Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 16 marca 2015

Ananasowo-kokosowo z kleksem czekolady

Pieczenie ciast to dla mnie świetny relaks. Zamykam się w kuchni, puszczam ulubioną muzykę, mieszam, kroję, dodaję i piekę. Po męczącym tygodniu nagrodą dla mnie jest zamknięcie się w kuchni, odcięcie do wszystkiego-oczywiście nie od muzyki, która musi wtedy mi grać i zajęcie kuchennymi sprawami. Ciasta są moją słabością, lubię je piec, lubię znajdować nowe smaki i łączyć w całość. Tym razem zrodziła się we mnie tęsknota za latem. Poprzedni weekend był cudowny-ciepły i słoneczny. Tymczasem ledwie 7 dni później znów rządziła późno zimowa nadmorska aura, czyli wietrznie, czyli chłodno, czyli szaro. Potrzebowałam czegoś z nutką wakacji, egzotyki, słońca. Ale jak to zrobić nie mając pod ręką pełnych słońca owoców? Ananas, puszka ananasa starczy by stworzyć namiastkę rajskiego klimatu. Do tego szczypta kokosa i kropelka czekolady. Mój szybki przepis na odrobinę wakacji zimą. Ciasto jest miękkie, niezbyt słodkie, kusi kokosowym aromatem i słodyczą ananasa. Bardzo je polecam bo naprawdę na moment przenosi w jakąś słoneczną krainę. Taki bilet do raju.
                                                           

 Składniki:
  Masło-125 gramów plus  łyżka
                                                         Mąka pszenna- 300 gramów
5 jajek

Śmietana 18 %-mały kubeczek
Cukier - 4 łyżki
Ananas-puszka
Czekolada min. 60% kakao-tabliczka
Mleko-2 łyżki
Wiórki kokosowe-5 łyżek
Proszek do pieczenia-1,5 łyżeczki
Ekstrakt z wanilii-parę kropel
Masło i bułka tarta do formy


 Wiórki kokosowe prażę na suche patelni przez minutę. Ananasy kroję w  kostkę-trzy plastry zostawiam na wierzch. Masło ucieram z cukrem na jasny krem, następnie pojedynczo wbijam jajka i ubijamy aż wszystko się połączy.Do masy maślano-jajecznej dodaję mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i ekstraktem z wanilii. Teraz czas na dodatek śmietany, i syropu ananasowego-wlewam go tyle ile zmieści się w kubeczku po śmietanie. Dokładnie mieszam całość. Jako ostatnie dodaję wiórki i kawałki ananasa. Ciasto wylewam do tortownicy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą, piekę je przez mniej więcej 45 - 50 minut w 175 stopniach. Zostawiam do przestudzenia.


Teraz czas na polewę. W rondelku roztapiam czekoladę, dodaję mleko i masło-mieszam i ciepłą czekoladą polewam ciasto. Na wierzchu układam pozostałe plastry ananasa przekrojone na pół.


56 komentarzy:

  1. Jakie rajskie pyszności! :) Dobrego początku tygodnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetyczniei optymistycznie, chętnie zjadłabym kawałeczek:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenie smakowe dla mnie idealne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszelkie ciasta też są naszą słabością :) Chętnie byśmy kawałek spróbowały aczkolwiek nie lubimy ananasów z puszki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wolę świeży, ale czasem nawet szybkie ciasto trzeba zrobić jeszcze szybciej, a z ananasem trochę zabawy jest ;)

      Usuń
    2. Jak ktoś przepada za ananasem to czasem może się poratować takim z puszki ;) My byśmy wolały na górę włożyć kiwi albo mango :)

      Usuń
    3. Nie mogę za bardzo jeść kiwi bo ma alergię i plasterek raz na pół roku co najwyżej, a ananas to ulubiony owoc mego brata, więc ciasto piekłam trochę pod niego na lepszy humor po kolokwium :)

      Usuń
  5. Dobrze znam to uczucie towarzyszące podczas pieczenia ;)
    A ciasto bajeczne, ananas, kokos, czekolada... Moje ulubione smaki!

    http://poranny-talerz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo ludzi lubi takie smaki-to super :)

      Usuń
  6. Moje ulubione smaki, oj poproszę taki malutki kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto odpowiada mi smakowo. Idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm uwielbiam to połączenie ananasa z kokosem, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda obłędnie, sam tytuł wywołał u mnie ślinotok :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wnętrze prezentuje się wspaniale :):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na taki rajski wypiek mam teraz ochotę! Wystawię buźkę do słoneczka i będę udawać, że jestem na urlopie!

    OdpowiedzUsuń
  12. To moje smaki. Mniam, mniam. Chętnie odkroiłabym sobie kawałek do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dokładni! Bilet do raju :)

    OdpowiedzUsuń
  14. również ulega relaksowi podczas pichcenia <3 także wirtualna piątka! :)
    Aleś ciacho wymyśliła... bomba <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Kokos i ananas zdecydowanie kojarzą się z latem i odpoczynkiem. Miły akcent w ponury dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  16. kawałek tropików poproszę:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kokos i ananas to jedno z moich ulubionych połąvczeń:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmmm, no takie ciasto to jest coś :) Zjadłabym z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Również uwielbiam piec ciasta, tylko w wersji bezglutenowej.
    Każdy przepis jest do przerobienia, a Twój brzmi zachęcającą, połączenie kokosu i ananasa mmmmmm.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. A do tego jakiś drink z parasolką ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszne ,mnie relaksuje już sama konsumpcja.

    OdpowiedzUsuń
  22. ananas i kokos - smaki wakacji w tropikach;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ananas i kokos to doskonałe zestawienia, pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przy jedzeniu takiego ciasta można się myślami przenieść na egzotyczne wyspy, gdzie ciepło, słońce, a sok z owoców spływa po brodzie... Ach, rozmarzyłam się :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Boskie ciasto, uwielbiam z ananasem :)

    OdpowiedzUsuń
  26. MOje smaki, oj moje :) Ciasto idealne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...