Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 9 stycznia 2015

Surówka z selera

W ostatnich dniach w ogóle nie mam czasu, ciągle gdzieś pędzę, ciągle coś załatwiam,a  i po pracy.... Zaraz, zaraz, jakie po pracy? Mam wrażenie, że przez coroczny spis powszechny nie wychodzę z pracy tylko liczę i liczę. Moja kulinarna aktywność w ostatnich dniach jakby przygasła. Wczoraj jednak odkryłam, że nie mam surówki do obiadu, i z radością postanowiłam postać nad tarką, zetrzeć seler, dodać parę składników i w parę chwil potem cieszyć się pyszną i zdrową surówką. Zimą nie ma nic lepszego niż solidna porcja zdrowej "jarzynki" do obiadu.
A potem rodacy aż chcą iść do pracy.


Składniki:
Seler- jeden duży
Jabłko-duże, albo dwa małe
Garść suszonej żurawiny
Jogurt naturalny - 3 łyżki
Majonez- 2 łyżki
Sól,pieprz

Żurawinę namaczam we wrzątku. Seler obieram, myję i ścieram na tarce razem z obranymi jabłkami. Dodaję żurawinę. W miseczce mieszam jogurt, majonez i przyprawy. Sosem polewam surówkę, dokładnie mieszam i zostawiam na pół godziny w lodówce. I gotowe.

35 komentarzy:

  1. Uwielbiam taką surówkę :) Jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moc witamin na zimę rzekłabym bomba witaminowo sałatkowa :-) pycha

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam identyczny przepis na taką sałatkę, wspaniała porcja zdrowia, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubimy seler ale przeważnie gotujemy go na parze :) Raczej nie jemy go na surowo, więc tym bardziej wypróbujemy Twoją sałatkę, ale bez majonezu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bez majonezu nie smakuje. A duszonego nie jadłam, spróbuję :)

      Usuń
  5. Pdobną jadłam u kuzynki i zakochałam się w jej smaku. Uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha! Idealna po świątecznych szaleństwach i kaloriach! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, idealna po tym wszystkim co się działo na stole :)

      Usuń
  7. smaczna sałatka selerowa :) ja lubię sałatkę z selerem naciowym i ryżem makaronowym :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to musi być pyszna sałatka;)

      Usuń
  8. Nie wiem czy taką jadłam, ale myślę, że smakuje świetnie :) Same dobre składniki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznaaaa. Właśnie takie surówki lubię najbardziej, gdzie jest kilka składników o różnych smakach, które się ze sobą łączą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie surówki najbardziej :)

      Usuń
  10. mniam! kocham tą surówkę!

    PS. Chciałabym Serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w moim czekoladowym konkursie! Więcej szczególów na moim blogu !

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ją lubię, moja mama taką robi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja powoli oswajam selera, ale ostatnio mój tato ciągle surówkę z selera zajada.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...