Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 13 stycznia 2015

Karkówka w towarzystwie musztardy

W takie zimowe dni lubię po powrocie  z pracy zjeść coś solidniejszego niż lekką sałatkę na obiad. W taki zimowy czas świetnie sprawdzają się pieczone kotlety z karkówki zamarynowane z musztardowej marynacie. Dodają energii, rozgrzewają i pozwalają szybko wypełnić pozostałe domowe obowiązki bez marudzenia. Nie wiem co tak na mnie wpływa, czy to musztarda, mięso, aromatyczny sos ? A może wszystko na raz? W każdym razie uwielbiam takie zimowe kotlety. Taki obiad to solidna dawka pozytywnej energii. Do tego na plus zaliczmy to, że  śmiało można je zamarynować rano, a po pracy po prostu upiec. Nie znam lepszego pomysłu na szybki i pyszny obiad w zabiegany mroźny i jakże wietrzny dzień w środku tygodnia. Karkówka w musztardowej odsłonie. Komu widelec?

Składniki na 5 porcji:
Kotlety z karkówki- 5 sztuk
Cebula-3 sztuki
Musztarda miodowa- 3 duże łyżki
Czosnek- 2 ząbki
Olej- 1 łyżka
Sól
Świeżo mielony pieprz
Do podania puree,surówka z kapusty i marchewki

Zaczynam od przygotowania marynaty. Czosnek przeciskam przez praskę,dodaję musztardę, olej, sól i pieprz. Dokładnie mieszam.
Kotlety opłukuję, wycieram do sucha, lekko rozbijam. Smaruję je marynatą, układam w naczyniu do zapiekania, obkładam cebulą pokrojoną w piórka. Zostawiam na pół godziny po czym piekę 35-40 minut w 175 stopniach.  Podaję z ulubionymi dodatkami, u mnie puree, i surówką z kapusty oraz koniecznie z sosem jaki powstał podczas pieczenia.



46 komentarzy:

  1. Leno! Ty się zlituj, błagam! Najpierw sernik, teraz karkówka z musztardą. Serca nie masz... :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna karkóweczka, fajnie wygląda a musztarda super pasuje do mięs :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musztarda świetnie pasuje chyba do każdego rodzaju mięsa :)

      Usuń
  3. Nie pamiętamy kiedy karkówka ostatni raz gościła u nas w domu... Pewnie to dlatego, że nasza mama dzięki nam przestawiła się na bardziej wegetariańskie jedzenie (biedny tata) :P Ale babcia na każde rodzinne święto robi taką karkówkę w pomidorach i pieczarkach, czasem na kawałek się skusimy, więc i Twoją propozycję z chęcią byśmy chociaż troszkę spróbowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasem lubię nie jeść mięsa, mam takie tygodnie, że prawie nie jem. Ale potem jak mnie najdzie to jem po 3 razy dziennie coś mięsnego :) Dobra karkówka nie jest zła. A taka w pomidorach? Musi być pyszna :)

      Usuń
  4. Pysznie zamarynowane mięso, smakowałoby mi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowicie wygląda ta karkówka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że ostatnio karkówka na czasie :) Pyszny przepis, warto czasem się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to takie idealne mięso na zimową porę ;)

      Usuń
  7. A ja właśnie ostatnio preferuję lekkie sałatki :) więc ten przepis zostawiam sobie na później :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Musi być mega :) uwielbiam mięso połączone z musztardą! Wyprobuje na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam karkówkę z ketchupem i była pycha, więc z musztardą też chętnie spróbuję, a co!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ketchupem nie robiłam, muszę zrobić :)

      Usuń
  10. nie przepadam za karkówką, ale tak ją opisałaś, że aż mi ślinka pociekła ;-))

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszny, treściwy posiłek! Poproszę widelec ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Towarzystwo pyszne uwielbiam takie smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam karkówke i musztardę także połączenie dla mnie idealne

    OdpowiedzUsuń
  14. Musztarda to fantastyczne towarzystwo dla karkówki! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Prawdziwy zimowy obiad! Karkóweczka taka soczysta i pyszna, że czuję jej zapach prze monitor;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super przepis, niedługo to zrobię. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak pozwolisz wypróbuję przepis, bo od jakiegoś czasu chodzi za mną karkówka, a nie miałam pomysłu na to jak ją przyrządzić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj śmiało, mam nadzieję,że będzie smakować :)

      Usuń
  18. Super przepis :) Zapisuję i na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Taka karkóweczka jest pyszna, solidny obiadek, takie lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  20. To całe towarzystwo chętnie bym zobaczyła teraz u się na kolacyjnym stole:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna propozycja. Na takie chłodne i szare dni idealna!

    OdpowiedzUsuń
  22. karkówka dobrze przyrządzone nie ma sobie równych!
    Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda przepysznie, ale tylko sobie popatrzę... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Smakowała bardzo dobrze, niestety dałem za dużo mięsa przez co musiałem dużo przewracać i dłużej piec, ale było ekstra :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...