Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 26 stycznia 2015

Niemiecka sałatka z mortadelą.

Bardzo lubię oglądać moją imienniczkę-Magdę Gessler podczas jej kuchennych rewolucji. Parę razy spotkałam się w tym programie z sałatką z mortadelą. Bardzo mnie  ona zaintrygowała- no bo jak to, słynna Magda G. proponuje mordatelę, której sława jest dość wątpliwa, a jak weźmie się pierwszą lepszą można się srogo zawieść na smaku. Z dzieciństwa pamiętam oszukane schabowe, które czasem serwowała nam mama, właśnie ich składnikiem była mortadela. Jako, że bardzo dawno nie jadłam tej wędliny postanowiłam spróbować tej sałatki. Długo szukałam idealnej mortadeli, jedną musiałam wyrzucić-jej smak budził moje wątpliwości, zaczęłam się zastanawiać czy dodano do jej produkcji choć mięsny aromat? Trudno, idę dalej. Szukałam ideału i znalazłam. Mając dobrą mortadelę i parę dodatkowych składników można zacząć pracę. Parę chwil i pyszna sałatka gotowa. Świetnie sprawdzi się na śniadanie, kolację, imprezę. Aż nie chce się wierzyć, że taki efekt zapewnia mortadela i parę warzyw. Kto nie jadł niech koniecznie spróbuje. Dwie Magdy G. nie mogą się mylić.
Składniki:
Mortadela -35 gramów
Pomidory-2 sztuki
Średnia cebulka
Pęczek szczypiorku
Pęczek pietruszki
Ząbek czosnku
Sos:
Musztarda-4 łyżki
Oliwa-2 łyżki
Sok z cytryny-2 łyżki
Sól,pieprz

Mortadelę-najlepiej kupić już pokrojoną w plastry, kroję wzdłóż na cienkie paski.  Drobno kroję pomidory,cebulkę i czosnek. Siekam pietruszkę i szczypiorek, wszystkie składniki łączę z sobą.
Teraz czas na sos- mieszam z sobą musztardę, oliwę, sok z cytryny, sól i pieprz, sosem polewam sałatkę i wkładam najlepiej na godzinę do lodówki by smaki się przegryzły. Podaję z pieczywem.



57 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis! Choć nigdy mortadeli nie próbowałam, to taką sałatkę z chęcią bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze to my chyba nigdy nie jadłyśmy takiej typowej mortadeli.. Jakoś nie możemy sobie przypomnieć tego smaku ;) Ale wszystko co z warzywami czy w sałatce z chęcią spróbowałybyśmy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mortadela smakuje hmm jak mortadela, taka zmielona wędlina. Na co dzień nie jadam, ale skusiła mnie ta sałatka ;)

      Usuń
  3. Takiej sałatki nigdy nie jadłam, mortadelę kiedyś moja mama robiła jak kotlety w panierce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie moja mama tak samo, dobre to było ;)

      Usuń
  4. mortadele pamietam jako ulubiona "kiełbaske" na kanapke za dzieciaka:) ta salatka pewnie skradla by mi serducho:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dzieciństwie była fajna, bo jak parówka-łatwo się jadło i syciła :)

      Usuń
  5. to prawda, mortadela musi być dobra, wtedy jest pyszna, sałatka wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa jestem tej sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale trafiłaś - akurat skończyłam robić sałatkę :) Co prawda bez mortadeli, ale może i na nią kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Salatka przepyszna - tylko fakt trzeba znalesc dobren jakosci mortadele ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa sałatka. Z mortadelą jest niestety tak jak z parówkami, żeby znaleźć dobre i faktycznie zrobione z mięsa trzeba trochę poszukać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba trochę poszukać to fakt;)

      Usuń
  10. wydaje mi się, że chodzi o włoską wędlinę mortadelę, to zupełnie co innego niż nasza mortadela. Taka wędlina to zupełnie inna bajka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak się kupi taką naprawdę dobrą włoską to zupełnie co innego :) Ja szukałam aż znalazłam;)

      Usuń
  11. Dobra,m włoska mortadela i taki zestaw składników jak najbardziej do mnie przemawiają :) Będę musiała kiedyś spróbować, bo dwie Magdy nie mogą się mylić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że się nie mylimy, i sałatka zasmakuje:)

      Usuń
  12. Bardzo fajna sałatka, jeszcze jej nie robiłam. Jak zachwalasz to trzeba zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takiej jeszcze nie jadłam, ale zapowiada się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sałatka wygląda bardzo apetycznie i chętnie bym ją zjadła:)) Za Magdą G. nie przepadam i bardziej Twoja wersja sałatki zaprezentowana na blogu do mnie przemawia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją lubię za przepisy-naprawdę bywają ciekawe, jak tak sałatka. Smak zaskakuje ;)

      Usuń
  15. ciekawy pomysł na sałatkę... w dzieciństwie lubiłam mortadelę:)

    OdpowiedzUsuń
  16. No sałatka bardzo ciekawa, połączenie mortadeli i warzyw, spodobało mi się.

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę wypróbować na swoim podniebieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny pomysł najbardziej podoba mi się brak majonezu. Przez to sałatka jest znacznie lżejsza. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezbyt lubię majonez w sałatce, więc tutaj się cieszyłam,że go nie ma;)

      Usuń
  19. Jadłam sałatkę z mortadelą będąc niedawno w Strasburgu, też się dziwiłam, ale była naprawdę smaczna :) Twoja jest bardzo podobna do tamtej, więc wiem, że by mi smakowała :) Czasem warto zaryzykować :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam parę obaw w stosunku do tej sałatki, ale prysły z pierwszym kęsem, naprawdę pyszna:)

      Usuń
  20. Mortadela nie należy do moich ulubionych wędlin, ale w takiej sałatce z chęcią bym spróbowała. Wyglada bardzo zachęcająco i apetycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie jadam jej częściej niż raz na rok, ale w takiej formie to zupełnie inna wędlina;0

      Usuń
  21. Nigdy bym nie wpadła na to by dorzucić mortadele do sałatki. Musze koniecznie wypróbować takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie jadłam mortadeli. Więc nie znam jej smaku a jakoś dziwnie jestem do niej uprzedzona. Nie wiem czy mogłabym tak zjeść sałatkę wiedząc co zawiera :)
    Sałatka smacznie wygląda, ale ja zastąpiłabym tę mortadelę inna wędliną. Niestety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy kupić dobrą włoską, to zupełnie co innego niż w naszych sklepach mięsnych sprzedawanych po 10 złotych ;)

      Usuń
  23. Sałatki z wędliną mnie nie przekonują, ale ta wygląda na smaczną:)
    http://zycienienabogato.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Kompletnie zapomniałam o tych kotletach z mortadeli - u mnie robiło się ją w cieście, pycha:) Lubię sałatki z wędliną więc i ta pewnie by mi zasmakowała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś muszę wrócić do tych kotletów :)

      Usuń
  25. Oj tak ja lubię tę wędlinę, ale taką naprawdę dobrej jakości :) Przypomniałaś mi o pysznym obiadku z jej udziałem :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Musze poszukać porządnej mortadeli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywa ciężko, ale warto szukać bo dobra mortadela jest pyszna :)

      Usuń
  27. Wygląda apetycznie! Chętnie poczęstowałabym się! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawy pomysł - mortadela w sałatce. Koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Mortadela w wielu krajach ma zdecydowanie lepszą prasę niż w Polsce. Włosi kochają swoją mortadelę, Niemcy również. My się wstydzimy. Parówek jakoś się nie wstydzimy a mortadeli i owszem. Mielonej "piersi z kurczaka" nie, a mortadeli i owszem. Ja również mam wspomnienia ze "schabowymi" z naszej bohaterki w tle, a jako że babcia z poznańskiego pochodziła, to i sałatkę wspominam. Tylki, że wydawało mi się, iż powinna ona być z majonezem. Może tak robiła babcia? a może to jakiś regionalizm? a może to był taki sosik jak w przepisie, a ja zrobiłam z niego majonez?
    Kasia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...