Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 1 grudnia 2014

Żytnie naleśniki z fetą i szpinakiem

Czy jestem fanką naleśników? Jestem. Jakby zrobić jakiś konkurs kto najbardziej lubi naleśniki miałabym realne szanse na pierwsze miejsce. No, może drugie bo znam jednego poważnego kandydata na to pierwsze, i pomyśleć,że wyhodowałam sobie konkurencję. Za co je lubię? Za mnogość możliwości. Na słodko, na ostro. I  z mięsem i bez. Po raz pierwszy naleśniki ze szpinakiem jadłam  w małej knajpce na gdańskiej Starówce. I wtedy doszłam do wniosku, że te naleśniki to najlepsze co może się zdarzyć w temacie naleśników. Od razu chciałam je zrobić w domu. I zrobiłam, i tak robię od lat. Jako fanka szpinaku i naleśników to połączenie od zawsze sprawia mi przyjemność i jest kulinarną ucztą. Chociaż jem tylko zwykłe naleśniki....
Składniki:
2 szklanki mąki żytniej plus pół pszenej
Szklanka wody
 Szklanka mleka
2 jajka
2 łyżki oleju
Paczka mrożonego szpinaku
200 gram Fety
4 ząbki czosnku
 2 łyżki masła
Sól, pieprz, gałka muszkatołowa



Jajka roztrzepuję razem z mlekiem, wodą i olejem. Partiami dosypuję mąkę i miksuję gładkie ciasto. Najlepiej dać mu odpocząć około 20 minut.
W międzyczasie zajmuje się nadzieniem. Na maśle podsmażam posiekany czosnek-lubię połączenie czosnku i szpinaku, więc go nie żałuję, ale jak ktoś woli mniej wyrazisty aromat czosnku starczą 2 ząbki. Gdy czosnek zacznie brązowieć i pięknie pachnieć dodaję szpinak i duszę aż zmięknie. Następnie doprawiam całość solą, pieprzem i gałką. Na koniec do ciepłego farszu dodaję pokruszoną fetę.
Z ciasta smażę cienkie naleśniki, nadziewam je szpinakowym farszem i podsmażam na rumiano na maśle.





Wegetariański obiad IV

36 komentarzy:

  1. W składnikach podajesz mąkę pszenną a w tytule są żytnie;( Jaką mąkę i typ zastosowałaś? Bardzo lubię takie naleśniki:)) Pycha:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz dziękuję za czujność :) Dałam żytnią, plus trochę pszennej :)

      Usuń
  2. ja też jestem fanką naleśników, nie ważne czy na słono czy na słodko, zjem wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo, zjem co się nawinie:)

      Usuń
  3. Uwielbiam i naleśniki i szpinak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, pyszne naleśniki, feta i szpinak to świetne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nic ze szpinakiem tak nie smakuje świetnie jak feta :)

      Usuń
  5. Kochana świetny przepis :-) z chęcią bym zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj ja też uwielbiam naleśniki, Twoje wyglądają pysznie :-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Feta i szpinak to wyjątkowo zgrany duet, a jeszcze do tego w naleśnikach ....mmm... Pychota!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W naleśnikach ten duet rządzi :)

      Usuń
  8. Muszą smakować doskonale, feta i szpinak bardzo się lubią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, lubią się jak nikt inny :)

      Usuń
  9. nie ma nic pyszniejszego niż naleśniki ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje ulubione :) Ale dawno jadłam naleśniki, chyba się za nie wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają przepysznie!:) Z chęcią bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł, a ze szpinakiem i fetą rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam wytrawne naleśniki, a z fetą i szpinakiem po prostu kocham :) Narobiłaś mi apetytu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś lubiłam tylko te na słodko, teraz lubię bardziej te na wytrawnie, właśnie szpinakowe najbardziej:)

      Usuń
  14. Bardzo lubię farsze wytrawne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz częściej myślę,że wytrawne to te moje ulubione :)

      Usuń
  15. Oj, tak. Jak też lubię naleśniki. Wiesz, mam mąkę żytnią, więc kto wie... Może zrobię takie naleśniki i koniecznie ze szpinakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie lubię naleśników, a już zwłaszcza takich wymyślnych (nieowocowych :D).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam dużo bardziej wymyślne naleśniki ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...