Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 23 stycznia 2015

Dwukolorowa babka z cynamonem

Ostatnio wracając z pracy zamarzyłam o zapachu domowego ciasta, o kawałku słodkości, filiżance dobrej herbaty i miłej chwili z książką. Kiedy myślę o szybkim codziennym cieście od razu mam skojarzenie z moją kuzynką. Skończyła technikum gastronomiczne, a potem ni stąd ni zowąd poszła na politechnikę. Gotowania nie lubi, co innego pieczenie. Ale i tak gustuje w przepisach prostych, szybkich i bezproblemowych. Tym ciastem ugościła mnie podczas ostatniej wizyty. Trochę byłam rozczarowana pierwszym wrażeniem. Jadę ponad 400 km i dostaję zwykłą babkę? Rozczarowanie zmieniło się w zachwyt po pierwszym kęsie. Rozkosznie miękka, wilgotna dzięki maślance, bardzo aromatyczna dzięki mieszance wanilii i cynamonu, niezbyt słodka, mistrzowska. Mając ją w pamięci postanowiłam upiec taką samą w pewien styczniowy dzień. Od siebie dodałam wanilię do białej części, a margarynę zamieniłam masłem i babka wydała mi się jeszcze bardziej delikatna. Teraz tylko pyszna herbata Clipper, na przykład zielona z echinaceą o bardzo delikatnym smaku, dobra książka i przepis na idealny mroźny wieczór gotowy.
Składniki:
Mąka pszenna -300 gramów
Masło-150 gramów
3 jajka
Maślanka-200 ml
Cukier - 85 gramów
Proszek do pieczenia - łyżka
Cynamon- łyżka
Laska wanilii
Kakao-2 łyżki
Cukier  puder
Do formy- masło i kasza manna
Wszystkie składniki to przygotowania babki powinny mieć temperaturę pokojową, więc na pół godziny przed pieczeniem wyjmuję je z lodówki. Masło ucieram z cukrem do białości, następnie dodaję jajka, po jednym i delikatnie całość ucieram. Teraz czas na dodanie maślanki.


Gdy masa jajeczno-maślana połączy się z maślanką dodaję mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Masę dzielę na dwie nierówne części, do jednej dodaję ziarenka z jednej wanilii, do drugiej kakao i cynamon. Formę na babkę smaruję masłem, wysypuję bułką. Najpierw wylewam masę waniliową, a na nią cynamonową. Ciasto piekę 40 minut w 180 stopniach. Przed podaniem posypuję cukrem pudrem.

59 komentarzy:

  1. Świetna babka;)) Moja mama robiła kiedyś takie podobne ciasto dwukolorowe i było przepyszne:) Twoje wygląda bardzo smacznie, aż zamarzyła mi się kawka z kawałeczkiem takiej babki;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :)

      Usuń
  2. Fantastyczna! Pięknie wyrosła! I do tego te dwa kolory! Do kawki super ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie babki delikatne i puszyste. Pycha wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna babeczka :-) do tego pyszna herbatka i pełnia szczęścia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś zawsze tak wychodzi, że podobne babki jemy tylko w czasie Wielkanocnych świąt. A teraz narobiłaś nam na nią ogromnej ochoty! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na Wielkanoc tradycyjnie drożdżowa, a to taka codzienna :)

      Usuń
  6. Witaj. O jaka piękna! Wygląda świetnie. No i dwukolorowa. Pyszna musiała być. Uwielbiam aromat cynamonu. Cynamonowej babki nie miałam okazji spróbować nigdy. A już na pewno nie tak ładnej. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale Ci wyszła:) Wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda przepysznie ;) Uwielbiam ciasta tego rodzaju.

    OdpowiedzUsuń
  9. marzy mi się taka babka, o wilgotnym, mięciutkim cieście, nie za słodka - zapisuje przepis) dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam babki, takie mokre mm :-) pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam, uwielbiam takie proste, szybkie, domowe wypieki:) nie lubię takich wymyslnych, przekładanych ciast, babka wygląda pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też najbardziej lubię takie proste i szybkie wypieki :)
      Dziękuję :)

      Usuń
  12. Uwielbiam babki, a jak jeszcze jest cynamon to już w ogóle rewelacja :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cynamon zdecydowanie podnosi walory babki :)

      Usuń
  13. Niby zwykła babka, a potrafi zaskoczyć :)
    Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Wygląda przepysznie :) Uwielbiam ciasta tego rodzaju :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda przepysznie :) Uwielbiam ciasta tego rodzaju :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Często robiła takie ciasto moja mama:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie ciasta z dodatkiem maślanki zawsze się udają. Tak więc ucierana babka, najsmaczniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co takiego jest w maślance, ale ciasta z nia są zawsze pyszne;)

      Usuń
  19. Chyba już wiem, co upiekę w ferie - uwielbiam ciasta z maślanką :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Poproszę kawałek do kawy :D :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mmm, apetyczna babka :) Wygląda doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna babka, musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo pyszna babka. Dobrze ze się nie rozczarowałaś jej smakiem u kuzynki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A już próbować nie chciałam ;)

      Usuń
  24. i ja też zamarzyłam za domowym wypiekiem :) Wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...