Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 3 lutego 2015

Pomidorowy przekładaniec.

Naszła mnie ostatnio ochota na śniadanie na ciepło, ale nie w formie owsianki czy innej kaszy. Zachęcona oczywistym sukcesem piłkarzy ręcznych postawiłam na sprawdzone biało-czerwone barwy. Mogłabym powiedzieć, że z tego też powodu pominęłam oczywisty składnik zestawienia-pomidor-mozzarella-bazylia. Nie byłaby to prawda, moja bazylia postanowiła po prostu zakończyć żywot i nie podzieliła się ostatnim listkiem. Cóż, zamiast bazylii wybrałam więc mniej oczywisty miks rozmarynu i szczypty zmiażdżonego czosnku. Bazylia powinna się wstydzić, połączenie wyszło tak ciekawe, że długo nie spojrzę w jej stronę- przynajmniej w tej kombinacji. Tak mi zasmakowało owe połączenie, że zajadałam się nim i na śniadanie i na kolację. Bajecznie proste,a  bajecznie pyszne. I jak niewiele potrzeba by dobrze zacząć-zakończyć* dzień.
*-niepotrzebne skreślić.
Składniki:
Pomidor-duży  i twardy
Mozzarella-kulka
Oliwa-łyżka
Rozmryn-łyżeczka świeżych bądź suszonych igiełek
Czosnek-jeden zmiażdżony ząbek
Do podania razowe pieczywo
Pomidora myję, kroję na trzy części. Oliwę mieszam z czosnkiem i rozmarynem, mieszanką smaruję kawałki pomidora i piekę je w piekarniku przez 20 minut. Mozzarellę kroję na plastry, przekładam nimi plastry pomidora formując wieżę. Całość zapiekam aż mozzarella się rozpuści, przekładam na talerz i gotowe. Idealnie smakuje w razowym chlebem na zakwasie.



40 komentarzy:

  1. Też mam ochotę na coś tak pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta rozpływająca się mozzarella powoduje u nas napad ślinotoku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A niech bazylia ma za swoje, paskuda jedna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie śniadania też lubię:) Proste, szybkie, ciepłe i smaczne:)) Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie- śniadanie idealne! Narobiłaś mi ochoty, a w domu ani jednego pomidora, ani kawałka mozzarelli. Za to mam bazylię :-D Ironia losu ;O)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie śniadanie ? Świetny wybór. Też bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm coś pysznego, uwielbiam takie smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bombowe śniadanko, ja głównie śniadanie teraz (w ferie) jem na słodko a tutaj takie pysze no i zdrowe mniam ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. często jem na słodko, więc taka odmiana miła ;)

      Usuń
  9. mniam.... kocham takie pomidorowe śniadania!

    OdpowiedzUsuń
  10. jakby caprese zapiekana w piekarniku;) pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, wersja na zimę letniej sałatki;)

      Usuń
  11. Mniam, wspaniałe śniadanie, moja bazylia tez za chwilkę skończy żywot, zostały jej dosłownie dwa listki:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te bazylie jakieś takie mało współpracujące są ;)

      Usuń
  12. Drobiazgi są bardzo ważne, a takie śniadanie to ho, ho!

    OdpowiedzUsuń
  13. To dopiero pyszne śniadanie, świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam połączenie pomidorów i mozarelli, a jak jeszcze dodać do tego czosnek, musi być obłędne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym czosnek dodała do wszystkiego chyba ;)

      Usuń
  15. Uwielbiam pomidory. Pyszne śniadanko!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow! Kocham takie śniadanka :) dziękuje za pomyśl i z pewnością wykorzystam Go lada dzien :) wyglada pysznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda smakowicie :) Bardzo lubię połączenie pomidorów z mozzarellą :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne śniadanie kibica :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...