Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 6 stycznia 2015

Czekoladowe ciasteczka ze szczyptą morskiej soli

Są czasem takie dni kiedy wstając rano mam ogromną ochotę na coś bardzo czekoladowego. Wczoraj miałam taki dzień. Niestety spędziłam go nie tak jak chciałam, i moja potrzeba czekoladowej przyjemności nie tyle zeszła na dalszy plan co została niezaspokojona. Na szczęście dziś rano uświadomiłam sobie, że mam wolny dzień. Szkoda, że zapomniałam o tym wczoraj kiedy kupowałam, a raczej nie kupowałam odpowiedniej ilości pieczywa. W każdym razie zamiast kanapek na śniadanie zrobiłam sobie czekoladowe ciasteczką z solą. Do tego kubek ciepłego mleka, sok pomarańczowy i ten szary i wietrzny dzień wydał się całkiem sympatyczny. Prawda jest taka, że czekolada zawsze poprawia humor. Spróbujcie i Wy. Obłędnie czekoladowe ciastka, których zapach przywodzi na myśl same miłe myśli. Co z tego, że krzywe, nierówne i niekształtne. To są uroki pieczenia o 7 rano. Czekolada górą.

Składniki:
Czekolada gorzka 70 % kakao - 120 gramów
Jajka- 2 sztuki
Masło-100 gramów
Mąka pszenna-250 gramów
Cukier-80 gramów
Ekstrakt z wanilii- parę kropel
Proszek po pieczenia- łyżeczka
Sól morska-łyżka

W garnuszku roztapiam masło razem z czekoladą. Mieszam od czasu do czasu by masa się nie przypaliła. W misce mieszam mąkę z proszkiem do pieczenia. Dodaję jajka,wanilię i lekko wystudzoną masę maślano-czekoladową. Całość mieszam-nie musi być zbyt dokładnie. Ciasto wstawiam na pół godziny do lodówki.

Przy pomocy łyżki do lodów formuję ciastka, posypuję je z wierzchu drobinkami soli, i lekko przyciskam je łyżeczką. Piekę ciasteczka 15 minut w 180 stopniach. 





46 komentarzy:

  1. Bardzo fajne ciasteczka :-) ale że o 7 rano pieczone, tak wcześnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wstałam o 5 to i 7 miałam ciastka :)

      Usuń
  2. dobre ciacho nie jest złe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie sniadanie moglabym jesc codziennie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodatek soli jest intrygujący... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj tak, czekolada dobra na wszystko! uwielbiam to połączenie czekolady z solą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma nic lepszego niż ta para ;)

      Usuń
  6. o jezu.. a po świętach miał być detoks! po tym poście nie mam jednak wyboru i muszę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, raz się zrobi i będzie się chciało częściej :)

      Usuń
  7. Ranny ptaszek i to w dzień wolny :) Ja trochę pospałam, jednak gdyby ktoś obudził mnie takimi ciastkami nie miałabym nic przeciwko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam,,że nie ma wolnego dnia, tyle wolnego, że już się pogubiłam ;)

      Usuń
  8. Czekolada zawsze skutecznie poprawia humor :) Świetne ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, czekolada zawsze działa :)

      Usuń
  9. Takie nierówne maja swój urok. bardzo lubię Twoje przepisy! ciasteczka wyglądają uroczo!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam:)) pieczenie o 7 rano, ale dla takich czekoladowych smaków zawsze warto:))

    OdpowiedzUsuń
  11. My zawsze jak robimy jakieś ciasteczka to w pierwszej kolejności jemy te "nieudane". Nie wiemy jak to się dzieje, ale one są najlepsze :D
    Teraz też zamarzyły nam się mocno czekoladowe ciacha :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, takie są zdecydowanie najlepsze :)

      Usuń
  12. Nie przejmuj się wyglądem, ważne jak smakowały! :) Na pewno były przepyszne! :) No i najważniejsze, że zaspokoiły Twoje czekoladowe pragnienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. No fajne :) Takich z solą nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ze solą to ja poproszę, bardzo lubię takie ciacha :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, sól i czekolada to świetna para ;)

      Usuń
  15. czekoladowe coś zarezerwowane dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie ciasteczka marzą mi się od dawna. Ach gdyby tak w jakiś magiczny sposób przenieść się w ich pobliże :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzień rozpoczęty takim ciasteczkiem musi być udany :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają bardzo smacznie. Chyba je zrobię w sobotę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę zrobić, bo brzmią intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przetestuję niedługo, a do części może dodam trochę pieprzu. Gdzieś czytałam o czekoladzie z chili. Musi być ostre... :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...