarnych. W jednych z nich niestrudzony Jamie Oliver zachęcał by zimową porą popijać gorącą czekoladę. Podał idealny jego zdaniem przepis i mnie zauroczył. Raz  w tygodniu szykuję słoik mieszanki do przygotowania czekoladowej rozkoszy. Potem tylko gorące mleko, parę chwil i filiżanka pełna przyjemności już gotowa. Polecam przygotować neutralną mieszankę, bez przypraw. Dzięki temu za każdym razem można wyczarować zupełnie inną czekoladę. W końcu jednego dnia mam ochotę na ostre chilli, drugiego na rozgrzewający imbir, trzeciego uwodzi aromat wanilii, a potem kusi mnie łagodna pomarańcza. Zanurzcie się ze mną w czekoladowym świecie.

Składniki:
Kakao -7 łyżek
Gorzka czekolada 70 % -100 gramów
Cukier puder-4 łyżki
Sól-łyżeczka
Skrobia kukurydziana- czubata łyżka
ulubione przyprawy-chilli, imbir, wanilia, cynamon, skórka pomarańczowa, cytrynowa
Mleko

Czekoladę trę na tarce, mieszam z kakao, cukrem pudrem, solą i skrobią kukurydzianą. Mieszankę przekładam do słoika. Można dodać od razu wybraną przyprawę, lub dodać ją podczas gotowania . Do gotującego się mleka-150 ml, dodajemy 3 czubate łyżki mieszanki i ewentualnie przyprawę. Chwilę gotujemy razem i przelewamy do filiżanki.

65 komentarzy:

  1. Super przepis! Zaraz sobie zrobię taką mieszankę:)) Czekolada jest boska<3

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie się zanurzam! ;) Czekolada to najlepszy lek na stres! :) W wersji z orientalnymi przyprawami - ekstra! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam lepszego leku na stres niż taka porcja czekolady :)

      Usuń
  3. jaki sper patent na gorącą czekoladę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W życiu bym nie wpadła na zrobienie własnej gorącej czekolady! Przepis leci do książki kucharskiej i jak najszybciej muszę go wypróbować :)

    http://dziennik-miedzymiastowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Popijając spokojnym wieczorem taką gorącą czekoladę można na pewno poczuć błogi stan :) Jedna z nas wolałaby z chilli a druga z wanilią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdecydowanie lubię wersję z chilli ;)

      Usuń
  6. Takiej jeszcze nie piłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super połączenie czekolady z chilli pycha

    OdpowiedzUsuń
  8. Super połączenie czekolady z chilli pycha

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna, fajna :)) Wersji z chilli jeszcze nie piłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie połączenia :) Musze taką koniecznie zrobić !

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak czekolada po ciężkim dniu musi być idealna, ale i na dobry początek dnia bym nią nie pogardziła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealna o każdej porze dnia ;)

      Usuń
  12. Bajka <3 Myślę, że filiżanka czekolady czeka jeszcze na mnie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm coś cudownego, nigdy nie dawałam skrobi, ale myslę, że świetnie zagęści czekoladkę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się lubi-jak ja, taką gęstą to naprawdę warto dodać :)

      Usuń
  14. musi być obłędne, ależ ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. przyprawy dodałabym bezpośrednio do kubka, bo wtedy można za każdym razem mieć inny smak;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Iść do kuchni o tej porze? Iść chyba...:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba sobie taką czekoladkę dzisiaj zafunduję, bo pogoda nie rozpieszcza.
    A skoro Ty masz taki dar przyciągania klientów i zamówień, to Ci się premia należy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomnę o tym szefowi, dla lepszego efektu przemowę połączę z degustacją czekolady :)

      Usuń
  18. Super! Na pewno ją dziś przygotuję. Bardzo lubię takie gorące napoje :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. trzymam kciuki żebyś nie zwariowała tam w tej pracy :)
    A taka gorąca czekolada na wieczór.. ulala.. idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniała! Uwielbiam to połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne połączenie, robię podobną czekoladę. Jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie byłam szaleńczo zakochana w czekoladzie, ale od momentu poznania brownie to się zmieniło. Połączenie czekolady z chilli moja mama uważa za idealne!

    OdpowiedzUsuń
  23. Z chili jeszcze nie piłam ,ale podoba mi się ten pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  24. Hahaha, siostra wiedziała kiedy wyjechać:) Jamie ma dobre pomysł, ten jest jednym z lepszych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze ma takie pomysły, dobrze,że jest Jamie ;)

      Usuń
  25. Czekolada i chili to doskonałe połączenie. Jadłam taka czekoladę ale spróbuję zrobić do picia. Oj, to musi rozgrzewać :) i smakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I rozgrzewa i pysznie smakuje :)

      Usuń
  26. Nigdy nie próbowałam czekolady z chilli i nie wiem dlaczego to połączenie mi się nie widzi :P Ale wizualnie wygląda przepysznie :):)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie próbowałam czekolady z chilli i nie wiem dlaczego to połączenie mi się nie widzi :P Ale wizualnie wygląda przepysznie :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to taka trochę ostrzejsza czekolada, pyszna :)

      Usuń
  28. słodko-ostra przyjemność :) coś wspaniałego :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Na poprawę nastroju idealna filiżanka czekolady mniam

    OdpowiedzUsuń
  30. na taki dzień jak dziś- wspaniała!:)

    OdpowiedzUsuń
  31. To ja poproszę filiżaneczkę z chilli - to zdecydowanie moje ukochane połączenie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...